Eksperthjælp: Sanseintegrationsproblemer?

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

771 visninger
0 svar
0 synes godt om
28. juni 2015

Gitte Sander

Hej.
Jeg har en niece på 4 år som er tvilling og yderligere har en storesøster på knap 6 år.
Min niece har i ca. 2 år altid haft sine ærmer på jakken smøget op, uanset om det var sommer eller vinter. I den seneste tid har det så videreudviklet sig til at hun skal stramme hendes sko så meget at der næsten ikke kommer blod til fødderne, og hun har formået at stramme dem så meget at hun har ødelagt et par sko af.
Desuden har der også været en episode hvor en pædagog ville smøre solcreme på min nieces arme, men hvor min niece siger at det gør ondt. Hvad kan dette skyldes?
Hvis hun ikke får det som hun vil have det, bliver hun meget ulykkelig.
Der er ingenting med hendes tvillingesøster.
I forhold til yderligere udvikling er hun stærk motorisk, og har en smule problemer på udtalelsen.

Gittes svar

Hej,

Det kan skyldes sanseintegrationsproblemer, uden at jeg dog med sikkerhed kan sige at hun har det, ville det ikke være usædvanligt for en tvilling, som ofte er lille af vægt ved fødslen.

Jeg ville få hende undersøgt ved en børneegoterapeut, måske har I sådan en i kommunen eller du kan søge på "sanseintegration børn ergoterapeut" på Google.

Vh

Gitte

Gitte modtager enkeltpersoner og par i terapi, ligesom hun afholder mindfulnessgrupper, udviklingsgrupper, samt weekend workshops for par. Hun er forfatter til bogen "Grib kærligheden"

Se Gittes hjemmesider: www.gittesander.dk og www.gribkærligheden.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.