Barnevogne er livsfarlige ovne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.724 visninger
57 svar
35 synes godt om
29. april 2014

Baby.dk

Fra sondagsavisen.dk

Det kan være livsfarligt at dække åbningen i barnevognen til, når guldklumpen bliver puttet i sommerheden - også selv om du stiller barnevognen i skyggen

Mange forældre lukker åbningen på barnevognen til med en stofble, når guldklumpen skal have en middagslur i sommerheden. Men det kan få livsfarlige 
konsekvenser for barnet, advarer Helen Lyng Hansen, der står bag brevkassen Netsundhedsplejersken.dk.

Barnevognen bliver på kort tid forvandlet til en bageovn, og iltcirkulationen omkring barnet bliver ringere og ringere.

»Børnene bliver sløve og apatiske, og de er i stor risiko for at dehydrere, når de ligger der i varmen og samtidig mangler ilt. I værste tilfælde kan de dø af det,« siger hun.

Desuden når forældrene ikke at ane uråd, hvis barnet får det dårligt i heden.

»Man tror, barnet sover. Men det ligger typisk bare meget stille og uden gråd.«

Læs resten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2014

Mmy87

Man bør generelt slet ikke dække åbningen til, uanset årstid! Det kan skabe iltmangel, eller vuggedød!

Anmeld

2. maj 2014

M &.I

Ej det har jeg gjort da mit barn blev født , Fra nu af gøre jeg det ikke når jeg få et barn ... 

Anmeld

2. maj 2014

Muffin_girl

Stolt Mor skriver:

Ej det har jeg gjort da mit barn blev født , Fra nu af gøre jeg det ikke når jeg få et barn ... 

Jeg har også hørt at det kan være farligt pga. varmen.

Men også at babyen ikke lærer at sove når der er lyst, om det er rigtigt ved jeg ikke Men at så lukker man at for omgivelserne, og derved gør at barnet bliver mere følsomt. 

Anmeld

2. maj 2014

Mortil223

Har diskuteret med så mange mennesker om det at dække åbningen til.. 

Anmeld

2. maj 2014

mogms

Hvorfor overhovedet dække åbningen ?

Har ikke barn endnu men har aldrig forstået hvorfor folk gør det.

Anmeld

2. maj 2014

Mortil223

mogms skriver:

Kendte en der gjorde det, så barnet ikke fik solen i hovedet 

Anmeld

3. maj 2014

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Så et par da jeg var nede og handle - ved ikke om det er det samme - men de havde en stofble over autostolen i bilen.. og de tog autostolen op i en indkøbsvogn - stadig med stofble over... 

Anmeld

3. maj 2014

TNBC

mogms skriver:

Jeg forstår det heller ikke. Jeg har lagt en dyne el tæppe over, i en vuggestue,  fordi barnet forstyrrede de andre ved at sætte sig op, men taget det af ligeså snart barnet sover, for der bliver som en sauna.

Det med solen, der ville jeg vende barnevognen om.

Her har lizzie på 9uger en autostol hvor man kan tage en top op, ligesom på en klapvognen så solen ikke rammer hende. jeg ville aldrig lægge en stofble over hendes autostol. Hun ville koge.

Anmeld

3. maj 2014

lottemusen

Da det var vinter og det sneede meget, hængte jeg en stofble for, men sørgede for at den sad løst, så der stadig kunne komme luft ind, men ikke sne. Siden da har jeg ikke brugt stofble, og vil heller ikke gøre det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.