Børnepenge til børn som ikke bor i Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.787 visninger
43 svar
58 synes godt om
28. februar 2014

bøllen

Sidder lige og tjekker nyheder på BT og falder over en artikel om en far, hvis datter bor i Slovakiet. Han har fået afslag på udbetaling af børnepenge .

Er det fair - eller skal der udbetales børnepenge til børn i udlandet ??

jeg personlig tænker umiddelbart NEJ. 

Hvad mener I ??? Hold venligst en ordentlig tone 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2014

TNBC

bøllen skriver:

Sidder lige og tjekker nyheder på BT og falder over en artikel om en far, hvis datter bor i Slovakiet. Han har fået afslag på udbetaling af børnepenge .

Jeg læste godt noget af det da jeg ventede i TDC, men jeg fangede det ikke helt. 

Er det de penge han skal betale til datteren han har fået afslag på?

Hvis ja, så er jeg enig med dig. hvorfor skal danmark betale til et barn der ikke bor i danmark? 

Anmeld

28. februar 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Jeg mener også NEJ jeg mener heller ikke at rige mennesker skal have børnefamilie ydelsen.

Anmeld

28. februar 2014

MorDk

Altså jeg tænker at det er bopælsadresse/forældre der skal modtage BFY. Så jeg forstår ikke hvorfor han skulle modtage pengene? Forstår heller ikke at forældre til børn der ikke bor i DK skal modtage BFY?

Og "polske jordbærplukkere" som kommer til DK og arbejder skal fandme heller ikke have penge af staten som de sender hjem til deres hjemland. Det er min mening.

Anmeld

28. februar 2014

VIPpigen

Lige den sag, kan jeg læse at han skal bruge pengene til at hente sin datter hjem. Hun skal bo ved ham, og er dansk statsborger. Og jeg vil give ham ret, det giver da ingen mening at han er dårligere stillet end en polsk jordbærplukker. Han er dansker, hans datter er dansker.

Jeg forstår så til gengæld ikke hvorfor polakkere eller andre skal have børnepenge til børn som aldrig har været i Danmark

Anmeld

28. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Altså jeg tænker at det er bopælsadresse/forældre der skal modtage BFY. Så jeg forstår ikke hvorfor han skulle modtage pengene? Forstår heller ikke at forældre til børn der ikke bor i DK skal modtage BFY?

Og "polske jordbærplukkere" som kommer til DK og arbejder skal fandme heller ikke have penge af staten som de sender hjem til deres hjemland. Det er min mening.

De arbejder for deres penge. Må de ikke selv bestemme hvad de bruger deres penge på? Hvis de hjælper deres fattige familie til at få brød på bordet, hvorfor får du ondt i numsen af det? 

Anmeld

28. februar 2014

TNBC

MorDk skriver:

Hvis de arbejder i Danmark, skal de vel også have penge fra Danmark. 

Jeg ved ikke om det er børnepenge eller om det er løn. Og hvordan de bruger dem, er jeg ligeglad med. 

Anmeld

28. februar 2014

Elgaard73

mor:) skriver:

De arbejder for deres penge. Må de ikke selv bestemme hvad de bruger deres penge på? Hvis de hjælper deres fattige familie til at få brød på bordet, hvorfor får du ondt i numsen af det? 

Jeg tror at hun mener, at han ikke skal have BFY, fordi at barnet netop bor i hjemlandet = han er ikke bopæls forælderen. Sådan er det jo også for os danskere. 

Og jeg giver hende helt ret. 

Han er ikke bopælsforælder, ergo bør han ikke have ret til til BFY. På lige fod med danske forældre, som ikke deler adresse.

Anmeld

28. februar 2014

TNBC

VIPpigen skriver:

Lige den sag, kan jeg læse at han skal bruge pengene til at hente sin datter hjem. Hun skal bo ved ham, og er dansk statsborger. Og jeg vil give ham ret, det giver da ingen mening at han er dårligere stillet end en polsk jordbærplukker. Han er dansker, hans datter er dansker.

Jeg forstår så til gengæld ikke hvorfor polakkere eller andre skal have børnepenge til børn som aldrig har været i Danmark

Jeg sidder og tænker på, hvordan ved han at de får de penge? Og at det er børnepenge? 

Men de siger jo også at han skal henvende sig til sin kommune, for hjælpe med rejseudgifter. Det er jo ikke børnepenge han skal have, men hjælp til rejsen. 

Anmeld

28. februar 2014

MorTil4<3

bøllen skriver:

self skal der ikke betales børnepenge

færdig bum .. syntes det er noget fis at han skal have penge til en datter der ikke engang bor i landet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.