Hvad havde i gjort? (fundet 1000kr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: LÆS min tekst ;) Hvad ville du gøre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.825 visninger
56 svar
119 synes godt om
14. december 2013

o1Mutte

Halløj i stuen Eller hvor i nu er

Nå men det jeg vil er at min mand og jeg var i aften ude og handle..
Vi finder vores varer, og går over til kassen..
Lige foran kassen ser jeg så en 1000kr seddel liggende på gulvet..

Samler den op, og står i et øjeblik og overvejer hvad jeg skal gøre.. Beholde pengene, eller aflevere dem til kassedamen?
Jeg blev dog hurtigt enig med mig selv om at give kassedamen pengene, i håb om at rette ejermand finder dem..

MEN havde jeg fundet dem på gaden, havde jeg helt afgjort beholdt pengene.

Hvad havde I gjort i min situation? Beholdt pengene, eller afleveret dem?

Snakkede så efterfølgende med min mor, og hun siger at det ville være tyveri hvis jeg havde beholdt dem.. Er dette sandt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2013

Mom2

o1Mutte skriver:

Samler den op, og står i et øjeblik og overvejer hvad jeg skal gøre.. Beholde pengene, eller aflevere dem til kassedamen?
Jeg blev dog hurtigt enig med mig selv om at give kassedamen pengene, i håb om at rette ejermand finder dem..

Snakkede så efterfølgende med min mor, og hun siger at det ville være tyveri hvis jeg havde beholdt dem.. Er dette sandt?

Jeg havde også afleveret dem ved kassen, det kunne jo lige så vel være penge fra kassen som en kunde der havde tabt dem og så var den stakkels kassedame/mand kommet til at stå til regnskab for det.

Ved ikke om det ville være tyveri hvis du havde beholdt pengene, men synes bestemt du gjorde det rigtige

Anmeld

14. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville gøre som dig, men havde det været på gaden jeg havde fundet pengende, havde jeg sikkert beholdt dem! Vh stine

Anmeld

14. december 2013

Carina:-)

Når den ligger foran kassen er det næppe kassedamens ,med mindre hun ligefrem har kastet rundt med pengene-

Chancen for at de finder tilbage til rette ejermand er uendelig lille,så derfor havde jeg beholdt dem.

Så grisk er jeg 

Og nej det er ikke tyveri-Du har jo ikke  ignoreret at nogen af dine vare ikke var slået ind,eller set dem falde ud af nogens pung.

Var det tilfældet ville jeg mene det var tyveri,men fordi du finder 1000 på et gulv ,gaden whatever -Ja så er det jo umuligt at finde ejermanden.Og mon ikke kassedamen snuppede dem med hjem 

Anmeld

14. december 2013

Anonym101

o1Mutte skriver:

Afleveret dem, helt sikkert
For jeg ved at hvis det var mig var jeg blevet rigtig pirret hvis nogen havde taget de penge jeg havde tabt

Anmeld

15. december 2013

SanJose

Carina:-) skriver:

Når den ligger foran kassen er det næppe kassedamens ,med mindre hun ligefrem har kastet rundt med pengene-

Chancen for at de finder tilbage til rette ejermand er uendelig lille,så derfor havde jeg beholdt dem.

Så grisk er jeg 

Og nej det er ikke tyveri-Du har jo ikke  ignoreret at nogen af dine vare ikke var slået ind,eller set dem falde ud af nogens pung.

Var det tilfældet ville jeg mene det var tyveri,men fordi du finder 1000 på et gulv ,gaden whatever -Ja så er det jo umuligt at finde ejermanden.Og mon ikke kassedamen snuppede dem med hjem 

Hvis det er i et supermarked kan man ved hjælp af overvågningskameraet finde ud af hvem der har tabt pengene og finde frem til rette ejermand igen.

Anmeld

15. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Bare tanken om, at der tre minutter senere kommer et ulykkeligt menneske - det kunne være en pensionist eller en teenager på julegaveindkøb - hen til kassen for at efterspørge sine tabte penge, er for mig rigelig grund til at aflevere dem og håbe på det bedste. Jeg mister ikke noget, hvis ejermanden ikke dukker op. 

Anmeld

15. december 2013

Kløver

Helt klart aflevere dem, som du gjorde

Anmeld

15. december 2013

Bell'star

I virkeligheden ville det jo faktisk være tyveri at beholde den selv, det ville det også være selvom dethavde været en 20'er. - så teknisk set ville det rigtige være at aflevere pengene til politiet (sørge for ekstra stor omgang til kaffekassen)

Men jeg havde altså beholdt pengene med god samvittighed, med mindre nogen i det samme så ud som om de lige havde opdaget at mangle en så stor seddel.

Som tidligere kasseassistent kan jeg fortælle, at med mindre nogen kom tilbage og spurgte efter dem inden endt vagt, så er de gået direkte til køb af hendes/hans julegaver i år.. - så jeg havde beholdt dem selv..

Anmeld

15. december 2013

Lilje82

Jeg havde afleveret dem, og det havde jeg også selvom det var på gaden. Det er mange penge. Og det er faktisk en pligt at indlevere pengene. Det er jeg næsten med stor sikkerhed sikker på, at jeg både har hørt og læst et sted.
Havde det været 50 eller 100 kr. Så kunne jeg evt. overveje, at handle anderledes, men det ville komme an på hvor jeg fandt dem. I en butik ville jeg altid aflevere fund af penge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.