"Nutidens forældre" - træt af kritik :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.008 visninger
35 svar
88 synes godt om
13. marts 2014

Mum33

Er det kun mig, der er ved at være godt og grundigt træt af mediernes (- og faktisk også samfundet som helhed) udlægning af os som forældre? Jeg synes vi skal stå model til meget kritik efterhånden. Vi er curlingforældre, vi kan ikke sætte grænser, de er for forkælede, de er konstant i daginstitution, vi prioriterer job og fint hus over tid med børn, vi får dem for sent, de spiser for usundt, osv, osv, osv 

Ganske vist vi falder i "nogle fælder", som resultat af det samfund vi har opbygget og lever i, men mon ikke alle generationer har haft deres udfordringer? 

De forældre jeg kender kæmper en kamp med fuldtidsarbejde, børn, hus, bil, osv, men de klarer det da super godt. De har skønne, glade børn, der trives og er social kompetente. Ja vi har mere travlt end familier med større børn eller familier helt uden, men det er jo en periode i end liv - og når så vi er hjemme, ja så står den på kvalitetstid, hygge, samværd, kys og kram. 

Jeg vil gerne sende et kæmpe skulderklap til alle nutidens forældre - det fortjener vi 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2014

twinny

Abemor skriver:

Er det kun mig, der er ved at være godt og grundigt træt af mediernes (- og faktisk også samfundet som helhed) udlægning af os som forældre? Jeg synes vi skal stå model til meget kritik efterhånden. Vi er curlingforældre, vi kan ikke sætte grænser, de er for forkælede, de er konstant i daginstitution, vi prioriterer job og fint hus over tid med børn, vi får dem for sent, de spiser for usundt, osv, osv, osv 

Ganske vist vi falder i "nogle fælder", som resultat af det samfund vi har opbygget og lever i, men mon ikke alle generationer har haft deres udfordringer? 

De forældre jeg kender kæmper en kamp med fuldtidsarbejde, børn, hus, bil, osv, men de klarer det da super godt. De har skønne, glade børn, der trives og er social kompetente. Ja vi har mere travlt end familier med større børn eller familier helt uden, men det er jo en periode i end liv - og når så vi er hjemme, ja så står den på kvalitetstid, hygge, samværd, kys og kram. 

Jeg vil gerne sende et kæmpe skulderklap til alle nutidens forældre - det fortjener vi 

Enig. 

Og jo lad os lige klap os selv på skulderen. 

Anmeld

13. marts 2014

Loa

13. marts 2014

aarhusmor

Helt enig

Anmeld

13. marts 2014

4xGreve

Helt enig

Og hvad vil de ha man skal gøre et job eller uddannelse er fra 8-16 plus transport tid så uanset hvor meget man ønsker at være mere sammen med sine børn så har samfundet jo gjordt det ikke er muligt.

klap på skulderen til alle nutidens forældre herfra

Anmeld

13. marts 2014

Sandratoft

Abemor skriver:

Synes nu egentlig at kritikken til curlingforældre er berettiget, de kan være ganske ulidelige. 

Det med arbejdende forældre, det er vel blot sådan samfundet er i dag. 

Anmeld

14. marts 2014

Mum33

Sandratoft skriver:

Synes nu egentlig at kritikken til curlingforældre er berettiget, de kan være ganske ulidelige. 

Det med arbejdende forældre, det er vel blot sådan samfundet er i dag. 

Ja - men i bund og grund er det vel misforstået godhed og mangel på indsigt i børn/opdragelse der gør det. Tror de har de bedste intentioner ... Men ja de er s.... Irriterende. Både forældrene og børnene�� 

Anmeld

14. marts 2014

ano14316

Abemor skriver:

Tror du vi får mere kritik e md forudgående generationer?

Sokrates 400 år f.kr."Vore dages ungdom elsker luksus. Den har dårlige manerer, foragter autoritet, har ingen respekt for ældre mennesker og snakker, når den skulle arbejde. De unge rejser sig ikke længere op, når ældre kommer ind i et værelse. Den modsiger deres forældre, skryder op i selskaber, sluger desserten ved spisebordet, lægger benene over kors og tyranniserer lærerne."

Anmeld

14. marts 2014

Carina:-)

ano14316 skriver:

Sokrates 400 år f.kr."Vore dages ungdom elsker luksus. Den har dårlige manerer, foragter autoritet, har ingen respekt for ældre mennesker og snakker, når den skulle arbejde. De unge rejser sig ikke længere op, når ældre kommer ind i et værelse. Den modsiger deres forældre, skryder op i selskaber, sluger desserten ved spisebordet, lægger benene over kors og tyranniserer lærerne."

Anmeld

14. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
ano14316 skriver:

Jeg tror ikke vi får mere kritik end andre generationer, det er bare nye emner. Men jeg synes også kritikken er mega irriterende og fylder alt for meget, for alle generationer. 

Hvad hvis curlingforældrene har tager et aktivt valg om at ville være forældre på dén måde? Må de så ikke det? Hvad hvis man har taget aktivt valg om at ens barn gerne må få en mælkesnitte? Og man har taget et aktivt valg om IKKE at gå ned i tid eller IKKE at finde et job hvor nedsat tid kunne være muligt? 

Synes det er SÅ træls at man ikk kan få lov at tænke selv og træffe sine egne beslutninger om hvad der er bedst i end egen familie, uden det skal påtales. Og det ikke kun i det offentlige forum hvor man skyder bredt, nej det er sgu næsten alle mennesker der ikke kan dy sig for liiiiiige at komme med deres mening og holdning til hvordan man gør med sit/sine børn.. Og ja, jeg vender da det døve øre til, men det er da irriterende alligevel, og nogen tager den slags noget mere nært end jeg og det er pissesynd for de forældre hvis de rent faktisk HAR gennemtænkt det scenarie de bliver kritiseret for, for det kan skabe en kæmpe usikkerhed omkring egne holdninger og meninger. Oplevede det selv da jeg var helt nybagt mor og usikker som jeg ved ikke hvad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.