Eksperthjælp: Rejse Sydpå med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.208 visninger
0 svar
0 synes godt om
6. januar 2014

Lisbeth Jess

"Rejse Sydpå med baby"

Hej Lisbeth.

Jeg er mor til to dejlige børn på 4 til april og 7 til okt.

Derudover venter vi en pige med termin 28 maj.

Jeg er klar over at ingen børn er ens, mine to har været som nat og dag.

Dog har min mand og jeg altid formået at holde roen trods spædbarn, skrig osv.

Nu til mit spørgsmål.

Er det helt ude i hampen at overveje charter ferie med baby til slut juli / start august. 2 uger syd på.

Vi er som familie vant til at køte med bus til campingplads hvor vi bor i telt i to uger og ellers bare slapper af, bader og nyder hinandens samvær.

Denne gang vil vi dog opprioritere det og flyve og bo på hotel med aircondition ift baby og købe det all inklusiv så vi ikke skal tænke på mad og drikke.

Vi vil bare nyde hinanden og roen. Og derudover selvfølgelig indrette os efter at være på ferie med et lille barn. Fx dele os oggive vores sstore børn længere tid ved poolen imens vi sørger for at baby for ro og den tryghed og nærvær som den har behov for.

Som jeg ser det kan en sommerferie hurtigt blive stressende herhjemme for os hvis vi også skal tænke pp de stpre og give dem oplevelser. Vi har ikke bil heller.

Sådan en charterferie lyder for mig som afslappelse for os alle. Og mon ikke baby i buns og grund er ligeglad med hvor vi er så længe den har drt trygt og godt og får opfyldt sine behov?

Grunden til jeg hører dig er at alle venner og bekendte ryster lidt pp hovedet "vi ku aaaldrig tage syd pp med så lille en baby" og jeg forstår også godt at vi har forskellige erfaringer og forventninger.

Men hvad siger du?

.

Lisbeths svar

Hej Sara!
Selvfølgelig kan i rejse med en baby. Jeg ser ingen problemer i at I rejser med et sundt barn.
Først i Juli er ikke den varmeste tid. i bor med aircondition, der findes parasoller med skygge.
Det lyder som om I har gennemtænkt det nøje og vil tilgodese hele jeres familie store som små.
Hvad andre siger og mener er jo ligegyldigt, Det er jer der beslutter.

Glade forældre giver glade børn og glade børn giver glade forældre.
Nyd jeres ferie og nyd at rummelighed til børn er stor i syden, både til de større og til den lille ny.

Rigtig meget held og lykke med den lille ny, de store og jeres skønne ferie.

Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.