Eksperthjælp: Har aborteret

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

809 visninger
0 svar
0 synes godt om
19. september 2015

Gitte Sander

Hej.

Jeg fandt igår ud af, at mit barn i maven er død, og har ikke udviklet sig siden uge 7. Jeg er i uge 11 nu.

Min kæreste og jeg har været så lykkelig for at jeg var gravid.

Jeg føler mig så ulykkelig lige nu. Jeg har været under dynen i 2 dage nu, og græder konstant.

Jeg forstår ikke hvorfor det sker for mig. Jeg er sund og rask, og jeg er ung, 25 år. Jeg ryger ikke og drikker meget sjældent. Jeg er ikke overvægtig.

Jeg er så ulykkelig i min krop over, at vi har mistet vores første barn. Jeg ved godt at det er kroppen der vælger fra, men jeg bliver ved med at tænke, at det må være på grund af mig. Jeg må fejle noget eller andet, siden barnet ikke kunne udvikle sig mere.

Håber I kan hjælpe.

Rigtig god dag!

Gittes svar

Hej,

Ja, det kan være hårdt at abortere, lige netop som man var glad for at være blevet gravid.

Men tænk ikke, at der er noget galt med dig, for det er sandsynligvis slet ikke tilfældet. Tænk i stedet på, at nok var en alvorlig svaghed eller sygdom ved fostret, som gjorde at det ikke kunne/skulle leve videre. At det åbenbart ikke var meningen, at det skulle leve alligevel. Det er jo ikke noget, vi som sådan bestemmer eller er herre over.

Mange kvinder aborterer hvert eneste år, nogle aborterer også flere gange, og får i sidste ende sunde friske børn efterfølgende. Jeg har for eksempel selv aborteret to gange og fået tre sunde raske børn :-)

Så fat mod og prøv lykken igen! Hvis du iøvrigt lever almindelig sundt er det eneste tip jeg kan give dig at være varsom med stress-påvirkninger, dvs. at når du bliver gravid igen virkelig at tage den med ro. Tænk over om din livsstil mht. arbejde og motion er "graviditets-venlig", eller om der er for meget fart på, og om tempoet eventuelt bør sættes ned. Og tag en samtale med din læge om der er yderligere, du kan gøre for at det ikke sker igen.

Held og lykke med det!

Venlig hilsen,

Gitte

Gitte modtager enkeltpersoner og par i terapi, ligesom hun afholder mindfulnessgrupper, udviklingsgrupper, samt weekend workshops for par. Hun er forfatter til bogen "Grib kærligheden"

Se Gittes hjemmesider: www.gittesander.dk og www.gribkærligheden.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.