Hun vi bare ikke sove

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

474 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. marts

Anonym trådstarter

Hejsa  

Årh altså! 

Min lille pige på 6,5 uge har virkelig problemer med at falde i søvn. Lige umiddelbart sover hun kun fra 12-17 i barnevognen, hvilket forudsætter, at vi går en tur, til hun falder i søvn. Hun sover heldigvis videre, når vi stopper. 

Hele aftenen kan hun så ikke sove, og jeg får hende først til at falde i søvn mellem 22 og midnat, hvor hun sover 3 timer, vågner og spiser, og så sover 2 timer mere. Og så starter vi ligesom forfra 

Det er simpelthen hårdt, for hun når at blive overtræt mellem hun sover, og jeg synes selv,jeg har prøvet alt, for at hjælpe hende til at falde i søvn. Jeg har forsøgt at amme hende i søvn, både siddende og liggende, svøbe hende, vugge hende, skærme hende.. intet virker, udover turen med barnevogn midt på dagen. 

Hun er altid glad lige når hun vågner og i ca 2 timer, men så begynder hun at blive pylret og overtræt. Hun begynder at blive træt efter ca halvanden time, hvor jeg starter med at forsøge at få hende til at falde i søvn. Hvis hun bliver hysterisk eller på ingen måde responderer, så stopper vi og laver noget andet, men som regel falder hun næsten i søvn, for at "sove" i 10 minutter og så vågne. 

Jeg har forsøgt at lade hende ligge og se, om hun så falder mere i søvn igen af sig selv. Jeg har forsøgt at holde hende i favnen længere end til hun vågner, vugge hende igennem, holde en hånd på hende, nusse hende lidt. Men uanset hvad, så efter de 10 minutters "søvn", så har jeg en vågen baby. 

Har I nogle forslag til, hvad der trykker hende? Hvordan får jeg hende til at sove? 

Undskyld det lange indlæg.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

21. marts

Nielsen88

Profilbillede for Nielsen88
Elsker min lille familie
Anonym skriver:

Hejsa  

Årh altså! 

Min lille pige på 6,5 uge har virkelig problemer med at falde i søvn. Lige umiddelbart sover hun kun fra 12-17 i barnevognen, hvilket forudsætter, at vi går en tur, til hun falder i søvn. Hun sover heldigvis videre, når vi stopper. 

Hele aftenen kan hun så ikke sove, og jeg får hende først til at falde i søvn mellem 22 og midnat, hvor hun sover 3 timer, vågner og spiser, og så sover 2 timer mere. Og så starter vi ligesom forfra 

Det er simpelthen hårdt, for hun når at blive overtræt mellem hun sover, og jeg synes selv,jeg har prøvet alt, for at hjælpe hende til at falde i søvn. Jeg har forsøgt at amme hende i søvn, både siddende og liggende, svøbe hende, vugge hende, skærme hende.. intet virker, udover turen med barnevogn midt på dagen. 

Hun er altid glad lige når hun vågner og i ca 2 timer, men så begynder hun at blive pylret og overtræt. Hun begynder at blive træt efter ca halvanden time, hvor jeg starter med at forsøge at få hende til at falde i søvn. Hvis hun bliver hysterisk eller på ingen måde responderer, så stopper vi og laver noget andet, men som regel falder hun næsten i søvn, for at "sove" i 10 minutter og så vågne. 

Jeg har forsøgt at lade hende ligge og se, om hun så falder mere i søvn igen af sig selv. Jeg har forsøgt at holde hende i favnen længere end til hun vågner, vugge hende igennem, holde en hånd på hende, nusse hende lidt. Men uanset hvad, så efter de 10 minutters "søvn", så har jeg en vågen baby. 

Har I nogle forslag til, hvad der trykker hende? Hvordan får jeg hende til at sove? 

Undskyld det lange indlæg.

Tillykke med din lille datter

Det første jeg tænkte på var om hun kunne være sulten. Hun sover længe om dagen og så det mere vågen om natten.

Ammer du? Hvis du gør ville jeg prøve at droppe den lange lur om dagen og bare smide dig på sofaen og amme den lille når hun vil. Hvis du er heldig vil hun så sove mere om natten. Man får ikke lavet en skid med du får slappet af. Min datter sov kun små lure på max 30 minutter om dagen, med ca 3 timers mellemrum, men sov så fra 22-23 til 10-11 stykker. Jeg ammede hende til hver lur. Andet virkede ikke til hende.

Men mit bedste råd er at prøve dig frem. Du får sikkert en masse gode råd, så prøv og se hvad der er bedst for din datter og familie  

Anmeld Citér

21. marts

Anonym

Hvornår vågner hun om morgenen? Og er luren fra 12-17 en, lang lur? For så ville jeg nok prøve at dele den lidt op. Det er et meget langt stræk at tage i dagtimerne. Det ville da være lidt federe med fem timers sammenhængende søvn om natten.

Min sov alt mellem 30 minutter og to timer på det tidspunkt. Han kunne også kun holde sig vågen i halvanden-to timer. 

Jeg tænker også, at hun kunne være mere sulten om natten, når nu hun sover så langt et stræk om dagen? 

Mht putning blev min søn ammet i søvn, indtil han var ni måneder. Fordi det var det, der fungerede for os. I må prøve jer frem og finde en metode, der fungerer for jer, men lad være med at tænke for meget i dårlige vaner, eller at det bliver besværgeligt senere. Hvis det virker at vugge eller amme i søvn, eller at hun falder i søvn med en flaske i munden, så gør det.

Held og lykke og tillykke med jeres lille datter :-)

Anmeld Citér

21. marts

mija

Profilbillede for mija

Har selv været der, så ved hvor hårdt det er! Men du må tænke på, at så små babyer absolut ingen døgnrytme har, og overhovedet ikke har styr på hvornår det er nat og dag. Så mit råd til dig er, at du glemmer alt om døgnrytme, og så følger babys behov. De første 3 mdr af min datters liv, vågnede vi næsten hver time hele natten igennem, og om dagen når hun sov var jeg rigtig dårlig til selv at tage en lur med baby, netop pga jeg havde den i hovede med at det var dag, og at man ikke skulle sove. Ikke sagt, at du selvfølgelig ikke skal prøve at lave nogle rutiner osv om aftenen, så hun efterhånden forstår at om natten sover man. Men det tager tid! Og det er så satans hårdt når man ikke får sin søvn.. Men det bliver bedre!

Anmeld Citér

21. marts

Anonym trådstarter

Mit dilemma er ikke så meget, at hun vågner om natten og vil spise. Det er mere, at jeg simpelthen ikke kan få hende til at falde i søvn, selvom hun er dødtræt. 

Det virker heller ikke at vække hende midt i hendes lange lur på fem timer, for ja. Det er en lang lur. Hvis jeg vækker hende, så får hun bare mindre søvn det døgn

Og ja, jeg ammer. Og hun får lige så meget hun vil og lige så ofte som hun vil  

Det vigtigste for mig lige nu er, at hun lærer at falde i søvn, så er jeg ligeglad med dårlige vaner. 

Anmeld Citér

21. marts

sessen1984

Profilbillede for sessen1984
Anonym skriver:

Mit dilemma er ikke så meget, at hun vågner om natten og vil spise. Det er mere, at jeg simpelthen ikke kan få hende til at falde i søvn, selvom hun er dødtræt. 

Det virker heller ikke at vække hende midt i hendes lange lur på fem timer, for ja. Det er en lang lur. Hvis jeg vækker hende, så får hun bare mindre søvn det døgn

Og ja, jeg ammer. Og hun får lige så meget hun vil og lige så ofte som hun vil  

Det vigtigste for mig lige nu er, at hun lærer at falde i søvn, så er jeg ligeglad med dårlige vaner. 

Jeg stod i nøjagtigt samme dilemma! Her var slyngevuggen fra Natures Sway vores redning!!Hun lærte med den at lukke ned og falde i søvn, og i dag er hun 2 år og ligger sig bare til at sove med det samme selv..  

Anmeld Citér

21. marts

mija

Profilbillede for mija

Hvis hun er meget urolig, har du så prøvet at sætte 'white noise' eller 'støvsuger' lyd til? Det lyder mærkeligt, men rigtig mange babyer falder til ro ved den lyd. Vi har/er glade for det ihvertfald Måske dårlig vane, men det hjælper her.

Anmeld Citér

22. marts

Anonym trådstarter

sessen1984 skriver:

Jeg stod i nøjagtigt samme dilemma! Her var slyngevuggen fra Natures Sway vores redning!!Hun lærte med den at lukke ned og falde i søvn, og i dag er hun 2 år og ligger sig bare til at sove med det samme selv..  

Tak for tippet. Vi har desværre bare ikke plads til en slyngevugge 

Anmeld Citér

22. marts

Anonym trådstarter

mija skriver:

Hvis hun er meget urolig, har du så prøvet at sætte 'white noise' eller 'støvsuger' lyd til? Det lyder mærkeligt, men rigtig mange babyer falder til ro ved den lyd. Vi har/er glade for det ihvertfald Måske dårlig vane, men det hjælper her.

Det ændrer desværre ikke noget. Vi har forsøgt. 

Jeg har godt nok ondt af hende efterhånden, for hun bliver så træt, at det er helt ubærligt. 

Jeg kan sagtens klare mig på få timers søvn dagligt. Det har jeg tidligere været vant til, og jeg går jo bare hjemme alligevel. Så må manden passe hus og hjem, og hun er vores første barn, så opmærksomheden forsvinder ikke fra ældre søskende af den grund. 

Og så sover jeg jo bare, når hun sover  fx de resterende 3-4 timer efter vores gåtur med barnevognen. Og dem kan jeg køre længe på 

Anmeld Citér

22. marts

sessen1984

Profilbillede for sessen1984
Anonym skriver:

Tak for tippet. Vi har desværre bare ikke plads til en slyngevugge 

Den kræver ikke meget plads, kan hænges i en krog i loftet eller med den medfølgende klips i en dørkarm og tages ned når den ikke bruges. Og man kan have den med rundt når man er på besøg hos andre. Man kan også have et stativ til den. 

Jeg vil anbefale at i overvejer en ekstra gang om ikke i kanfinde plads. Den er genial!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.