Hvornår er man(d) for gammel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.706 visninger
46 svar
49 synes godt om
5. april 2014

RosSofi

Til at få børn? Ja vi damer har jo mere eller mindre en naturlig udløbsdato, hvis man kan sige det sådan, men hvad er jeres mening om mændene?

Kan en mand være for gammel til at blive far og i givet fald hvornår?

Eller skal man bare få børn så længe man føler for det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2014

Pcokate

Rosa-Sofia skriver:

Til at få børn? Ja vi damer har jo mere eller mindre en naturlig udløbsdato, hvis man kan sige det sådan, men hvad er jeres mening om mændene?

Min mand har altid sagt at når han bliver 30 så er det slut. Nu er han blevet tredive og strækker den lige 5 år mere

Anmeld

5. april 2014

FruStolpe

Rosa-Sofia skriver:

Uanset køn, så synes jeg at man ikke bør være over 40. 

Selvfølgelig skal man ikke bare sætte en dato, men det er plus minus der min grænse går. 

Anmeld

5. april 2014

lineog4

Nu er min mand jo en gammel far og var over 40 med dem alle 4 - om det er optimalt. Nej nok ikke men sådan faldt livet ud og jeg er sikker på mine børn både elsker livet og deres far 

Jeg har nu selv ramt 40 og hvis ikke min kære mand var ældre end mig så kunne jeg da godt have presset lidt på for endnu en. Jeg føler mig slet ikke for gammel til at få børn (men kan da godt være andre synes jeg burde føle det ).

Er jo så heller ikke nået min udløbsdato endnu og forventer faktisk ikke at nå den før om en rum tid. 

Jeg vil ikke sætte alder, men er sikker på man selv ved hvornår man bør stoppe.

Anmeld

5. april 2014

RosSofi

Pcokate skriver:

Min mand har altid sagt at når han bliver 30 så er det slut. Nu er han blevet tredive og strækker den lige 5 år mere

Ha ha kender det godt, bare med det med, hvor længe, man er ung og hvornår man bare er voksen. Har altid tænkt, man er ung til man bliver 30 derefter er man voksen :-) Nu hvor jeg bliver 29 tænker jeg, man er ung til man er 35 år, derefter er man bare voksen :-)

Anmeld

5. april 2014

RosSofi

lineog4 skriver:

Nu er min mand jo en gammel far og var over 40 med dem alle 4 - om det er optimalt. Nej nok ikke men sådan faldt livet ud og jeg er sikker på mine børn både elsker livet og deres far 

Jeg har nu selv ramt 40 og hvis ikke min kære mand var ældre end mig så kunne jeg da godt have presset lidt på for endnu en. Jeg føler mig slet ikke for gammel til at få børn (men kan da godt være andre synes jeg burde føle det ).

Er jo så heller ikke nået min udløbsdato endnu og forventer faktisk ikke at nå den før om en rum tid. 

Jeg vil ikke sætte alder, men er sikker på man selv ved hvornår man bør stoppe.

Hvor meget er din mand egentlig ældre end dig? Altså hvis det ikke drejer sig om 20 år kan i vel stadig nå at få flere?

Anmeld

5. april 2014

Rockertand

Pcokate skriver:

- og det er jo klassisk....det er så nemt at være 25 eller 28 og sige "man skal altså ikke få børn efter 35, så er man simpelthen for gammel"....men når man så selv når dertil og man føler sig ung og job og økonomi og energi og parforhold og kærligheden spiller, så bider det én i røven, og man reviderer mange holdninger, der tidligere gav mening.

Anmeld

5. april 2014

lineog4

Rosa-Sofia skriver:

Hvor meget er din mand egentlig ældre end dig? Altså hvis det ikke drejer sig om 20 år kan i vel stadig nå at få flere?

13 år og han vil ikke - han er også far til 5 nu og har haft børn i 24 år så jeg forstår ham, men jeg er bare ikke færdig med små børn.... Må vente på jeg bliver bedstemor 

Anmeld

5. april 2014

lineog4

Rosa-Sofia skriver:

Ha ha kender det godt, bare med det med, hvor længe, man er ung og hvornår man bare er voksen. Har altid tænkt, man er ung til man bliver 30 derefter er man voksen :-) Nu hvor jeg bliver 29 tænker jeg, man er ung til man er 35 år, derefter er man bare voksen :-)

Jeg er ikke blevet voksen endnu - tvivler faktisk på jeg bliver det. Tror jeg springer voksen over og går direkte fra ung til gammel 

Anmeld

5. april 2014

esioul

Rosa-Sofia skriver:

Jeg har altid sagt at jeg ville have den første inden jeg blev 25. og kæresten 30.

Men ikke altid naturen vil det samme.

Vi er hhv. 25 og snart 32.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.