Jeg hedder Rasmus Berg og kommer fra Aarhus. Jeg er 29 år gammel og arbejder til dagligt som Falck-redder i ambulancetjenesten i Aarhus, og så står jeg bag www.findbabysitter.nu
I mit job som Falckredder har jeg ofte hørt mine kolleger beklage sig over, at de aldrig kan finde en babysitter til deres børn. En dag fik jeg så den ide, at lave en side, hvor forældre kan søge en babysitter og få aflastning i deres travle hverdag.
En del af konceptet er desuden, at babysitterne foruden børnepasningen også kan tilbyde lektiehjælp. Flere danske børn klarer sig ikke særligt godt i skolen, så undervisning fra en ung babysitter, der lige er gået ud af skolen og dermed har teorien frisk i hukommelsen, vil hurtigt kunne forbedre et barns skolekundskaber.
Efter jeg gik i gang med at programmere hjemmesiden og fortælle folk omkring mig om ideen, fandt jeg efterhånden ud af, at dét at finde en barnepige, kan være svært. Især i de større danske byer som Aarhus, København, Ålborg og Odense. Så der er i høj grad et behov for siden, hvilket har været en rigtig god motivation.
Jeg er netop blevet færdig med den.
Der findes et par andre online jobportaler for babysittere, hvor man også kan finde lektiehjælp, men enten koster de penge at bruge for forældrene, eller så er de ikke særlig brugervenlige. Findbabysitter.nu er gratis at anvende, og jeg har forsøgt at gøre den så brugervenlig som overhovedet muligt.
Jeg håber det er lykkedes 
Og jeg håber at både forældre, der mangler en babysitter, og unge mennesker der søger et lille studiejob, kan få gavn og glæde af siden.
www.findbabysitter.nu
www.facebook.com/findbabysitternu