Rikke2404 skriver:
Hvad mener i om det?
Hørte det lige i nyhederne her til morgen, at man fra 10. graviditetsuge kan få taget en blodprøve, som viser kønnet på barnet. Hvis man ikke ønsker at få barnet pga det kommende køn, er det inden for fristen til at få en abort.
Jeg syntes det er skræmmende at nogen kan tænke SÅ egoistisk, at fravælge deres barn pga kønnet
Tænk på dem som har svært ved at få børn. Burde man ikke bare være taknemmelig for at overhovedet kunne få børn? 
Jeg kan godt forstå at man kan have en forestilling eller en lyst til at få et bestemt køn, jeg f.eks. kunne slet ikke forestille mig at få et drengebarn før og da jeg ventede mig og jeg tror jeg skulle have tygget lidt på det, hvis vi havde fået af vide at det var en dreng, jeg ville have elsket den søde lille dreng lige så meget, men jeg havde altid forestillet mig at jeg ville få en pige som mit første barn, siden jeg var helt lille, derfor..
MEN derfra og så til at vælge et barn der allerede ER der (inde i maven) fra fordi man håber det næste så er det køn man vil have, det kan jeg slet ikke forestille mig. Desuden er der jo faktisk nogen der kun får drenge, eller kun for piger fordi det er de sædceller der er stærkest hos manden, så det vil sige de skulle blive ved med at få børn fjernet, ind til de får det køn de ønsker, hvilket jo måske aldrig sker. Ej, det er simpelthen forkasteligt.
Tænk sig at blive født som dreng af et par der har forsøgt flere gange og få en pige, men til sidst "nøjes" fordi de kan se sandsynligheden for en pige ikke er der? ej, jeg ville føle mig så usandsynligt uelsket. føj for fanden.
Anmeld