10 ting, jeg gerne ville have vidst som mor til en tumling

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

245 visninger
0 svar
0 synes godt om
16. maj

Baby.dk

Fra Voresbørn.dk

10 ting, jeg gerne ville have vidst som mor til en tumling

Som nybagt mor var der en del ting, der kom bag på mig. Jeg skrev en liste med 10 ting, jeg gerne ville have vidst som nybagt mor.

Som mor til en tumling er jeg især overrasket over, hvor meget jeg har lært om mig selv og livet. De sætter ting i gang, de små! 

Faktaboks

Astrid Scheel Meyer er selvstændig tekstforfatter, 34 år og mor til en datter på 2,5 år.

Er mor-blogger på: www.hjertestreger.dk, hvor det især handler om verden, set fra en tumlings perspektiv. På bloggen er der beskrivelser af de små og skøre øjeblikke, som alle mødre kender til.

Her er 10 ting du skal forberede dig på

1. At du ikke behøver at hænge dig i, om du nu fik en god eller dårlig start som mor. I livets lotteri er der de mødre, der overrumples af lykke, de mødre der græder, de mødre der skændes med deres partner, når baby sover, mødre der får en forlovelsesring på fingeren, imens baby sover. Og så er der de mødre, hvis babyer aldrig sover! Din første start som mor er bare, hvad den ér. Lad den ikke definere, hvem du er i det lange løb. 

2. At trodsalderen ikke er så slem som sit rygte. Når baby bliver omkring 1 år, begynder folk at sige: ”Bare vent. Snart kommer trodsalderen”. Men nogle børn bliver jo faktisk nemmere i den alder. Hvis du havde en svær start som mor, er det også i trodsalderen, at dit barn fortæller dig, hvor SØD du er – og så kan du klare alt!

LÆS OGSÅ: Terrible twos: Overlevelsesguide til trodsalder 

3. At den mor, du drømmer om at være, er noget du skal øve dig på – hver dag. ”At det falder naturligt” betyder måske bare, at du kopierer hvad du har lært hjemmefra. Du kan have fået en masse godt med hjemmefra, men måske var der også noget, der var mindre godt? OG vigtigst af alt – børn er forskellige!

4. At være en mor, der gør sit bedste, betyder IKKE at du har ret til at ”dunke dig selv i hovedet”. De negative tanker kan din tumling ikke bruge til noget. Vend tilbage til nuet, kig på dit barn, tag lidt let på det hele og mærk, hvordan du er en god mor, lige nu! Og ja, det kræver øvelse!

LÆS OGSÅVi skal lære at leve i nuet

5. At der vil altid være dem, der hverken forstår din måde at være mor på – eller din lille guldklump. Omfavn det faktum, at det bare er en del af livet. Du vil høre de samme negative sætninger igen og igen, og prøv at opfatte støjen som et særligt naturfænomen – så kan du bedre holde det ud.

Læs resten

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.