Kære Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.129 visninger
146 svar
279 synes godt om
31. oktober 2013

A&F

Jeg har behov for lufte nogle tanker lidt. Tanker omkring det samfund jeg er en del af. Et samfund som i dag nærmest lever af at køre hetz mod muslimer. Den ene undersøgelse efter den anden, og den ene hyldest til den anden. Ahmad Akkari som pludselig er blevet en helt i det danske samfund fordi han ser livet med nye øjne, og den unge palæstinænsiske digter Yahya Hassan, som får en kæmpe modtagelse af det danske samfund. Og ja han har da også haft en sørgelig barndom, ifølge hans udsagn. Og jeg kan da også nikke genkendende til det han nævner, da jeg har set meget af det han fortæller om hos danskere med anden etnisk baggrund, men dette eksisterer også i etniske danske hjem. Tabuer skal brydes! Etniske danske eller med anden etnisk baggrund. Men selvfølgelig , igen igen. Det er det anderledes som forarger. Og så det med, hvorvidt etniske danskere vil have os som svigerbørn, og hvor mange som egentlig helst så sig fri fra kvinder med tørklæde på i det offentlige. Alle de fordomme om at vi med tørklæde er undertrykte hvor Søster Maria med tørklæde og som er nonne, bliver betragtet som religøs kristen , og søster Fatima med tørklæde bliver betragtet som undertrykt . Jeg og mange andre er tilhænger af det frie valg til at bære tørklædet og værne om sin dyd. Ingen skal påduttes noget det ikke vil. Men ironisk nok, føler jeg mig undertrykt af det danske samfund . Skulle det forbydes hvilket det ikke gør, da grundloven vægter højt , så er jeg tvunget til at leve indendøre. Ikke kunne færdiggøre mit sidste år på udd, ikke få et arbejde, ikke hygge offentligt med familie og venner. Jeg har indset at jeg måske aldrig bliver accepteret af det danske samfund før jeg assimilere mig helt. Men gør jeg det, mister jeg mig selv, og mit selv vægter jeg højere. Jeg vil ikke være et offer for undertrykkelse i Danmark. For jeg er den jeg er. En muslimsk kvinde med tørklæde, og som vil gøre sit for at blive et godt eksempel på, at man godt kan være troende muslim og deltage i det danske samfund. Tak fordi du læste med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

mor88

A&F skriver:

Jeg har behov for lufte nogle tanker lidt. Tanker omkring det samfund jeg er en del af. Et samfund som i dag nærmest lever af at køre hetz mod muslimer. Den ene undersøgelse efter den anden, og den ene hyldest til den anden. Ahmad Akkari som pludselig er blevet en helt i det danske samfund fordi han ser livet med nye øjne, og den unge palæstinænsiske digter Yahya Hassan, som får en kæmpe modtagelse af det danske samfund. Og ja han har da også haft en sørgelig barndom, ifølge hans udsagn. Og jeg kan da også nikke genkendende til det han nævner, da jeg har set meget af det han fortæller om hos danskere med anden etnisk baggrund, men dette eksisterer også i etniske danske hjem. Tabuer skal brydes! Etniske danske eller med anden etnisk baggrund. Men selvfølgelig , igen igen. Det er det anderledes som forarger. Og så det med, hvorvidt etniske danskere vil have os som svigerbørn, og hvor mange som egentlig helst så sig fri fra kvinder med tørklæde på i det offentlige. Alle de fordomme om at vi med tørklæde er undertrykte hvor Søster Maria med tørklæde og som er nonne, bliver betragtet som religøs kristen , og søster Fatima med tørklæde bliver betragtet som undertrykt . Jeg og mange andre er tilhænger af det frie valg til at bære tørklædet og værne om sin dyd. Ingen skal påduttes noget det ikke vil. Men ironisk nok, føler jeg mig undertrykt af det danske samfund . Skulle det forbydes hvilket det ikke gør, da grundloven vægter højt , så er jeg tvunget til at leve indendøre. Ikke kunne færdiggøre mit sidste år på udd, ikke få et arbejde, ikke hygge offentligt med familie og venner. Jeg har indset at jeg måske aldrig bliver accepteret af det danske samfund før jeg assimilere mig helt. Men gør jeg det, mister jeg mig selv, og mit selv vægter jeg højere. Jeg vil ikke være et offer for undertrykkelse i Danmark. For jeg er den jeg er. En muslimsk kvinde med tørklæde, og som vil gøre sit for at blive et godt eksempel på, at man godt kan være troende muslim og deltage i det danske samfund. Tak fordi du læste med.

For mit vedkommende generer tørklædene mig ikke. Hvis nogen vil gå med tørklæde, hvad enten vedkommende er muslim, nonne eller andet, så må de gerne det for min skyld.

Det, jeg er bange for vedr. muslimer er deres ønske om at udrydde alle andre end dem selv. Jeg elsker mit barn lige så meget som en muslim elsker sit barn, og mit hjerte græder ved tanken om, at nogen har lyst til at udrydde mit elskede lille barn   Det er en del af den muslimske tro, at muslimerne skal overtage verden, og R4bia skræmmer mig fra vid og sans. 

Hvis vi alle kunne være gode ved hinanden og respektere hverandens valg, så ville det hele være godt.

Anmeld

31. oktober 2013

Bettina90

A&F skriver:

Tror du skal passe på med ikke at skære alle over en kam. Jeg bliver faktisk en smule stødt af at det bare er den måde du ser danskere på? 

Hmm .. Religion er et følsomt emne, og man er nødt til at acceptere at folk ikke ser det samme. Du er også nødt til at acceptere at folk ikke forstår dit valg.

Men er ikke helt sikker på hvad du egentlig vil med dit indlæg? Men det skal vel nok skabe røre i andedammen 

Anmeld

31. oktober 2013

A&F

Fejl

Anmeld

31. oktober 2013

Demata

Flot skrevet

Jeg deler mange af dine tanker, og forarges ofte, selvom jeg ikke selv er muslim, og derfor ikke oplever det på egen krop. 

Anmeld

31. oktober 2013

A&F

Bettina90 skriver:

Tror du skal passe på med ikke at skære alle over en kam. Jeg bliver faktisk en smule stødt af at det bare er den måde du ser danskere på? 

Hmm .. Religion er et følsomt emne, og man er nødt til at acceptere at folk ikke ser det samme. Du er også nødt til at acceptere at folk ikke forstår dit valg.

Men er ikke helt sikker på hvad du egentlig vil med dit indlæg? Men det skal vel nok skabe røre i andedammen 

Jeg ytrer mig, og snakker ikke om dem, som intet har imod tørklædet. Beklager at du følte dig stødt. Og med alt min respekt, så behøver det ikke ende ud i diskussion . Jeg havde noget på hjerte omkring dem som kører en hetz mod muslimer. God dag.

Anmeld

31. oktober 2013

A&F

mor88 skriver:

For mit vedkommende generer tørklædene mig ikke. Hvis nogen vil gå med tørklæde, hvad enten vedkommende er muslim, nonne eller andet, så må de gerne det for min skyld.

Det, jeg er bange for vedr. muslimer er deres ønske om at udrydde alle andre end dem selv. Jeg elsker mit barn lige så meget som en muslim elsker sit barn, og mit hjerte græder ved tanken om, at nogen har lyst til at udrydde mit elskede lille barn   Det er en del af den muslimske tro, at muslimerne skal overtage verden, og R4bia skræmmer mig fra vid og sans. 

Hvis vi alle kunne være gode ved hinanden og respektere hverandens valg, så ville det hele være godt.

Tak for dit svar og at du deler dine tanker. For mit vedkommende er det min sidste frygt at det skulle ske. Og jeg ser intet galt i R4bia, tværtimod. Men det kræver også at man forstår alt det som foregår men det er en anden debat. Jeg er tværtimod mere bange for den amerikanisering vi lever under. Halloween, Valentines day, krig mm. Altså hvilke værdier har Danmark snart tilbage? Min frygt for amerikanisering er langt større end islamisering.

Anmeld

31. oktober 2013

modesty

A&F skriver:

Jeg forstår godt dine tanker.

Jeg synes at Yahya Hassans historie er vigtig, på samme måde som Kim Leines historie er vigtig, og at det er vigtigt at sager som Brønderslev og Tønder ser dagens lys. Så lige med det konkrete eksempel synes jeg egentlig ikke at der bliver skelnet.

Men jeg går også ind for individets frie valg, og det indebærer også retten til at bære tørklæde, ligeså vel som det indebærer retten til at være Jehovas Vidne og stemme dørklokker, og være Hare Krishna og chante sange på Strøget.

Vi skal alle have lov til at være her, og det at en person vælger anderledes end jeg, er jo ingen trussel mod mig. På samme måde som det ikke er en trussel mod nogen hvis jeg vælger at gå i lårkort og stilletter.

Jeg er imod alle mennesker der går ind for at begrænse det frie valg og ytringsfriheden - uanset etnisk herkomst og religion.

Anmeld

31. oktober 2013

Faith

Bettina90 skriver:

Hun skriver da intet stødende om danskere. I hvert fald ikke som jeg læser det.

Det er da et faktum at mange danskere ser det som kvindeundertrykkende at muslimer bærer tørklæder (det er der lavet undersøgelser om). Som ts skriver så er det et valg den enkelte muslimske kvinde tager. Du ser også muslimske kvinder uden tørklæder.

Og har vi ikke som danskere en tendens til at skære alle muslimer over en kam? Og råbe bål og brand når en muslim begår kriminalitet. Hvad med alle danskerne der begår kriminalitet?

Synes ts tager nogle problemstillinger op som er meget vigtige og oppe i tiden.

Anmeld

31. oktober 2013

A&F

Fejl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.