Jeg tror, du kun har to muligheder her.
Enten fortæller du åbent om din fortid eller også så skjuler du den helt.
Jeg ville ikke have problemer med, at du passede mine børn i børnehaven, når det er så længe siden, og hvis du er kommet så langt i forhold til den gang, at du er i stand til at snakke åbent om det. Da ville jeg føle mig sikker på, at det ikke er sådan, du takler ting i dag, og at det ikke påvirker dit arbejde i forhold til børnene negativt. Jeg ville måske være mere skeptisk, hvis du var dp-mor, siden mange ting kan foregå i det skjulte, når man arbejder alene.
Der er f eks en pædagog på min søns afdeling, som jeg kender en del, og jeg er helt sikker på, at han i sin grønne ungdom har prøvet både det ene og det andet. Var vist lidt ude at køre et stykke tid. Jeg er også 100% sikker på, at det for ham er et tilbagelagt stadie, og han er en erfaren og god person for min søn at være sammen med.
Hvis jeg oplevede, at en pædagog forsøgte at holde noget skjult for mig, ville jeg nok blive mere skeptisk. Det handler jo rigtig meget om tillid, når man afleverer sit barn hver dag. Selvfølgelig har alle pædagoger fuld ret til et privatliv, men lige når det gælder ar, som enhver kan se, er det vanskeligt at holde det i privatlivet. Jeg tror, det værste, som kan ske, er, at folk begynder at hviske bag din ryg, for så følger mistilliden efter. Mit umiddelbare råd ville være at være åben om det. Det er trods alt længe siden, og jeg tror, at de fleste af os har ting i vores fortid, som vi er glade for at have lagt bag os. Dermed tror jeg også, at de fleste vil kunne have forståelse for, at du er en anden person i dag have tillid til dig.
Hvis du ikke klarer at være åben omkring det endnu, så kan du måske bruge lidt makeup på de værste ar, når I skal i svømmehallen? Tror uanset, at børnene kommer til at få øje på det og spørge lige ud.