Sendt på "stroppetur" i skolgården

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.594 visninger
163 svar
227 synes godt om
16. marts 2014

MorDk

http://www.bt.dk/danmark/10-aarig-blev-sendt-paa-stroppetur-i-skolegaarden

Hvad mener I om det? 

Tjaa... hvis jeg skal være helt ærlig... og det skal man jo Tsk! Tsk! Så kan det altså ikke hidse mig op. Jeg synes at forældrene overreagerer.  Måske en lidt gammeldags metode... men helt ærlig? En rask gåtur skader ikke. 

Alt for mange børn slipper af med for meget i skolen og det er bare ikke OK!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

stjernehimmel

Jeg synes faktisk det er ganske fint... der må være en grund til at det er blevet indført... og helt ærlig.. kan man ik lære at tag sine ting med så må man jo føle... så man husker den næste gang....Faktisk synes jeg det er fantastisk endeligt at se nogle konsekvenser....

Har man det rette tøj på som en kold vinterdag i skolen kræver... ja så ser jeg ikke noget problem i det...

Anmeld

16. marts 2014

TNBC

MorDk skriver:

Hvad mener I om det? 

Tjaa... hvis jeg skal være helt ærlig... og det skal man jo Tsk! Tsk! Så kan det altså ikke hidse mig op. Jeg synes at forældrene overreagerer.  Måske en lidt gammeldags metode... men helt ærlig? En rask gåtur skader ikke. 

Altså hvis han var blevet sendt på turen uden overtøj og sko, så kan vi snakke om det. Men så slemt synes jeg heller ikke det er. Og det er jo ikke noget nyt de har fundet på.

Ja som du siger de slipper af sted med så meget, og et barn dør ikke af at gå nogle runder i en skolegård. Det er vel ikke værre end at blive ttvunget ud i frikvarterene, fordi der er udeordning. 

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

Skolebørn slipper alt for ofte afsted med alt muligt... 

Hvorfor skal man slippe afsted med alt i skolen.... De får sig et CHOK når de bliver "sluppet løs" i den virkelige verden!

Anmeld

16. marts 2014

esioul

MorDk skriver:

Skolebørn slipper alt for ofte afsted med alt muligt... 

Hvorfor skal man slippe afsted med alt i skolen.... De får sig et CHOK når de bliver "sluppet løs" i den virkelige verden!

Jeg synes det er fint.

Og fryser han, må han jo ikke have haft nok tøj på. Det må være forældrenes ansvar at han har det

Anmeld

16. marts 2014

helle85

MorDk skriver:

Hvad mener I om det? 

jeg syntes ikke at det er ok at han skal gå rundt til han fryser så meget som beskrevet, så heller finde på noget andet han kan eller et sted inden døres hvor han kan gå.

men det er ok at de bliver sendt ud at gå som "straf" nå det er lidt varmere, ellers må skolen søger for at der er en dragt eller noget som de kan holde varmen i så de ikke fryser så meget.

Anmeld

16. marts 2014

TNBC

esioul skriver:

Jeg synes det er fint.

Og fryser han, må han jo ikke have haft nok tøj på. Det må være forældrenes ansvar at han har det

Ja for han har vel ikke været derude længe enr han ville være på et frikvarter. 

Det kan ikke lærernes skyld at han fryser. Han er 10år, han ved vel at man skal tage godt med tøj på når det er koldt. 

Anmeld

16. marts 2014

esioul

Yurie skriver:

Ja for han har vel ikke været derude længe enr han ville være på et frikvarter. 

Det kan ikke lærernes skyld at han fryser. Han er 10år, han ved vel at man skal tage godt med tøj på når det er koldt. 

Jeg. Han kunne jo løbe, så ville han få varmen.

Synes det er hysteri

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

helle85 skriver:

jeg syntes ikke at det er ok at han skal gå rundt til han fryser så meget som beskrevet, så heller finde på noget andet han kan eller et sted inden døres hvor han kan gå.

men det er ok at de bliver sendt ud at gå som "straf" nå det er lidt varmere, ellers må skolen søger for at der er en dragt eller noget som de kan holde varmen i så de ikke fryser så meget.

Man kan jo undre sig over at man som forældre synes det er OK at sende sit barn afsted i skole i gummisko på årets koldeste dag? Det er vel ikke skolens ansvar at børn har tøj nok med i skole?  Men selvfølgelig havde han intet overtøj osv skulle han ikke sendes ud i gården og traske rundt. Men et par runder er fint og så kunne De ha' fundet på noget andet. Men igen det kan virkelig ikke hidse mig op. Jeg synes det er fint at der er konsekvenser og jeg synes alle skole burde have strengere konsekvenser for diverese... Jeg synes at børn i skolerne slipper afsted med alt for meget nu til dags. 

Anmeld

16. marts 2014

TNBC

helle85 skriver:

Hvis han fryser efter have gået 29runder i en skolegård, hvor meget må han så ikke fryse efter et frikvarter.?? 

Og det kan da ikke være lærernes ansvar at han tager nok tøj på, han er 10år gammel. Og så er det hans forældres ansvar at han har tøj med/på der passer til årstiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.