Eksperthjælp: 10 måneder, dårlig nattesøvn.

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

214 visninger
0 svar
0 synes godt om
15. februar

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth
Jeg har en søn på 10 måneder hvor nattensøvnen er noget rigtig møg, han er ved at få en masse tænder der kommer lige efter hinanden.
Han vågner op om natten og det er hver nat den sidste måneds tid og er ked af det hver gang jeg prøver at få ham til at sove igen i nat kæmpede vi 1 1/2 time med ham før han sov igen . Kan det være tænderne der påvirker ham selvom han sover godt nok om dagen ?
Og så lige et helt andet emne
Hvad er forskellen på nan 2 og 3 min søn får omkring 2-3 flasker om dagen så jeg er lidt i tvivl om om han skal have 3?

Mvh Betina

Lisbeths svar

Hej Betina!

Det er en hård tid både for de små , samt forældre når nattesøvnen bliver spoleret af gener fra enten ører, tænder eller andet.

Heldigvis er der ting du kan gøre for ham.

Det er meget smertefuldt med tandudbrud. Hans gummer kan du børste med en blød tandbørste.det vil lindre og hjælpe på kløen.

På apoteket kan du købe bedøvende gel som kan smøres på gummerne, og tage smerten.

Det er altid om natten de største gener er, barnet ligger ned i mange timer og det øger smerterne.

Når han vågner om natten er det vigtigt han får ændret sin lejring. Hav ham i favn og sov evt videre med ham i sofa eller seng. Det kan være en ide at splitte jer op, så I får søvn på skift.

Enten dele natten eller tage hver 2 nat.træthed hos forældre hjælper ikke ham.

Det er svært, når barnet skriger og er utrøsteligt. roen er svær at bevare og oplevelsen af intet at kunne hjælpe med, kan gøre enhver afmægtig udover trætheden.

Børn mærker om forældre bevarer roen og signalerer stor kærlighed og tryghed. Hold ham tæt i favn og med messe stemme, Alt er godt, mor/far er her, sccch.  Det vil videregive roen til ham på et tidspunkt.

Det kan være en god ide at hæve hans hovegærde , hvormed trykket i gummerne kan aftage lidt.

Håber i vil  få hjulpet ham og jer på bedste måde.

M.H.T MME. er Nan 2 til børn over 6 måneder. NAN 3 fra 10 måneder.

Håber det besvarer dit spørgsmål.

Fortsat held og lykke med ham og alle tænderne.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.