Meget svimmel og utilpas!!

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

480 visninger
16 svar
4 synes godt om
16. marts

Anonym trådstarter

Hej alle I dejlige mennesker!!

Jeg er i uge 6 af min graviditet og jeg er så svimmel�� Jeg har konstant en følelse af at være sø-syg og jeg er konstant svimmel og utilpas.. jeg har ligget i sengen hele dagen idag fordi jeg bliver skidt når jeg står/sidder/går!! 

Jeg var ved lægen igår og fik målt blodtryk og det var helt normalt!! Er der andre der har oplevet det samme og som har nogle gode råd eller opmuntrende ord!?��❤️��

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

17. marts

Anonym trådstarter

Er der ingen der vil dele deres erfaringer?

Anmeld Citér

17. marts

Pianisten

Profilbillede for Pianisten

Har du overvejet om det kan være øresten? Det giver virkelig en følelsen af at være ekstremt søsyg Alting sejler hvis man går/står/ligger på den rigtige måde. 

Anmeld Citér

17. marts

Kaffekop

Profilbillede for Kaffekop

Jeg har også været meget svimmel og utilpas, det viste sig at mine jerndepoter er helt i bund. 

Jeg har før haft flere perioder med jernmangel, det viser sig altid som slem svimmelhed. 

Anmeld Citér

17. marts

AnoMom

Profilbillede for AnoMom
Pianisten skriver:

Har du overvejet om det kan være øresten? Det giver virkelig en følelsen af at være ekstremt søsyg Alting sejler hvis man går/står/ligger på den rigtige måde. 

Jeg har lidt af ekstremt svimmelhed. Så kraftige at jeg nogle gange besvimer og er væk i 10-15 sekunder. Har haft det i rigtig mange år men der er aldrig nogen læger der har fortalt mig om øresten før. 

Da du så nævnede det nu googlede jeg lige hvad det var og samtlige symptomer tyder på det kan være det jeg har. 

Så ville egentlig bare sige dig tusind tak fordi du skrev det. Også selvom det ikke var til mit. Men det gav mig et håb om at jeg kan komme af med mine anfald hvis det er det der er grunden.

Anmeld Citér

19. marts

Pianisten

AnoMom skriver:

Jeg har lidt af ekstremt svimmelhed. Så kraftige at jeg nogle gange besvimer og er væk i 10-15 sekunder. Har haft det i rigtig mange år men der er aldrig nogen læger der har fortalt mig om øresten før. 

Da du så nævnede det nu googlede jeg lige hvad det var og samtlige symptomer tyder på det kan være det jeg har. 

Så ville egentlig bare sige dig tusind tak fordi du skrev det. Også selvom det ikke var til mit. Men det gav mig et håb om at jeg kan komme af med mine anfald hvis det er det der er grunden.

Jeg håber virkelig for dig at det bare er det! Et par måneder før jeg blev gravid fik jeg pludseligt et voldsomt svimmelhedsanfald, og kunne knap gå lige i to-tre dage. Værst var det når jeg skiftede position i sengen (et helt klassisk symptom på øresten er at man samtidig med svimmelheden får ufrivillige øjenbevægelser lige efter man har skiftet stilling). Blev også testet for alt muligt af alle mulige, og ingen nævnte øresten, før jeg kom ind til den garvede, gamle læge i lægehuset Hun henviste mig straks til en ørelæge, som kunne lave nogle helt specielle tests - og den var så god nok med de forbistrede små sten Han gav mig så et "træningsprogram" så at sige, med øvelser specifikt til placeringen af mine øresten, som jeg skulle lave hjemme i sengen. I løbet af halvandet døgn var de rystet på plads, og jeg har ikke lidt af svimmelhed siden. Simpelthen fantastisk

Anmeld Citér

19. marts

AnoMom

Profilbillede for AnoMom
Pianisten skriver:

Jeg håber virkelig for dig at det bare er det! Et par måneder før jeg blev gravid fik jeg pludseligt et voldsomt svimmelhedsanfald, og kunne knap gå lige i to-tre dage. Værst var det når jeg skiftede position i sengen (et helt klassisk symptom på øresten er at man samtidig med svimmelheden får ufrivillige øjenbevægelser lige efter man har skiftet stilling). Blev også testet for alt muligt af alle mulige, og ingen nævnte øresten, før jeg kom ind til den garvede, gamle læge i lægehuset Hun henviste mig straks til en ørelæge, som kunne lave nogle helt specielle tests - og den var så god nok med de forbistrede små sten Han gav mig så et "træningsprogram" så at sige, med øvelser specifikt til placeringen af mine øresten, som jeg skulle lave hjemme i sengen. I løbet af halvandet døgn var de rystet på plads, og jeg har ikke lidt af svimmelhed siden. Simpelthen fantastisk

Jeg må have fat i min læge igen i næste uge og høre om han kan henvise mig til sådan en ørelæge.  

ville være så rart at komme der til livs. Nu har der stået på i godt 10 år. Nogle gange får jeg flere anfald om ugen og andre gange kan der gå måneder i mellem at de kommer.

når jeg får dem starter de som regel med en tung følelse i den ene side af hovedet, så bliver øret helt varmt, så snurrer der fra øret og ned i nakken, begynder at svede helt vildt, får kvalme også sortner det for mine øjne. 10-15 sek efter der sortner er der overstået også mærker jeg ikk mere til det før næste gang. Har så fundet ud af at når symptomerne starter hjælper der ofte at jeg presser ind på øret og lægger mig ned på det. Så slipper jeg får Black outet.

Anmeld Citér

19. marts

Mette Simonsen

Profilbillede for Mette Simonsen

Jeg har også for nogle mdr siden haft øresten for første gang. Der er ofte lang ventetid ved ørelægerne - min læge foreslog derfor en kiropraktor. Hun lavede Epley Maneuvre (se på youtube), og svimmelheden var væk på stedet.

Det er ikke alle kiropraktorer der kan - men du kan jo ringe lidt rundt og forhøre dig.

God bedring med dig!

Anmeld Citér

19. marts

Pianisten

Ja, ventetiden på ørelæger er lang - det forberedte min læge mig også på. Men hun var så sød at printe en henvisning ud til mig, og så anbefalede hun ellers at jeg gik rundt til byens ørelæger og forhørte mig om de havde et hul. Første ørelæge jeg gik ind hos havde en ventetid på 2-3 måneder, men nr. 2 ørelæge havde simpelthen fået så mange afbud den dag at han havde masser af tid til at kigge på mig Så man kan være heldig

Anmeld Citér

19. marts

Pianisten

AnoMom skriver:

Jeg må have fat i min læge igen i næste uge og høre om han kan henvise mig til sådan en ørelæge.  

ville være så rart at komme der til livs. Nu har der stået på i godt 10 år. Nogle gange får jeg flere anfald om ugen og andre gange kan der gå måneder i mellem at de kommer.

når jeg får dem starter de som regel med en tung følelse i den ene side af hovedet, så bliver øret helt varmt, så snurrer der fra øret og ned i nakken, begynder at svede helt vildt, får kvalme også sortner det for mine øjne. 10-15 sek efter der sortner er der overstået også mærker jeg ikk mere til det før næste gang. Har så fundet ud af at når symptomerne starter hjælper der ofte at jeg presser ind på øret og lægger mig ned på det. Så slipper jeg får Black outet.

Øv altså, det lyder virkelig ikke sjovt! Er du blevet undersøgt for epilepsi?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.