Kønsabort..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.375 visninger
79 svar
123 synes godt om
1. februar 2014

Rikke2404

Hvad mener i om det?

Hørte det lige i nyhederne her til morgen, at man fra 10. graviditetsuge kan få taget en blodprøve, som viser kønnet på barnet. Hvis man ikke ønsker at få barnet pga det kommende køn, er det inden for fristen til at få en abort.
Jeg syntes det er skræmmende at nogen kan tænke SÅ egoistisk, at fravælge deres barn pga kønnet
Tænk på dem som har svært ved at få børn. Burde man ikke bare være taknemmelig for at overhovedet kunne få børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2014

Glad Giraf

Rikke2404 skriver:

Hvad mener i om det?

Hørte det lige i nyhederne her til morgen, at man fra 10. graviditetsuge kan få taget en blodprøve, som viser kønnet på barnet. Hvis man ikke ønsker at få barnet pga det kommende køn, er det inden for fristen til at få en abort.
Jeg syntes det er skræmmende at nogen kan tænke SÅ egoistisk, at fravælge deres barn pga kønnet
Tænk på dem som har svært ved at få børn. Burde man ikke bare være taknemmelig for at overhovedet kunne få børn?

Det er så langt ude og i mine øjne lidt sygt... Man burde slet ikke have børn så...

Anmeld

1. februar 2014

esioul

Rikke2404 skriver:

Hvad mener i om det?

Tja. . 

Jeg har ikke rigtig ord for det.

Et barn er en KÆMPE gave, uanset køn!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

1. februar 2014

MMOGM

Rikke2404 skriver:

Hvad mener i om det?

Hvis man har det sådan, burde man ikke få børn da man ved chancen er 50/50... Det er bare min mening.

Anmeld

1. februar 2014

Mother-love

Jeg synes det er så groteskt.
Hvordan kan man være så egoistisk.
Self kan man ønske et bestemt køn mere end et andet.
Men ligefrem at fravælge pga køn er mig en gåde.
Jeg ønskede mig brændende en dreng før jeg blev gravid med Isabella. Men da vi fik afvide hun var en pige, blev jeg hverken skuffet eller utilfreds. Det vi fik afvide at hun så sund og rask ud var nok til mig.

Og mit syn på ønske om bestemt køn har ændret sig meget.
Jeg har ikke noget bestemt ønske til det næste køn. Bare barnet er sundt og raskt er jeg ligeglad,

Anmeld

1. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Kan slet ikke forstå hvordan man kan fravælge pga køn...

Men det er måske anderledes hvis man kun har drenge og virkelig ønsker en pige så er det jo også uretfærdigt for barnet at blive født og ikke være ønsket...

Det er virkelig ikke sjovt.. har haft en veninde hvor det var tilfældet og damn nogle ting hun kæmpede med....

Jeg har svært ved at se hvorfor man skulle ønske det ene køn fremfor det andet...

Men jeg kan så heller ikke bare blive gravid... og har kun min/vores søn og vi får ikke flere børn...

Anmeld

1. februar 2014

MomInTheMaking

Rikke2404 skriver:

Hvad mener i om det?

Jeg kan godt forstå at man kan have en forestilling eller en lyst til at få et bestemt køn, jeg f.eks. kunne slet ikke forestille mig at få et drengebarn før og da jeg ventede mig og jeg tror jeg skulle have tygget lidt på det, hvis vi havde fået af vide at det var en dreng, jeg ville have elsket den søde lille dreng lige så meget, men jeg havde altid forestillet mig at jeg ville få en pige som mit første barn, siden jeg var helt lille, derfor..

MEN derfra og så til at vælge et barn der allerede ER der (inde i maven) fra fordi man håber det næste så er det køn man vil have, det kan jeg slet ikke forestille mig. Desuden er der jo faktisk nogen der kun får drenge, eller kun for piger fordi det er de sædceller der er stærkest hos manden, så det vil sige de skulle blive ved med at få børn fjernet, ind til de får det køn de ønsker, hvilket jo måske aldrig sker. Ej, det er simpelthen forkasteligt.

Tænk sig at blive født som dreng af et par der har forsøgt flere gange og få en pige, men til sidst "nøjes" fordi de kan se sandsynligheden for en pige ikke er der? ej, jeg ville føle mig så usandsynligt uelsket. føj for fanden.

Anmeld

1. februar 2014

Rikke2404

Glad Giraf skriver:

Det er så langt ude og i mine øjne lidt sygt... Man burde slet ikke have børn så...

Helt enig.. Syntes lidt det er at misbruge at man kan få børn!

Anmeld

1. februar 2014

lineog4

Jeg kan forstå ønsket om et bestemt køn - har selv stået det og vil da også være ærlig at sige vidste jeg med sikkerhed min næste graviditet ville blive en pige ville jeg rive spiralen ud og sige til min mand jeg måtte have det punktum 

Men når det er skrevet er et brændende ønske for mig ikke det samme som er brændende antiønske - at fravælge et barn pga køn er det samme som et antiønske og hvordan kan man dig have det? Hvordan kan man mene et bestemt køn ikke har ret til liv alene pga kromosomer? 

Og hvordan kan man tillade sig at vælge et barn til hvor man har så faste forestillinger om hvad det skal blive, så det næsten kun kan skuffe? En dreng eller en pige er jo ikke en fast størrelse - en dreng spiller ikke nødvendigvis fodbold og pige leger ikke nødvendigvis med dukker og kan lide lyserødt. Og hvad så når det her bestilte barn ikke lever op til forventninger, hvor lang reklamationsret har man?

Anmeld

1. februar 2014

Frk.S

Det er simpelthen så langt ude.

Hvis man vil fravælge et barn pga køn, skulle man efter min mening holde sig helt fra at få børn.

Det er så usmageligt, og man burde bare være lykkelig hvis man kan få nogle sunde og raske børn.
Hvad bliver det næste så? At vi skal sortere ud fra hvilken hårfarve, øjenfarve, eller lign. vi ønsker de har?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.