Ja selv som voksen...
Jeg troede ikke rigtig på det, men da jeg i dag stod på grådens rand fordi jeg bliver kørt på, så gik det op for mig hvor groft jeg bliver udnyttet.
På forhånd vil jeg undskylde hvis der er ting der kommer til at mangle i mine beskrivelser og hvis det vil "lyde" ufærdigt. Men der er så mange ting som gør at jeg føler som jeg gør og det er ikke sikkert at jeg kan huske alle tingene, men følelserne i mig er ægte og jeg tror ikke de er der ubegrundet......
Nå, men (find bare kaffekoppen frem nu hvis det er, det bliver langt
)... Sagen er den at ja, jeg tror sgu jeg bliver mobbet på min ferie-afløsningsjob.
Jeg er uddannet social og- sundhedshjælper og med det ved jeg naturligvis godt at jeg på en måde er nederst i hierarkiet når det kommer til arbejdsopgaver og fordeling. Men når det kommer til det punkt hvor jeg bliver tildelt 4 borgere hvor de andre bliver tildelt 2, eller jeg bliver tildelt 3 borgere og de andre en enkelt, så kan jeg ikke helt forstå rimeligheden i at de skulle være bedre uddannet (assistenter) men kan sidde mere på deres flade og drikke kaffe?
Ikke fordi det overhovedet skal gå op i kaffepauser, jeg har det fint med at nuppe en lille kop i ny og næ istedet for at sidde i en halv time og kede mig de sidste 10 minutter af pausen. Rejser mig derfor også nogle gange før de andre fordi jeg simpelthen ikke gider bruge min arbejdsdag på at kede mig.
Jeg har på ingen måde brug for at have mindre borgere, jeg synes det er dejligt at dagen går så hurtigt fordi man er travlt optaget. Det er måden det bliver gjort på og det skal jeg nok komme til.
Jeg har det her job for at hjælpe borgere og selvfølgelig hjælpe mine kollegaer med deres borgere, ingen problemer i det, det er måden det bliver gjort på, lige i dag, der leder til at mine følelser er ekstremt såret.