Så mange penge sparer forældre på skolereform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.449 visninger
14 svar
4 synes godt om
14. juni 2014

Baby.dk

Fra Avisen.dkSå mange penge sparer forældre på skolereform

Den nye folkeskolereform betyder længere skoledage og kortere tid med tegning, klodsmajor og fangelege i SFO'en.

Men mindre legetid i SFO'en betyder imidlertid også en mindre udgift for forældrene. 72 ud af 98 kommuner nedsætter nemlig SFO-taksten i forbindelse med den nye folkeskolereform. Det viser en undersøgelse, Ritzau har foretaget.

I gennemsnit kommer forældre til at spare omkring 12 procent efter sommerferien på pasningsordningen eller knap 2300 kroner om året. Odder Kommune er en af dem, som har valgt at nedsætte taksten. Her er taksten næsten blevet sat ned med en fjerdedel.

Læs resten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2014

B&J

må indrømme jeg ville ikke spare jeg vil have en SFO men her i Hjørring lukker de det helt

Anmeld

14. juni 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
B&J skriver:

må indrømme jeg ville ikke spare jeg vil have en SFO men her i Hjørring lukker de det helt

Hvad gør de så?

Anmeld

14. juni 2014

B&J

MoarHvidovre skriver:

Hvad gør de så?

Jeg må indrømme jeg ved det ikke. Men finder nok ud af det.   Men syntes det er skrækkeligt �� læste nemlig om det igår 

Anmeld

14. juni 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

og 2300 kr om året at spare... det er under 200 kr om måneden man sparer...

det er altså bare at klatte velfærden væk endnu mere...

Anmeld

14. juni 2014

LinLin

Kan godt være de "skærer ned" i aarhus, men. Så skal man bare betale ekstra for at de må komme hhv morgen inden skole og eftermiddag efter 16...

Anmeld

14. juni 2014

lineog4

Jeg betalte gerne hvis jeg fik den skønne sfo med tilsvarende personale normering osv som min dreng går i nu. Jeg betalte også gerne mere for han ikke skulle gå i skole til 14 hver dag og min datter til 14.30.

De må tro jeg er til salg for ussel mammon, hvis jeg pludselig jubler over en skolereform fordi jeg kan spare måske 200 kr om måneden. Og mon ikke de får pengene ind alligevel med betaling for morgen åbning, betaling for frugt eller hvad de nu kan hitte på. De råbte også højt om mindre forældrebetaling i børnehave for nogen år siden her i kommunen, men med alle tillæggene endte jeg med at betale 150k kr mere om måneden....

Anmeld

15. juni 2014

lene

LinLin skriver:

Kan godt være de "skærer ned" i aarhus, men. Så skal man bare betale ekstra for at de må komme hhv morgen inden skole og eftermiddag efter 16...

sådan har jeg nu ikke forstået at det kommet til at koste ekstra for morgen og sen eftermiddag, men ved selvfølgelig ikke om der er forskel på skolerne 

mvh Lene

Anmeld

15. juni 2014

lene

http://www.aarhus.dk/da/borger/familie-boern-og-unge/Skole/SFO/Takster-og-betaling/Takster-2014.aspx

tjek linket det er kun hvis det er en heldags skole

Anmeld

15. juni 2014

LinLin

Har lige fattet det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.