Eksperthjælp: Beregning af terminsdato

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

138 visninger
0 svar
0 synes godt om
10. januar

Karen Bøhrnsen

Hej,

Vi er i gang med PB med nr. 2. Nr 1 blev født d. 13.04.15 og startede piller et par måneder efter.

Nu er jeg i tvivl om, hvor langt jeg er henne, hvis jeg er gravid nu (hvornår jeg har testdag)

Jeg stoppede med mini-piller i september måned og havde både ægløsning og mens i oktober og november + ægløsning i desember (venter på min mens)

I oktober havde jeg en positiv ægløsningstest den 12. og havde min mens den 26.-30.

I november havde jeg en positiv ægløsningstest den 15. og mens 29. nov. til 3. des.

Jeg tror jeg havde ægløsning omkring ugen 14.-21. desember og er nu i dag 35 i nuværende cyklus

Dette er jo de eneste ægløsninge og mens jeg har havt i et stk tid, så jeg ved ikke hvordan jeg skal regne det ud.
Kan du hjælpe mig?

Pft

Karens svar

Hej med dig

Jeg kan ud fra din sidste menstruations første dag regne ud at du har termin d. 5 september 2017.

Omkring uge 10-11 vil du få tilbudt en nakkefoldsscanning, hvor du får en ultralydsfastsat terminsdato - og det er den, der vil tælle fremover.

MVH Karen Bøhrnsen

Jordemoder

like min facebookside

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.