Eksperthjælp: Uenighed om samvær

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

721 visninger
0 svar
0 synes godt om
11. oktober 2015

Gitte Sander

Halløj. Jeg bøvler sindsygt meget med min søns far. Jeg er tidliger psykisk syg ( er dog raskmeldt) Og det køre faren pænt meget på nede i statsforvaltningen. Idag har jeg så lige fået af vide at jeg er blevet anmeldt, da en åbenbart ikke mener at min søn trives. Og der er jo kun 1 der kunne finde på at gøre det.
1 vil han ikke kendes ved min søn, og vil havde at jeg skal bortadopter ham til en anden mand, så han slipper for, at betale børnepenge.
2 han søger om bopæls status, selvom at han ikke har set min søn eller haft kontakt med ham. Den bliver afvist
3 nu søger han 7/7 ( vi bor ca 90 km fra hinanden) Den er blevet afvist.
4 nu vil han havde fast samværd. Men først skal det være overvovet.
5 nu vil han havde fælles forældre myndighed. Han har set min søn 6 gange.
7 nu er jeg andmeldt

En værd kan jo se at han slet ikke tænker på min søn. han er jo kun ude på at gøre os ondt. Og her kommer mit spørgsmål.
Efter det jeg har skrevet han har søgt og gjordt, tror du så at det vil være bedst for Sebastijan min søn, at se sin far. Min søn er kun 13 måneder og betragter min kæreste som far, da han har været der fra dag 1. Hvorfor er det statsforvaltningen ikke kan se, at han kun er ude på at ramme mig.
Jeg er nervøs for hvad han vil med min søn. For umiddelbart virker det ikke som om at han vil os noget godt. Jeg ved dybt seriøst ikke hvad jeg skal gøre. Jeg syndes jo ikke at det her er i min søns tarv.

Knus den urolige mor

Gittes svar

Kære ChalotteN,

Jeg kan desværre ikke svare dig på dit spørgsmål om din søn bør se sin far.
Det er ikke muligt at give konkrete råd i forhold til sådan en kompliceret sag på baggrund af et brev.

Men jeg kan sige noget mere generelt,- hvor én mulighed er jo at søge børnesagkyndig rådgivning eller konfliktmægling sammen i statsforvaltningen. Du kan eventuelt måske tage en bisidder med til at støtte dig.

En anden god mulighed for at komme videre er nogle gange at få lavet en forældreevne-undersøgelse af en professionel, som kan give anvisninger i forhold til samværet. En sådan professionel undersøgelse lader sig ikke påvirke af, hvad partnerne siger om hinanden, fx om din ex lægger vægt på at du har været syg, men er jo erfaren i at vurdere den nuværende situation realistisk.

Jeg tænker også på om du måske har nogle professionelle omkring dig, som du kan tale med sagen om og hente hjælp hos, som kender dig og eventuelt også din søn? Fx sagsbehandler, psykiater eller psykolog, eller en pædagog i pasningen. Ellers er der jo sådan noget som Mødrehjælpen, hvor man kan søge rådgivning, og kig på deres hjemmeside, der er meget god information.

Hvorom alting er, vil jeg anbefale jer at fokusere på barnets behov, samt på at søge den gode kommunikation imellem jer. Det bedste er altid, hvis man kan blive enige som forældre om, hvad der lige nu vil være det bedste for barnet. Det kan være hårdt arbejde, hvis samværet er gået helt i hårdknude og man som ex-partner føler at den anden forældre er ude på at ramme een. Men så snart man lægger det til over til andre at vurdere samværsbetingelser, trækker beslutningerne ikke sjældent urimeligt længe ud. Derfor er det også godt at opsøge hjælp, fordi I jo er under et stort pres.

Fokuser herudover på din drengs behov og gør dit bedste for ham - tro på dig selv som mor. Held og lykke med det!

Mange hilsener

Gitte

Gitte modtager enkeltpersoner og par i terapi, ligesom hun afholder mindfulnessgrupper, udviklingsgrupper, samt weekend workshops for par. Hun er forfatter til bogen "Grib kærligheden"

Se Gittes hjemmesider: www.gittesander.dk og www.gribkærligheden.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.