Jehovas vidner og børn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.535 visninger
56 svar
0 synes godt om
30. august 2009

Honningblomst

Min søn går i klasse med en dreng hvis forældre er jehovas vidner og drengen må jo så ikke komme med til fødselsdag-
Min søn har fødselsdag om et par mdr. og jeg tænker lidt over hvordan jeg klarer den. Skal jeg bare invitere til fødselsdag og så ved jeg den dreng ikke kommer med. Skal jeg kalde det en fest og så kan drengen komme med, men Bertram får jo ikke den fødselsdag som han ellers ville?

Hvilke oplevelser har I omkring børn af jh og hvordan de bliver inkluderet når deres verden på mange måder ser ud til at ekskludere dem?
Jeg har ikke selv kendskab til jh, men jeg må sige jeg synes det har mange og vidtrrækkende omkostninger for disse børn, i hvert fald set udefra og med min viden eller mangel på samme.

Hvad mener I,.....er det svigt, eller bare omsorg eller ingen af delene...kom med jeres meninger og erfaringer...

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
UHADADA...  den er virkelig svær!!!

Min skønne veninde - Trissemus(herinde), hendes storebror er jehovas vidner og måske hun ved, hvad de gør??? det ville da være en at spørge i hvertfald...

Anmeld

30. august 2009

FrkT

Altså alle børn er jo selvfølgelig forskellige og reagerer forskelligt på det. Men jeg ville uden tvivl lade din søn få sin fødselsdagsfest, det er jo vores tradition/skik. Jeg er selv vokset op i en lille by, hvor en af mine allerbedste veninder var Jehovas Vidne, og selvfølgelig også hendes familie. Hun var selvfølgelig aldrig med til fødselsdagene, men hun led heller ikke under det, hun havde aldrig været vant til det, men derimod været vant til at det var noget andre børn gjorde, hun havde det helt fint med det. Min lillesøster gik også i klasse med en dreng som var Jehova, og han led heller ikke under det. Så tror ikke man behøver have så dårlig samvittighed.

Anmeld

30. august 2009

Kloster

Hej Eva.

Må sige, jeg tager overhovedet ikke hensyn.
Rasmus (vores den store) går i klasse med en pige, der er jehovas og det tænker jeg ikke over. Nok også fordi, deres klasse altid er delt til fødselsdage (piger/drenge).
Men jeg tager ikke hensyn til det af den grund, at det er mit barns fødselsdag. Ikke bare en fest, men en fødselsdag.

Vi "kristne" fejre fødselsdage, hvor Jehovas sikkert fejre noget andet, som kristne ikke gør.

Må lige tilføje at jeg har en meget spinkel vi den om Jehovas religion.

Kloster

PS. Godt at se dig i debatten igen

Anmeld

30. august 2009

A.

ja desværre kan du ikke gøre noget det er drenges forældres beslutning..og ja det er synd for den dreng ka ngodt huske da jeg var i folkeskole var i min klasse også en dren fra jehovas vidner han gik glip af så meget jul,fødselsdage,påske og meget mere..i alle religioner kan findes ulemper sådan er det..

Anmeld

30. august 2009

Muffinmus

den er svær...synes det er SÅ synd for de unger, kender selv nogen der fra jeg var barn følte sig så udelukket fra de alm samfund med de andre børn..især til fødselsdag. ØV for dem
Så synes de er møg synd forældrene ikke ader børn være børn sammen med andre børn. Man må da som fornuftig person lade sit barn komme med hvis alle andre også gør det....og lade være med at tænke på de fejre fødselsdag, men bare fester fordi det gør ungerne glade.
DEr bliver jo hverken læst højt af religiøse skrifter der kan lære jehovaungerne noget andet, højst sunget en sølle sang for dem.
Hmmm... synes du skal holde fødselsdagen og så må forældrene være åbne nok til at sende deres barn afsted. Ellers også kan de så endnu engang gøre at barn ked af det er ekskluderet fra det "normale samfund".
I princippet er det ikke dit problem, men de forældre der åbenbart ikke ved hvad de gør ved deres børn ved at de er de eneste der aldrig må komme med, ærgeligt, men det er ders valg jo.
Så stemmer for en alm fødselsdag

Anmeld

30. august 2009

Siber

Hej Eva,

jeg syens du skal invitere til fødselsdag, også må det være op til forældrene at vælge om han skal være med eller ej.
Man kan jo ikke skærme JV for fødselsdage, jul osv.

I den børnehave jeg arbejde i i DK, var der også børn fra JV, de var ikke med til private fødselsdage, men deltog i dem med børnehaven. Forældrene sagde at de skulle have lov at vælge, også ang julepynt og lig. Men forældre er jo ikke ens. Vi oplyste om hvad der foregik, også var det så forældrenes valg at bestemme hvad de skulle deltage i og ikke. Det synes jeg igrunden var helt ok!

Knus Siber

Anmeld

12. juni 2010

Nadia&Daniel

Jeg fik altid indbydelser i børnehaven og i folkeskolens mindste klasser, men sagde selv nej tak, men blev da glad for at de havde lavet en til mig også..

Anmeld

12. juni 2010

MetteMTH

Ja jeg ville heller ikke vise hensyn.. men man kan jo godt give en invitation, så må hans forældre jo sige nej tak og så har du jo dit på det rene

Anmeld

12. juni 2010

Svei

Godt nok en gammel tråd det her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.