Jeg forstår det ikke, surt opstød:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.490 visninger
74 svar
290 synes godt om
6. marts 2014

Anonym trådstarter

(Er ano fordi det kan være et følsomt emne)

Jeg forstår slet ikke hvordan folk frivilligt kan få sig selv til at bruge stærkt parfumeret vaskemiddel i vasketøjet når de har børn, en ting at man som voksen selv vælger at udsætte sig for alle de kemikalier som udvikler allergier, men sine børn...

Et surt opstød fordi jeg lige har fået ødelagt for 1200 kr tøj (nypris nr jeg nu skal ud at købe det tabte ind igen), fordi jeg havde købt noget brugt børnetøj af en privat (ikke her på siden)

Det skal lige nævnes at jeg har parfume allergi i stor stil og kan intet tåle, og har slet ikke i sinde at udsætte mit barn for det også, det er jo den måde jeg fik det på, men for lidt over 20 år siden, vidste man i det daglige ikke hvor slemt det stads er.

Samme dag havde vi købt brugt tøj hos en anden sælger, kæresten blander det sammen med noget af vores eget for at fylde maskinen, godt nok siger han at det lugter lidt af parfume, men det går nu nok tænker vi.

Men næ nej efter 5 vaske og en iblødsætning i rodalon og jeg må erkende at det hele er lige til skraldespanden.

Er så sur på mig selv at jeg ikke lige stoppede op og lugtede til det inden jeg kørte fra sælgeren igen.

Returfristen er vel overstået, jeg kunne jo bare have opdaget det i tide og have sagt nej tak.

Så f*** noget l*** skal ud og bruge 1200 kr på nyt tøj, + alt det vi havde købt, for det kommer oven i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

Kløver

Vi bruger selv neutral. Når det er så vigtigt for dig ville jeg helt sikkert spørge allerede ved henvendelse

Anmeld

6. marts 2014

Thereseh

Anonym skriver:

Jeg forstår slet ikke hvordan folk frivilligt kan få sig selv til at bruge stærkt parfumeret vaskemiddel i vasketøjet når de har børn, en ting at man som voksen selv vælger at udsætte sig for alle de kemikalier som udvikler allergier, men sine børn...

Et surt opstød fordi jeg lige har fået ødelagt for 1200 kr tøj (nypris nr jeg nu skal ud at købe det tabte ind igen), fordi jeg havde købt noget brugt børnetøj af en privat (ikke her på siden)

Det skal lige nævnes at jeg har parfume allergi i stor stil og kan intet tåle, og har slet ikke i sinde at udsætte mit barn for det også, det er jo den måde jeg fik det på, men for lidt over 20 år siden, vidste man i det daglige ikke hvor slemt det stads er.

Samme dag havde vi købt brugt tøj hos en anden sælger, kæresten blander det sammen med noget af vores eget for at fylde maskinen, godt nok siger han at det lugter lidt af parfume, men det går nu nok tænker vi.

Men næ nej efter 5 vaske og en iblødsætning i rodalon og jeg må erkende at det hele er lige til skraldespanden.

Er så sur på mig selv at jeg ikke lige stoppede op og lugtede til det inden jeg kørte fra sælgeren igen.

Returfristen er vel overstået, jeg kunne jo bare have opdaget det i tide og have sagt nej tak.

Så f*** noget l*** skal ud og bruge 1200 kr på nyt tøj, + alt det vi havde købt, for det kommer oven i

Øv, hvor surt !

Jeg har prøvet det samme, men med røg. Kunne smide tre bodyer lige i skralderen, og sælger nægtede at det lugtede. Suk. 

Jeg forstår heller ikke det overforbrug af skyllemidler nogle mennesker har. Det får tøjet til at stinke, og er dårligt for miljøet - plus at det er hamrende allergifremkaldende. 

Håber du gi'r sælger på puklen, selv om der nok ikke er meget at vinde ved det. 

Anmeld

6. marts 2014

AmalieR

Anonym skriver:

ej hvor surt , men kan det ikke sælges videre ?

det kan godt være du ikke kan tåle tøjet længere men en anden der ikke er allergisk kunne , og du ville ikke miste nær så mange penge som hvis du bare smider det ud ? )

Anmeld

6. marts 2014

Stumpen

Rigtig surt og træls du ikke fik spurgt om de havde vasket i parfumeret tøj inden du købte for så meget... 

Anmeld

6. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Træls at i ik selv ka bruge det, men tænker da også som en anden forslår at så ka det da bare sælges vidre, eller gives til genbrug.

Næste gang, så husk at spørge indtil hva de vasker i inden du køber, og held og lykke med det fremover! Vh stine

Anmeld

6. marts 2014

A. N. Onymsen

Selfølgelig er det surt. 

Jeg mener bare at der er RIGTIG mange som bruger entet parfume på tøjet eller parfumeret vaskemiddel, så hvis man er parfumeallergiker så vil jeg ihvertfald anbefale at købe tøjet nyt eller sikre mig at det ikke er vasket med andet end uparfumerede midler .. 

Og for at være total på tværs, så er det bestemt ikke sælgers skyld

Anmeld

6. marts 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Vi bruger selv neutral. Når det er så vigtigt for dig ville jeg helt sikkert spørge allerede ved henvendelse

Det var kæresten der havde kantakt med sælger denne gang og vi har før haft held til at vaske parfume ud til tilfredsstillende resultat.

7 bodyer, 2 natdragter, 6 par bukser, 8 langærmet trøjer og to cardigans til 75 kr, det lød for godt til at være sandt (det var det jo så også)

Anmeld

6. marts 2014

lineog4

Forstår egentlig ikke du er ano da det vel er helt okay at have forskellige holdninger.

Tænker egentlig hvis man har det sådan med parfumeret tøj så skal man huske at spørge når man køber brugt. Synes rigtig mange skriver; vasket i neuatral. Og så skal det selvsagt være sandt. Men hvis ikke det er blevet lovet eller sagt i handlen kan man jo ikke klage over det.

Og må så sige, der er parfume i det vaskepulver vi har nu. Jeg får kløe af neutral...

Anmeld

6. marts 2014

StineC

Tænker lidt at det da ikke kan være sælgers skyld? De har jo bare vasket det som de plejer.. Og når du har så store problemer med parfume er det så ikke meget normalt at man lige tjekker inden man køber brugt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.