Pædagoger ledte børn over togskinner.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.058 visninger
77 svar
60 synes godt om
5. marts 2014

Muhmi

Jeg er lidt forarget over dette.

Inde på facebook er der én der siger at os der synes det ikke er i orden at føre børnehavebørn over skinnerne er curling-forældre. Det er jeg bestemt ikke enig i.

Blot fordi man ønsker at ens børn er i sikre hænder og at dem der passer på dem i løbet af dagen, mens mor og far er på job/studie, følgerne reglerne, så betyder det ikke man er curling-forældre. Børn lærer ikke af hvad vi siger, de lærer af hvad vi gør og hvis vi viser dem at man bare lige kan tage en smutvej henover skinnerne, så sender man jo et signal til dem om at det er ok at bryde de regler der er, for alles sikkerhed.

Hvad mener I, reagerer forældrene for voldsomt?

Kunne I selv finde på at gøre sådan?

Link

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Jeg mener, at det er uansvarligt, at fører en flok børn over nogen togskinner. Det viser dem, at det er ok, at krydse togskinner. Tænk hvis de gjorde det alene. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad der kunne være sket.

At det så bliver sammenlignet med curling-forældre synes jeg er helt hen i vejret.

Anmeld

5. marts 2014

stjernehimmel

Jeg synes det er FULDSTÆNDIG uacceptabelt..... jeg mener ikke at der er at passe på vores børn men at bringe dem i farer... samtidig så lære de dem lige præcis at regler/love blot er nogle man skal ignorer hvis man ikke liiige evt gider gå udenom togskinner.....

Jeg var blevet RASENDE, hvis mit barn havde været i blandt! 

Anmeld

5. marts 2014

Anitta Kristiansen

Synes det er uansvarligt ikke nok med at det kan være farligt så lærer de også et sted at gøre det der er lettest hele tiden, i stedet for at gøre det rigtige. Og Ja er aldrig til at vide hvad de så ikke gør alene. Vil dog også mene at det kommer an på alder af børnene, men synes ikke det er okay at gøre som pædagoger.

Anmeld

5. marts 2014

helle85

Muhmi skriver:

Inde på facebook er der én der siger at os der synes det ikke er i orden at føre børnehavebørn over skinnerne er curling-forældre. Det er jeg bestemt ikke enig i.

Blot fordi man ønsker at ens børn er i sikre hænder og at dem der passer på dem i løbet af dagen, mens mor og far er på job/studie, følgerne reglerne, så betyder det ikke man er curling-forældre. Børn lærer ikke af hvad vi siger, de lærer af hvad vi gør og hvis vi viser dem at man bare lige kan tage en smutvej henover skinnerne, så sender man jo et signal til dem om at det er ok at bryde de regler der er, for alles sikkerhed.

Link

jeg var blevet rasende hvis det var mine børn der var blevet bedt om at gå over tog skinner, ting hvad der kunne ske

Anmeld

5. marts 2014

channie-g

når i skriver at de blev føret over togskinnerne hvordan mener i så *?

Anmeld

5. marts 2014

Muhmi

når i skriver at de blev føret over togskinnerne hvordan mener i så *?

Det kunne være endt fatalt, da to pædagoger og 17-18 børn fra Hobrovejens Skoles SFO tirsdag eftermiddag krydsede de otte jernbanespor ved Randers Banegård.

Et vidne tog et billede af episoden. Det har onsdag givet anledning til et møde mellem de forskrækkede forældre. Det skriver  Randersidag.dk.

- Vi som forældre er meget rasende over det, der er sket - at de som voksne sætter vores børns liv på spil, siger Trine Olesen til Randersidag.dk.

Hun har en datter i SFO'en.

Pædagogerne og børnene krydsede banelegemets otte spor, efter de havde deltaget i et pandekagearrangement på Naturskolen.

- Randers Banegård passeres af gennemkørende tog med 120 kilometer i timen. Det er ikke normalt, men tilladt. Normalhastigheden for et gennemkørende tog kan være 60-80 kilometer i timen, skriver Randersidag.dk.

Der skal nu holdes et møde, hvor alle pædagogerne og alle forældrene tager del.

- Det her handler slet ikke om, at de to pædagoger skal fyres. Nu skal vi alle videre, og alle er glade for, at der ikke skete noget. Vi har alle lært af det her, for vi - forældre og pædagoger - vil jo kun børnene det bedste. Og så ser vi frem til at få snakket ud om det, siger Trine Olesen.

Randers Kommunes skolechef, Torben Bugge, finder handlingen uacceptabel og understreger, at, hvad der yderligere kommer til at ske, vil være tjenstligt.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. marts 2014

Chris86

Kan slet ikke forstå, hvor pædagogerne har haft deres hoveder henne???! Det er trods alt dem, der skal lære vores børn, hvad der er rigtigt og forkert. Når vi ikke er der...... Jøsses

Anmeld

5. marts 2014

TNBC

Muhmi skriver:

Link

Jeg ville ikke gøre det, hvis der ikke er tilladt. Hvor jeg bor, er der en kystbane, hvor man går over skinnerne men der er bommer, så det er tilladt, for ellers kan du ikke komme over på den anden side. 

Men det her handler om 8skinner og rigtig mange børn og kun få pædagoger, hvis nogle af børnene lige pludselig løber, er de sku på røven, hvis der kommer et tog eller to. 

Anmeld

5. marts 2014

modesty

Muhmi skriver:

Link

Altså, hvis det rent faktisk er fungerende skinner der er i daglig brug og sørger for tog til og fra stationen, så synes jeg bestemt ikke at det er OK. 

Men det er ikke altid at man får hele historien og måske denne del af stationen ikke er ofte i brug?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.