kære venner,
Jeg har virkelig nogle problemer som jeg behøver hjælp med. Mit hjerte banker imens jeg skriver og mine hænder ryster.. Er helt ude hvor man ikke kan bunde lige nu, og bliver nødt til at få nogle meninger på banen.
Sagen er den, at jeg aldrig har haft et særligt godt forhold til min svigerfamilie efter min mand og jeg fik børn. Jeg er begyndt i samarbejde med min mand at sætte grænser for vores børn, og disse grænser er svigerfamilien ikke enige i og oftes overskrider bevidstt. F.x om et barn på 1 år skal have sodavand eller ej, hvor meget slik børn bør få osv.
Nå men sagen er så den, at udover denne respektløshed , at jeg er begyndt at lægge mærke til nogle andre steder hvor de er grænseoverskriende både i forhold til mig, men især min datter. Farfar , vil have kys på munden og tvinger gerne i form af slik m.m, samt spørge ikke om hun vil sidde hos ham, men siger her er slikket, så kan du sidde hos farfar. Min datter har sagt fra før, hvorefter hun blev kaldt møgunge (lidt i sjov, og så alligevel ikke). Det skal siges at denne mand, generelt har et problem også med voksne mennesker i forhold til grænser og intimsfæren, men jeg har bare så ondt i maven over hvordan min datter skal tvinges til at gøre ting som hun bund og grund ikke vil , for at få noget. Jeg ved ikke hvordan man siger det til ham, uden at hele familien går i brud, og jeg tør dårligt sige det til min mand, da han ofte lægge følelserne væk og i forvejen har det svært det hele og sine grænsesætninger. Jeg føler at farfar er meget over hende og tingene sker på hans bekostninger og ikke hendes.. hjælp
P.s de skal i Fårup sommerland i næste uge, og jeg aner ikke hvordan jeg skal tackle det..
Anmeld