"Baby født maj, lidt skæve blodværdier, er han skadet.? "
Hej.
Jeg fødte en dreng d. 6 maj og har nu lige læst hans journal.
Jeg kan se at de skriver at han havde påvirkede navlesnorsværdier : PH: 7,09 og BE: -13,1 hvilket vil sige at han havde let asfyksi og derfor fik "early Feeding".
Kan han have taget skade på på nogen måde? Jeg tænker både mentalt men også fysisk? Han scorede fuld apgar.
Mvh en bekymret mor
Lisbeths svar
Hej !
Tillykke med ham.
Det er klart du bliver bekymret, for nu læser du nogen ting som måske du ikke helt har forstået før.
Som jeg forstår det, havde han let iltmangel da han blev født. han har været lidt længe undervejs måske.
Det jeg hæfter mig ved er at han scorer en fuldt normal Apgar score og det er den der tæller.
Hans Apgar score lige da han kom ud var måske ikke helt i top, så bliver den gentaget efter et vist antal minutter og er den normal, så er alt i orden. og han får et godkendt notat.
Det kan godt være hans stadig skal have hurtig mad af hensyn til blodsukker og de andre prøver., alligevel er han ok.
Nu er han snart 2 måneder. er der noget i hans udvikling du er bekymret over ?Smiler han, spiser han , sover han , ser han , er han begyndt at sige lidt tilfredse lyde når i snakker. ?
Hvis du på nogen måde stadig er bekymret, kan du henvende dig til fødestedet og bede om en snak enten med en læge eller jordemoder. du skal ikke gå og bekymre dig .
Håber dette kan give lidt ro.
Fortsat held og lykke med ham og hav en skøn sommer.
varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld