Homo-adoption: Kun børn med særlige behov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.473 visninger
41 svar
30 synes godt om
24. juli 2014

Baby.dk

Fra Avisen.dkHomo-adoption: Kun børn med særlige behov

Selv om begejstrede danske politikere for fire år siden sikrede homoseksuelle samme ret til at adoptere som heteroseksuelle, er der i praksis stadig langt til ligestilling i 2014. Det skriver Politiken tirsdag.

Kun Sydafrika vil reelt afgive børn til danske homoseksuelle, og her kan de kun komme i betragtning til børn med såkaldte "special needs", der eksempelvis dækker over diagnoser som hiv, sukkersyge, sammenvoksede tæer eller læbeganespalte.

Thomas Møller Lassen og Rasmus Holm, der som det første danske homopar for nylig har adopteret et udenlandsk barn, følte sig voldsomt diskrimineret, da de blev opmærksomme på vilkåret, som de dog siden har accepteret at underlægge sig.

Læs resten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2014

Mami

Fordi homoseksuelle magter et særligt barn så godt eller? 

Det giver jo ingen mening 

Anmeld

24. juli 2014

Loa

Hold nu kæft det er langt ude....

Forstår slet ikke hvad pointen i det er....

Anmeld

24. juli 2014

Isabella_mor

jeg synes godtnok ikke det er særlig ligeværdigt. 

men jeg kan godt lide at de børn der HAR special needs at de rent faktisk får en familie og et hjem og kærlighed fra nogle som virkelig ønsker dem. og at de ikke bare biver sorteret fra, men det burde ikke kun være homoseksuelle der fik de børn, det burde være alle der burde komme i betragtning til at adoptere børn med særlige behov.... 

Anmeld

24. juli 2014

pussekat

nej nej og nej hvorfor skal de have lov til at adoption når vi ikke kan får lov til det og den lort lov

Anmeld

24. juli 2014

pussekat

Isabella_mor skriver:

jeg synes godtnok ikke det er særlig ligeværdigt. 

men jeg kan godt lide at de børn der HAR special needs at de rent faktisk får en familie og et hjem og kærlighed fra nogle som virkelig ønsker dem. og at de ikke bare biver sorteret fra, men det burde ikke kun være homoseksuelle der fik de børn, det burde være alle der burde komme i betragtning til at adoptere børn med særlige behov.... 

hejsa
ja vis de kan så skulle det være for alle for mig og min mand vil elsker sådan et barn vis det kun får alt det kærlighed og får et godt liv

Anmeld

24. juli 2014

Isabella_mor

pussekat skriver:

nej nej og nej hvorfor skal de have lov til at adoption når vi ikke kan får lov til det og den lort lov

man bliver jo vurderet om man er egnet... 

det er svært at få lov til at adoptere.. 

Anmeld

24. juli 2014

Maja88

pussekat skriver:

Hvorfor skulle de ikke have lov til at adoptere???!!!

Anmeld

24. juli 2014

pussekat

Maja88 skriver:

Hvorfor skulle de ikke have lov til at adoptere???!!!

nej hvorfor skal de det når vi ikke kan får lov til det og vi vil elsker at får sådan et barn da og det bliv får alt den kærlighed her da også

Anmeld

24. juli 2014

lille-fisen

Problemet ligger jo i afgiverlandene hvor man har et meget forældet og fordomsfuldt syn på homoseksualitet.

Selvfølgelig skal homoseksuelle og heteroseksuelle kunne adoptere på samme vilkår.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.