Wauw jeg er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.613 visninger
34 svar
52 synes godt om
31. januar 2014

MorDk

Jeg sidder tit og kigger på DBA eller her på baby.dk (secondsale) efter brugt børnetøj (det er hyggeligt) og af og til falder man jo over noget godt 

men jeg er godt nok målløs over hvor høje priser der er på noget børnetøj. 

Personligt sætter jeg ikke prisen særlig højt. Tøjet er brugt. 

Det kan godt være det er mærketøj, men alligevel. 

Jeg betaler sgu ikke 1200 kr. for 5-6 stykker brugt tøj. (bluser/bukser/strømper osv) 

Jeg elsker at gøre et godt kup. Jeg elsker også at gøre andre glade. Har selv givet flere poser tøj væk til en udsat mor. Jeg kunne have solgt tøjet men valgte at give det væk istedet.

Her på secondsale synes jeg meget af det har voldsomme priser. også barnevogne osv. Men det er jo op til den enkelte og hvis det kan sælges til prisen er det jo fedt for sælger. Jeg vil bare ikke give så meget for brugt.

Hvad siger I? 

Måske jeg bare er lidt sart  ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2014

MorTilEn2013Dreng

MorDk skriver:

Jeg sidder tit og kigger på DBA eller her på baby.dk efter brugt børnetøj (det er hyggeligt) og af og til falder man jo over noget godt 

Jeg betaler sgu ikke 1200 kr. for 5-6 stykker brugt tøj. (bluser/bukser/strømper osv) 

Jeg elsker at gøre et godt kup. Jeg elsker også at gøre andre glade. Har selv givet flere poser tøj væk til en udsat mor. Jeg kunne have solgt tøjet men valgte at give det væk istedet.

Her på secondsale synes jeg meget af det har voldsomme priser. også barnevogne osv. Men det er jo op til den enkelte og hvis det kan sælges til prisen er det jo fedt for sælger. Jeg vil bare ikke give så meget for brugt.

Hvad siger I? 

Er ret enig jeg vil Heller ikke give så mange penge på brugt tøj. Så kan man lige så godt købe det nyt.

Anmeld

31. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Enig. Ser også tit efter brugt tøj i de mærker der koster lidt, og i mange tilfælde vil jeg ligeså godt kunne købe tøjet fra nyt hvis det bare er en lille smule på udsalg. Og det er det jo ret tit. 

Anmeld

31. januar 2014

Stumpen

Enig.. Må i drømme at ved brugt tøj vil jeg hverken give 2/3 eller halv pris af købsprisen  

Anmeld

31. januar 2014

Troldemommi

Ja det er vildt dyr især mærkevaretøjet, jeg er selv ved at sælge ud af vores brugte børnetøj og jeg tager 15 og 20 kr for et sæt  Og jeg sælger faktisk ret godt 

Monica

Anmeld

31. januar 2014

hekran

Jeg er helt enig. Jeg ved godt, at meget af f.eks. tøjet er mærketøj, men jeg ville aldrig give 80 kroner for en brugt body/dragt, når jeg kan få en ny af slagsen til samme pris, hvis jeg vælger tøj fra f.eks. Name It eller H&M.
Jeg har aldrig solgt noget tøj og vælger enten at give det væk her på siden eller give det til genbrug - mærketøj eller ej.
Har den holdning, at hvis det er noget jeg har fået, så skal det også gives væk (uden fortjeneste) - om det så er barnevogne eller et par strømper
Har ikke noget imod, at folk sælger tøj, men at det ligefrem kan blive en forretning ud af det.... tja.
Men på den anden side kan man vel sige, at priserne nok er sat efter, hvad folk er villige til at betale. Man kan jo bare lade være med at købe det. Jeg skal ikke udtale mig for meget, da jeg ikke sælger, men giver.

Anmeld

31. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
hekran skriver:

Jeg er helt enig. Jeg ved godt, at meget af f.eks. tøjet er mærketøj, men jeg ville aldrig give 80 kroner for en brugt body/dragt, når jeg kan få en ny af slagsen til samme pris, hvis jeg vælger tøj fra f.eks. Name It eller H&M.
Jeg har aldrig solgt noget tøj og vælger enten at give det væk her på siden eller give det til genbrug - mærketøj eller ej.
Har den holdning, at hvis det er noget jeg har fået, så skal det også gives væk (uden fortjeneste) - om det så er barnevogne eller et par strømper
Har ikke noget imod, at folk sælger tøj, men at det ligefrem kan blive en forretning ud af det.... tja.
Men på den anden side kan man vel sige, at priserne nok er sat efter, hvad folk er villige til at betale. Man kan jo bare lade være med at købe det. Jeg skal ikke udtale mig for meget, da jeg ikke sælger, men giver.

Jeg kan sagtens forstå at nogen vil have noget for tøjet. Kan jo være økonomien er stram og man bruger pengene på ungernes nye tøj. og kan også godt se det er surt at købe fx hummelbodyer i str 68 til 250kr og så bruger ungerne dem kun i 2måneder. men stadig synes jeg priserne er lige vilde nok. Men det er da super fedt for sælger hvis nogen er villige til at give den pris 

personligt magter jeg ikk at stå med et salg  Skrive frem og tilbage om varen, forhandle pris, pakke det og sende det eller risikere at vente forgæves på købere  Eeeij jeg har ikke tålmodigheden  Hehe. Så jeg forærer det til dem jeg kender med børn eller også ryger det til mødrehjælpen så de kan tjene lidt på det

Anmeld

31. januar 2014

MorDk

Mor11 skriver:

Jeg kan sagtens forstå at nogen vil have noget for tøjet. Kan jo være økonomien er stram og man bruger pengene på ungernes nye tøj. og kan også godt se det er surt at købe fx hummelbodyer i str 68 til 250kr og så bruger ungerne dem kun i 2måneder. men stadig synes jeg priserne er lige vilde nok. Men det er da super fedt for sælger hvis nogen er villige til at give den pris 

personligt magter jeg ikk at stå med et salg  Skrive frem og tilbage om varen, forhandle pris, pakke det og sende det eller risikere at vente forgæves på købere  Eeeij jeg har ikke tålmodigheden  Hehe. Så jeg forærer det til dem jeg kender med børn eller også ryger det til mødrehjælpen så de kan tjene lidt på det

Hvis ikke man har så mange penge så må man jo lade være at købe hummelbodyer fra ny og til fuld pris. Det er bare min mening. 

Personligt køber jeg meget sældent mærketøj til fuld pris. 

Kun sko og overtøj.

Anmeld

31. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
MorDk skriver:

Hvis ikke man har så mange penge så må man jo lade være at købe hummelbodyer fra ny og til fuld pris. Det er bare min mening. 

Personligt køber jeg meget sældent mærketøj til fuld pris. 

Kun sko og overtøj.

Hihi, det er selfølgelig rigtigt men det er jo op til folk selv at prioritere der kan jo også opstå uventede ting som gør at livet ser lidt anderledes ud på meget kort tid

Anmeld

31. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

MorDk skriver:

Jeg sidder tit og kigger på DBA eller her på baby.dk (secondsale) efter brugt børnetøj (det er hyggeligt) og af og til falder man jo over noget godt 

Hvad siger I? 

Må erklære mig helt enig med dig. 

Nu da jeg venter min første, så har jeg også haft kigget lidt på diverse hjemmesider for at finde en ting eller to, som så er brugt... Indtil videre har jeg konkluderet at det ikke kan svare sig hverken økonomisk eller tidsmæssigt. Så heller købe nyt og billigt for 15-40 kr for en body, og så købe mærketøj på udsalg eller ønske sig det i gave.

men folk er jo forskellige. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.