Eksperthjælp: 14 måneder .Har han behov for en pasning uden forældre ?

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

327 visninger
0 svar
0 synes godt om
15. februar

Lisbeth Jess

Hej
Sagen er den at Anton på 14 mdr så godt som aldrig er blevet passet- vi har ganske enkelt ikke behovet.
Jeg spekulerer indimellem på om jeg gør ham en bjørnetjeneste ved ikke at vænne ham til det. Bliver det sværere for ham at skulle passes senere fordi han ikke er blevet det endnu? Jeg vil jo gerne have han er tryg ved det når den dag kommer, men bryder mig heller ikke om at få ham passet "bare fordi"...
Hvad tror du? ??

Lisbeths svar

Hej !

Forstår godt du overvejer om det er godt for Anton at introducere til en pasning uden forældre udover dagplejen.

Hans basale behov er selvfølgelig forældre og dagpasning.

Alligevel kan han stille og roligt introduceres til nye tiltag.

Som forældre er det ofte, muligheden for en  kærestestund ,en middag, en biotur ikke altid falder lige for.i en travl hverdag.

Når jeg husker på jeres stress og bekymringer omkring Anton både i starten og indimellem siden, tænker jeg I forældre vil profitere med alene tid.

Hvis der er bedsteforældre eller andre voksne,som meget gerne vil være sammen  med drengene og passe nogle timer, er det en gave både til Anton, Marius ,dem og I to forældre.

Han vil stille og roligt  knytte en nær relation også til dem. lære at andre tætte voksne kan opfylde hans behov for nærvær og glæde i trygge rammer. Ved jo ikke om det allerede består.

I børnefamilier  skal forældre tilsidesætte egne behov for at tilgodese de små . Sådan skal det være. Engang imellem  bliver energien flad, derfor er det  vigtigt også at pleje parforholdet  med noget alenetid.hvis det er muligt. Det vil give energi og overskud både til voksne og børn.

Glade forældre -glade børn. Glade børn-glade forældre.

Håber I stille og roligt får muligheden for og trygheden til en kæreste aften.. 

Fortsat held og lykke med både Anton, Marius og jer.

Varme Hilsner 

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.