Sådan bliver dit barns skoledag efter ferien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.123 visninger
57 svar
27 synes godt om
1. juli 2014

Baby.dk

Fra Avisen.dkSådan bliver dit barns skoledag efter ferien

Efter sommeren vil børnene møde ind til en hverdag i en folkeskole, præget af den nye reform, skriver b.dk.

Summa summarum vil dit barn tilbringe længere tid i skolen - Sådan her vil skoledagen se ud.

Så lang bliver skoledagen

Fra 0.-3. klasse skal eleverne have 30 timer om ugen, mens 4.-6. klasse får 33 timer og 7.-9. klasse 35 timer.

Læs resten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2014

lineog4

De skulle nu hellere vise rigtige skemaer - for jeg har fået min datters for 5. Klasse og ja der ligner såmænd bare det fra sidste år bare med flere timer....

Anmeld

1. juli 2014

Leneur

lineog4 skriver:

De skulle nu hellere vise rigtige skemaer - for jeg har fået min datters for 5. Klasse og ja der ligner såmænd bare det fra sidste år bare med flere timer....

Ja min nevø og niecer har ikke engang fået et skoleskema endnu...

Anmeld

1. juli 2014

anjo01

Synes det er rigtig synd at den nye reform træder i kraft efter sommerferien. Der bliver ikke meget af skoleudflugter og fester/skuespil for børnene længere. Samt lærerne får mange flere timer og mindre tid at forberede sig i. Øv hvor jeg synes det er ærgerligt!

Anmeld

1. juli 2014

Zafir

Det ser rigtig godt ud - på papiret. Jeg er bare ikke overbevist. Der skal virkelig handling til, for at det ikke bare bliver det samme, i en 'ny indpakning'. Jeg syntes det er en lang skoledag, de har - for tidligt. og jeg synes det er synd, at deres tid skal ensrettes.

Der er simpelthen for lidt tid til fritidsaktivitet og udenomsting.

MEN - Jeg håber og krydser fingre for at vores frygt bliver gjort til skamme og det bliver godt.

Anmeld

1. juli 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jo mere, vi nærmer os, jo tydeligere bliver det, at det er gået ALT for stærkt med at søsætte reformen. Ministeren lyver om, at ingen børn skal være i skole til efter 15. Vi lærere er på ingen måde blevet klædt på til de nye tiltag. Hovsa-løsninger på stribe uden faglige begrundelser. En naboskole tilbyder valgfag i samarbejde med byens kreative skole til en pris på 1600 - 2500 kr. - elever, der ikke har råd, kan vælge mellem to traditionelle valgfag på skolen. Uoverskuelige skemaer, som er umenneskelige for inklusionsbørn og andre med behov for struktur at navigere i. 

Jeg skal arbejde meget mindre end før, nu hvor vi kun skal arbejde 41 timer om ugen, og jeg skal til at holde fri om aftenen og i weekends, så for mig bliver det umiddelbart en lettelse - men stakkels unger, der skal manøvrere i dette. 

Tjek evt. gruppen "Forældre imod den nye skolereform" på FB og se konkrete eksempler på vanviddet. 

Anmeld

1. juli 2014

sille000

Sådan ser min søns skema ud i 1. Klasse

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. juli 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
sille000 skriver:

Anmeld

2. juli 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
sille000 skriver:

Det er mange fag at skulle forholde sig til i 1 klasse syntes jeg!! Nu spørger jeg men hvornår har de frokostpause? Kan ikke lige se det ifølge skemaet??

Anmeld

2. juli 2014

A.n.onym.

Omsorgsgiver skriver:

Det er mange fag at skulle forholde sig til i 1 klasse syntes jeg!! Nu spørger jeg men hvornår har de frokostpause? Kan ikke lige se det ifølge skemaet??

Mellem 11.20 og 11.50 er der ikke lagt noget ind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.