Ny behandling mod Kolik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.893 visninger
5 svar
11 synes godt om
8. januar 2014

Baby.dk

Mere end hvert femte spædbarn rammes af kolik, men i dag findes der ikke en effektiv behandling, der kan hjælpe barnet og familien. Problemet er så stort, at Folketingets Sundheds- og Forebyggelsesudvalg har haft kolik på agendaen i 2013.

Ny behandling mod Kolik

Kolik er en af de mest stressende udfordringer en ny familie stilles overfor. Kolik børn græder mere end 3 timer om dagen, 3 dage om ugen, i minimum 3 måneder og selvom skrige-turene kan forekomme på alle tider af døgnet, optræder de oftest hen under aftenen og varer en større eller mindre del af natten. Spædbarnskolik er derfor en kæmpe udfordring for hele familien.

Mange forældre forsøger sig i desperation med kiropraktik og det med vekslende resultater, men nu introduceres en ny behandling, der virker øjeblikkeligt. Kolicin Windi er et engangskateter, der udligner det tryk, som udvikler sig i tarm og mave hos kolik babyer. Med kateteret kan man øjeblikkeligt og helt naturligt hjælpe spædbørn med at slippe af med luft i maven, og samtidig sikre familiens nattesøvn. Ved brug vil man høre en hvislende lyd fra lufttrykket, der udlignes, og straks herefter falder barnet til ro.

Kateteret er udført i blødt og smidigt plast, som hverken indeholder sundhedsskadelige stoffer eller kemikalier som BPA og PVC.

Kolicin Windi kan købes på apoteket. Vejledende udsalgspris for 10 engangskatetre er kr. 149,50.

For yderligere information kontakt venligst :

Unigroup ApS, Flemming Licht (CEO), Scion DTU – Diplomvej 373, DK-2800 Lyngby, Telefon: 70222818, mobil: 21747410, e-mail: licht@unigroup.dk, www.unigroup.dk

Ny behandling mod Kolik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Diana2013

Er der nogen der har erfaring med dette

Anmeld

9. januar 2014

Kløver

Diana2013 skriver:

Kigger med da begge mine har haft det, så rart at have i baghovedet til nr 3

Anmeld

9. januar 2014

klmf

Jeg har svært ved st forestille mig effekten, udover at det kan få lidt afføring med ud og dermed også luft. Vorrs tarmsystem er jo ikke som en ballon man kan lukke luft ud af, så ligger der luft flere meter oppe i tarmene, virker det usandsynligt at en ventil ved rectum skulle kunne gøre den store forskel. 

Anmeld

20. februar 2014

unigroup

Hej

Her er Flemming fra Unigroup ApS der distribuerer Kolicin windi i Danmark.

Til Maja84: Kolicin Windi er udviklet i Sverige, hvorfor det er det første land produktet er introduceret i. I 2013 blev der solgt over 200.000 kateter ventiler - bare i Sverige, så der er rigtig meget erfaring med produktet. Endivderer anbefaler de Svenske sundhedsplejersker generelt Windi. I Danmark er produktet helt nyt (feb 2014). Hvis du google-søger på Windi, vil du se at rigtig mange udenlandske forbrugere har givet Windi en høj og positiv rating.

Til Lotchen: Kolicin Windi afhjælper spædborn med at udligne lufttrykket i mave/tarm. Når kateter ventilen benyttes, vil man høre en karakteristisk "hvislende" lyd når luften passerer kateteret. Trykket kan være ganske voldsomt, så der er ikke noget at sige til, at spædbarnet kan have smerter.

Anmeld

16. juni 2014

charlotteogclara

Diana2013 skriver:

Jeg har prøvedet den på min datter på 2,5 måneder og det skal siges at hun også er på laktulose. Hun får ekstremt mange prutter så der fungere den rigtigt godt til at ta dem. Men man skal selvf ikke bruge den for afføring selvom der godt kan komme lidt med ud  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.