Blog: Alle forældre er perfekte, især dem uden børn!

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

208 visninger
0 svar
0 synes godt om
13. april

Baby.dk

Fra Voresbørn.dk

Blog: Alle forældre er perfekte, især dem uden børn!

Jeg tror, vi alle som forældre har skulle høre på mange velmente råd fra familie og venner, om hvad de selv har gjort sig af erfaringer med deres børn og som forældre. Jeg har med glæde lyttet og suget til mig, med alle de råd jeg har fået igennem min korte tid som mor, og derefter taget dét til mig, som jeg kunne bruge, og dannet mig mine egne erfaringer ud fra det.

Faktaboks

Sofiya Chloe Camille Nilsson er 27 år og bor i Spanien med sin søn Logan og sin kæreste Toke.

Hun blogger på Mom and the City, hvor hun deler ud af sine egne erfaringer om livet som mor, i håb om at kunne inspirere andre mødre til en lettere og sjovere hverdag.

Jeg elsker at få gode råd, og jeg føler, at det at have fået Logan og være blevet mor er en slags uddannelse, jeg er i gang med at tage. Jeg lærer i hvert fald hele tiden noget nyt og spændende, og jeg bliver hele tiden bedre og mere erfaren.

Jeg har dog studset mig en del gange over, at fremmede mennesker på gaden har haft et behov for at ytre sig om deres personlige holdning til, hvordan de syntes, jeg skulle være mor over for Logan.

Her mener jeg ikke om situationer, hvor du som menneske har pligt til at blande dig, hvis barnet fx er i livsfare. Jeg taler om fremmede mennesker på gaden, der syntes, at de skulle fortælle mig, hvad jeg fx skulle give Logan på af tøj.

Der var en mand, der syntes, at Logan skulle have en hue på. En anden syntes, at jeg hellere skulle bære Logan, i stedet for at han skulle sidde i klapvogn.

LÆS OGSÅ: 11 tips: Sådan overlever du den første tid som nybagt mor

For et par uger siden var der en, der syntes, at jeg burde snakke med Logan, som sad stille og slappede af i sin klapvogn, i stedet for at snakke med min veninde der gik ved siden af os. Der var også en dame, der nævnte at hun syntes Logan havde for lidt tøj på en varm sommerdag, og da jeg svarede, at der var helt tjek på situationen, pointerede hun bagefter, at hun også syntes, jeg havde for lidt tøj på.

Vil være en god mor

Inden jeg selv blev mor, havde jeg også nogle meget klare holdninger til, hvordan jeg syntes andre skulle gøre, når det kom til børneopdragelse. Forskellen er bare den, at jeg aldrig kunne finde på at berettige eller ytre mig til forældrene, der jo tydeligvis gør, som de føler er bedst.

Men jeg havde mine holdninger, og jeg vidste præcist, hvordan jeg selv ville gøre som mor, og hvilken slags mor jeg ville være; en god en af slagsen med masser af overskud, og mit barn skulle fx ikke sidde med en iPad, når vi som familie gik ud og spiste på restaurant.

Her har jeg kun at tilføje: Jeg tog fejl!

Hvis det er en iPad, der gør, at mor og far kan få lidt kvalitetstid sammen som par eller med deres venner – jamen så hurra for den iPad!

Læs resten

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.