Eksperthjælp: Opbevaring af mad

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

648 visninger
0 svar
0 synes godt om
20. april

Sarah John

Jeg er gravid med min førstefødte med termin til august, det betyder at det er vinter når jeg engang kan begynde med mos og grød.
Men jeg har så mange lækre ting i haven, og kunne godt tænke mig at lave mos og grød fra hjemmedyrkede produkter. Kan jeg fryse noget ned eller hengemme på glas som man gør med marmelade og syltede grønsager?
Jeg har æble, pærer, blomme, kirsebær, brombær, hindbær, solbær blåbær og jordbær i haven.
Af grøntsager har jeg planer om kartofler, gulerødder, porer, løg, squash, tomat, agurk, majs, hjertesalat, peberfrugt i køkkenhaven. Og vi høster hvede, byg, raps og sukkerroer på markerne.

Sarahs svar

Kære ”Venter på storken”,

Tak for dit spørgsmål. Hvor er det dejligt at høre, at du venter dig :-)

Du kan fryse alle slags frugt og grøntsager, så hvis du har mulighed for at fryse noget af høsten fra din dejlige have ned, skal du endelig gøre det.

Frugt kan opbevares i op til 10-12 måneder i fryseren, grøntsager 6-12 måneder.

Færdiglavet mos har en holdbarhed på 1-2 måneder i fryseren. Du kan også henkoge frugt – det kan, hvis du har været omhyggelig med hygiejnen, holde sig meget længe.

Jeg håber, at det er svar på dit spørgsmål.

God fornøjelse med både graviditeten og haven :-)

Venlig hilsen

Sarah John

God mad giver glade maver og trygge forældre. Derfor ønsker vi i Semper, at dit barn får den bedste mad, og at du får den bedste viden om ernæring, og hvad der er godt for den lille mave. På Sempers hjemmeside finder du alle vores varianter, opskrifter, tips, og gode råd om barnets mad det første år. Og finder du ikke svar på dit spørgsmål, kan du spørge os om alt, der har med dit barns udvikling og ernæring at gøre. Vi er klar til at hjælpe dig, når der er noget, du gerne vil vide mere om.

Se Sarahs hjemmeside: www.semper.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.