"11 måneder sover han for meget?"
Hej Lisbeth
Jeg har en søn på knap 10 måneder, jeg syntes han sover rigtig meget.
jeg putter han ved 19-19-30 tiden, og så sover han gerne til meller 7-8 næste morgen. Det er meget sjælden at han vågner om natten.
Når han har spist morgenmad og vi har leget lidt så er han klar til at sove igen meller 9-11 alt afhængig af hvornår han er stået op.
Han sover meller 30 min til 2 timer om formiddagen.
når vi så når hen til middagstid (12-14) så er han klar til at sove ca. et par timer igen.
Når jeg står og laver aftensmad kan det til tider være nødvændigt at putte ham igen ca 30 min til en time, fordi han er så ked af det og utrøstelig.
Jeg bliver så utrolig ked af det når han er så ked og kun vil sove.
Er der noget galt med min søn eller er der noget jeg gør forkert?
Mhv
Jenni den bekymret mor
Lisbeths svar
Hej Jenni!
Du er bekymret fordi du oplever din søn sover rigtig meget.
Min første tanke er at han sover det han har brug for.
Han sover en virkelig god nattesøvn, alligevel bliver han klar til en formiddagslur når I har leget- Det er helt normalt.
middagssøvnen er også fin. Og fra kl 14 til 1930 har han nok brug for en lille lur.
Du læser ham fint, ser når han er træt og giver ham den søvn han har brug for.
Nogen børn sover meget , andre sover mindre. Han er sin egen og viser når han er træt.
Hvis din dreng spiser det han skal, trives er aktiv med sin krop og glad, så tror jeg du har et dejligt sundt og raskt barn. Jeg regner med han følger sin vækstkurve og motorisk er med.
Hvis du stadig er bekymret beder jeg om flere oplysninger, fødselsvægt, og længde, nuværende vægt og længde. Hans kost.
og hvad han kan motorisk og hvilke lyde.
fortsat held og lykke med ham og hav en skøn sommer.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld