Eksperthjælp: Barn sover dårligt

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

670 visninger
0 svar
0 synes godt om
18. oktober 2015

Gitte Sander

Vores barm sover dårligt om natten .
Jeg lider af hoved pine og venter på behandling .
Min kone tager et stort slæb og personligt har jeg mistet troen på mig selv som værende en ordentlig far for min søn da jeg ikke overskuer nattens pligter.
Vil det ødelægge forholdet og tilliden mellem min søn og jeg .
Han er nu 18 mrd.
Det ender desværre i diskutioner og lidt hævet stemme om natten mellem min kone og jeg fordi jeg frustreret og hun også er pga manglende søvn.
Vh
Thomas

Gittes svar

Hej Thomas,

Det er utroligt opslidende for alle, når søvnen forstyrres. Og på sigt kan det ligefrem være sundhedsskadeligt for forældre ikke at få deres nattesøvn, ligesom det kan slide hårdt på jeres parforhold med disse natlige seancer, hvor I begge sikkert er udmattede.

Derfor synes jeg bestemt I skal tage situationen alvorligt. Dels ville jeg tale med sundhedsplejerske, vuggestue/dagplejemor og egen læge om, hvad der kan tænkes at ligge til grund for at jeres dreng på 18 mdr. ikke sover godt.

Derudover kan det anbefales at I begge forældre tager jeres behov for søvn alvorligt ved for eksempel at skiftes til at tage en nats søvn (eventuelt med ørepropper) eller få aflastning med søvn i løbet af dagen. Få om muligt barnet passet af bedsteforældre eller venner engang imellem - en kæresteovernatning når man har børn i den alder kan sagtens gå ud på blot at ligge i ske og få sovet ud sammen :-)

Desuden findes der jo mange gode råd fra søvnlaboratorier for at få en bedre søvn; gå tidligere i seng, slukke skærme to timer før man lægger sig til at sove, gå en lang tur i løbet af dagen, diverse kosttilskud osv., måske skulle du undersøge sådanne råd nøjere og gå målrettet ind i 'sove-projektet' for hele familien.

Håber det snart bliver bedre for jer, for søvnen betyder meget for vores liv, velbefindende og sundhed.

Mange hilsener,

Gitte

Gitte modtager enkeltpersoner og par i terapi, ligesom hun afholder mindfulnessgrupper, udviklingsgrupper, samt weekend workshops for par. Hun er forfatter til bogen "Grib kærligheden"

Se Gittes hjemmesider: www.gittesander.dk og www.gribkærligheden.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.