Hvor meget slik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.801 visninger
63 svar
64 synes godt om
1. november 2013

Faith

Tidligere i dag stod jeg og blandede en fredagsslikpose til mine drenge. Ved siden af står en mor med sine 2 børn. En på ca 6 og en på ca 3.

De får en pose og en skovl hver, og så giver de den ellers gas. De får for 30 kr hver! Ved ikke om det er mig, men det synes jeg virkelig er meget.

Mine drenge er 3½ og får for 6-8 kr hver fredag. De får ikke selv lov til at blande. De får hver deres pose og så peger de på det de gerne vil have og så bestemmer jeg hvor mange stykker.

Hvad er jeres regler omkring slik? Og hvor ofte får jeres børn slik?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2013

BellaCiinea

Faith skriver:

Tidligere i dag stod jeg og blandede en fredagsslikpose til mine drenge. Ved siden af står en mor med sine 2 børn. En på ca 6 og en på ca 3.

De får en pose og en skovl hver, og så giver de den ellers gas. De får for 30 kr hver! Ved ikke om det er mig, men det synes jeg virkelig er meget.

Mine drenge er 3½ og får for 6-8 kr hver fredag. De får ikke selv lov til at blande. De får hver deres pose og så peger de på det de gerne vil have og så bestemmer jeg hvor mange stykker.

Da min lillebror og jeg var børn, der fik vi 20kr hver og snolde for om fredagen

Anmeld

1. november 2013

Faith

IsabellaCiinea skriver:

Da min lillebror og jeg var børn, der fik vi 20kr hver og snolde for om fredagen

Også som 3 årige? Det er mest det jeg studser over, for synes virkelig slik for 30 kr er for meget til en 3 årig.

Anmeld

1. november 2013

BellaCiinea

Faith skriver:

Også som 3 årige? Det er mest det jeg studser over, for synes virkelig slik for 30 kr er for meget til en 3 årig.

Nej vi begyndte ikke at få fredagsslik før vi var omkring 5 år

Anmeld

1. november 2013

Lykke:)

Faith skriver:

Det jo ikke sikkert det er hver fredag de får lov til det, og det kan også være det også er til lørdag

Sådan var det i hvert fald for mig og mine søskende da vi var små. Nu fik vi ikke slik hver weekend, men når vi skulle hygge fik vi nok også for en 30kr hver og så måtte vi selv gemme til lørdag hvis også vi ville have noget der

Anmeld

1. november 2013

twinny

Det kunne jeg så også godt finde på. Jeg synes ikke det er meget. 

Drengene får slik med måde... det kan godt blive en tirsdag, hvis vi har hjemmehygge dag foran skærmen med film. Men de spiser lidt og kan sagtens efterlade noget af slikket. De grovæder ikke bare. 

Anmeld

1. november 2013

Faith

twinny skriver:

Det kunne jeg så også godt finde på. Jeg synes ikke det er meget. 

Drengene får slik med måde... det kan godt blive en tirsdag, hvis vi har hjemmehygge dag foran skærmen med film. Men de spiser lidt og kan sagtens efterlade noget af slikket. De grovæder ikke bare. 

Det er nok bare mig der er lidt hys så

Anmeld

1. november 2013

Faith

Lykke:) skriver:

Det jo ikke sikkert det er hver fredag de får lov til det, og det kan også være det også er til lørdag

Sådan var det i hvert fald for mig og mine søskende da vi var små. Nu fik vi ikke slik hver weekend, men når vi skulle hygge fik vi nok også for en 30kr hver og så måtte vi selv gemme til lørdag hvis også vi ville have noget der

Det er bare ikke alle 3 årige der er i stand til at overskue konsekvensen af at når man spiser det hele om fredagen, så er der ikke noget til om lørdagen. Det kan mine 3 årige i hvert fald ikke.

De spiser (for det meste) det der er, og så er den potte ude. De ved der ikke er mere og spørger ikke efter mere.

Anmeld

1. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Faith skriver:

Jeg synes, det er RIGTIGT meget - men ved jo ikke,  om det var en engangsforeteelse i en særlig anledning eller familiens sædvanlige standard. 

Anmeld

1. november 2013

Faith

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, det er RIGTIGT meget - men ved jo ikke,  om det var en engangsforeteelse i en særlig anledning eller familiens sædvanlige standard. 

Nej du har ret. Det kan jo reelt være til flere dage eller en særlig anledning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.