Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.612 visninger
78 svar
150 synes godt om
23. juli 2014

Anonym trådstarter

kære venner, 

Jeg har virkelig nogle problemer som jeg behøver hjælp med. Mit hjerte banker imens jeg skriver og mine hænder ryster.. Er helt ude hvor man ikke kan bunde lige nu, og bliver nødt til at få nogle meninger på banen. 

Sagen er den, at jeg aldrig har haft et særligt godt forhold til min svigerfamilie efter min mand og jeg fik børn. Jeg er begyndt i samarbejde med min mand at sætte grænser for vores børn, og disse grænser er svigerfamilien ikke enige i og oftes overskrider bevidstt. F.x om et barn på 1 år skal have sodavand eller ej, hvor meget slik børn bør få osv. 

Nå men sagen er så den, at udover denne respektløshed , at jeg er begyndt at lægge mærke til nogle andre steder hvor de er grænseoverskriende både i forhold til mig, men især min datter. Farfar , vil have kys på munden og tvinger gerne i form af slik m.m, samt spørge ikke om hun vil sidde hos ham, men siger her er slikket, så kan du sidde hos farfar. Min datter har sagt fra før, hvorefter hun blev kaldt møgunge (lidt i sjov, og så alligevel ikke). Det skal siges at denne mand, generelt har et problem også med voksne mennesker i forhold til grænser og intimsfæren, men jeg har bare så ondt i maven over hvordan min datter skal tvinges til at gøre ting som hun bund og grund ikke vil , for at få noget. Jeg ved ikke hvordan man siger det til ham, uden at hele familien går i brud, og jeg tør dårligt sige det til min mand, da han ofte lægge følelserne væk og  i forvejen har det svært det hele og sine grænsesætninger. Jeg føler at farfar er meget over hende og tingene sker på hans bekostninger og ikke hendes.. hjælp

P.s  de skal i Fårup sommerland i næste uge, og jeg aner ikke hvordan jeg skal tackle det.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

kære venner, 

Jeg har virkelig nogle problemer som jeg behøver hjælp med. Mit hjerte banker imens jeg skriver og mine hænder ryster.. Er helt ude hvor man ikke kan bunde lige nu, og bliver nødt til at få nogle meninger på banen. 

Sagen er den, at jeg aldrig har haft et særligt godt forhold til min svigerfamilie efter min mand og jeg fik børn. Jeg er begyndt i samarbejde med min mand at sætte grænser for vores børn, og disse grænser er svigerfamilien ikke enige i og oftes overskrider bevidstt. F.x om et barn på 1 år skal have sodavand eller ej, hvor meget slik børn bør få osv. 

Nå men sagen er så den, at udover denne respektløshed , at jeg er begyndt at lægge mærke til nogle andre steder hvor de er grænseoverskriende både i forhold til mig, men især min datter. Farfar , vil have kys på munden og tvinger gerne i form af slik m.m, samt spørge ikke om hun vil sidde hos ham, men siger her er slikket, så kan du sidde hos farfar. Min datter har sagt fra før, hvorefter hun blev kaldt møgunge (lidt i sjov, og så alligevel ikke). Det skal siges at denne mand, generelt har et problem også med voksne mennesker i forhold til grænser og intimsfæren, men jeg har bare så ondt i maven over hvordan min datter skal tvinges til at gøre ting som hun bund og grund ikke vil , for at få noget. Jeg ved ikke hvordan man siger det til ham, uden at hele familien går i brud, og jeg tør dårligt sige det til min mand, da han ofte lægge følelserne væk og  i forvejen har det svært det hele og sine grænsesætninger. Jeg føler at farfar er meget over hende og tingene sker på hans bekostninger og ikke hendes.. hjælp

P.s  de skal i Fårup sommerland i næste uge, og jeg aner ikke hvordan jeg skal tackle det.. 

Jeg synes du skal sætte dig ned med din mand(ja, ved godt at han lægger følelserne væk), men du er nød til at fortælle ham at du faktisk har det rigtigt dårligt med det, og du gerne vil have hans hjælp med at snakke med hans far. Hvis I nu begge to, er der, er det måske ikke så slemt. 

Og hvis der ikke sker noget, ville jeg nok tage lidt afsted fra ham(farfar altså), så han kan se at det er alvor. 

Anmeld

23. juli 2014

Anonym trådstarter

Tja, ved godt det skal  tages op på et tidspunkt  - meget snart, men det er mere hvordan man tager det op uden det bliver beskyldinger..

Anmeld

23. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Altså er det mens de passer de overskrider jeres sodavand og sukker grænser? For jeg ville nok ikke gå så meget op i det sålænge de kun får mere end de plejer hos farmor/farfar men har en grænse derhjemme.  

Og det er selvfølgelig ikke okay han skal bestikke din datter til kys hvis hun føler det ubehageligt, men ved du at hun har det sådan eller er det dine følelser og grænser der bliver overtrådt? Min dreng er knap 3 år og er ret god til selv at sige fra ift. at give og modtage kys.

hvad mener du med at farfar er meget over hende og tingene sker på hendes bekostning? 

Og er du helt ubehagelig og fysisk dårlig ved at lade svigermor passe børnene så må de jo lade være og der er ikke andet for end at tale med din mand om det. 

Anmeld

23. juli 2014

Anonym trådstarter

Selvfølgelig er mine grænser også overskredet, men ved med sikkerhed at hun ikke vil sidde deroppe hos ham, hvis ikke fordi slikket var blevet plantet der, med en "ordre" om at hvis man vil have slik skal man sidde på skødet af farfar. 

Beklager den hurtige tekst, kan godt se jeg ikke har udtrykket mig klar.. Er bare helt rundt på gulvet lige nu. Tingene sker for hans fornøjelse og ikke hende, som f.x at han pludselig laver et bad imens vi er der og vil have hende i bad, vores datter siger nej flere gange og han bliver ved. Til sidst må jeg slutte og sige NEJ. Hvem laver bad til sine gæster uden at spørge om lov hos forældrene? Der er bare så mange overskridende ting i det her og mange følelser..

Anmeld

23. juli 2014

Anonym trådstarter

Det handler om at farfar synes det er dejligt og ikke vores datter. kort sagt..

Anmeld

23. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Selvfølgelig er mine grænser også overskredet, men ved med sikkerhed at hun ikke vil sidde deroppe hos ham, hvis ikke fordi slikket var blevet plantet der, med en "ordre" om at hvis man vil have slik skal man sidde på skødet af farfar. 

Beklager den hurtige tekst, kan godt se jeg ikke har udtrykket mig klar.. Er bare helt rundt på gulvet lige nu. Tingene sker for hans fornøjelse og ikke hende, som f.x at han pludselig laver et bad imens vi er der og vil have hende i bad, vores datter siger nej flere gange og han bliver ved. Til sidst må jeg slutte og sige NEJ. Hvem laver bad til sine gæster uden at spørge om lov hos forældrene? Der er bare så mange overskridende ting i det her og mange følelser..

Øv det lyder da også vildt ubehageligt. Har du spurgt ham under situationen hvorfor han så gerne vil have hende i bad, når nu hun ikke har lyst? 

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

Ikke for noget..men jeg synes altså det der lugter.
Hvilken normal farfar tager sit barnebarn i bad???
Det du fortæller der giver mig myrekryb..og vi har før hørt om tilsvarende historier herinde, hvor det i den sidste ende handlede om overgreb.
Jeg vil ikke gøre dig ked af det..men du må vågne op nu.
Din svigerfar SKAL have at vide at han ikke skal have hende til at sidde og kysse ham på munden eller sidde på skødet og få slik..og han skal slet ikke putte barnet i bad.
og så tror jeg ikke du skal lade dit barn være alene med ham..overhovedet..heller ikke på weekend, selvom farmor er der.

Alle mine alarmklokker ringer, og du må ganske enkelt tage fat i din mand.
Blæse være med familiefreden..det handler om dit barns sikkerhed og tarv.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. juli 2014

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Ikke for noget..men jeg synes altså det der lugter.
Hvilken normal farfar tager sit barnebarn i bad???
Det du fortæller der giver mig myrekryb..og vi har før hørt om tilsvarende historier herinde, hvor det i den sidste ende handlede om overgreb.
Jeg vil ikke gøre dig ked af det..men du må vågne op nu.
Din svigerfar SKAL have at vide at han ikke skal have hende til at sidde og kysse ham på munden eller sidde på skødet og få slik..og han skal slet ikke putte barnet i bad.
og så tror jeg ikke du skal lade dit barn være alene med ham..overhovedet..heller ikke på weekend, selvom farmor er der.

Alle mine alarmklokker ringer, og du må ganske enkelt tage fat i din mand.
Blæse være med familiefreden..det handler om dit barns sikkerhed og tarv.

Kærligst
Sussie

Det synes jeg også. Har heller ikke tænkt at hun skal være der, og hun får heller aldrig lov at sove der eller være alene før vi har fået styr på det. Snakkede dog med en fra familien om det igår som oftes er kommet hjemme ved dem, som barn, som siger at hun aldrig har oplevet noget ved ham, andet end at nogle gange manglede lidt situationsfornemmelse for f.x en hånd på låret eller et kys i stedet for en krammer... Men ikke længere end det.. Jeg tror heller ikke selv han ville gå så langt, men jeg er obs på det og føler vi bliver nødt til at handle på det her.. Jeg synes bare det er svært fordi det hurtigt ville lyde som om vi beskylder ham for noget som der måske reelt ikke er.. :/ 

Anmeld

24. juli 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Mine alarmklokker ringer også.

Jeg ville aldrig lade mit barn være alene med et mennesker som overskred andres grænser på den måde.

Selv hvis der ikke er tale om seksuelle overgreb kan det sagtens betyde at din datter senere i livet vil få svært ved at sige fra, fordi hun som barn er blevet tvunget til at opgive sine egne grænser. Og hvis hun oplever at du som mor bare ser til uden at gøre noget vil hun også føle at det er hendes grænser der er forkerte og derfor stoppe med at lytte til sig selv.

Jeg synes faktisk farfar lyder en anelse klam og selvom en anden fra familien ikke har oplevet overgreb betyder det ikke at han ikke vil gøre det mod din datter.

Fordi man forgriber sig på børn betyder det ikke at man gør det mod alle børn.

Selvfølgelig skal man passe på med at beskylde grundløst, men jeg ville være meget obs og så ville jeg sige fra overfor farfar i de gustne situationer og være fuldstændig kold overfor om de måtte blive fornærmede.
Det er ikke dit problem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.