Smerter lige under ribben

Visninger: 1.050   Svar: 8

Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd

6. oktober 2013

CroQuis

Jeg har de sidste par uger døjet med nogle smerter som sidder lige under det nederste ribben i højre side af kroppen. 

Der er smerte både et sted på forsiden (ca under brystet) og et sted på bagsiden (næsten ved rygsøjlen).

Ribbenene hænger jo sammen, og det passer med at det er den side hvalpen har lagt i til scanninger, og den side jeg mærker ham/hende mest osv.

Smerten i ryggen kommer ved at jeg har stået/gået/siddet for længe, og lindres hvis jeg ligger ned. Smerten under brystet bliver forværret hvis jeg bukker mig frem - føles som om jeg klemmer det.

Men kan h*n være ved at "skubbe" ribbenene op/ud og derfor de smerter?

Er "kun" i uge 26, så synes det virker lidt vildt allerede?

Er der andre der har haft lign. smerter? 

Vi blev forældre til en pige 06.01.14 

Anmeld Svar

6. oktober 2013

liten-mamma

CroQuis skriver:

Jeg har de sidste par uger døjet med nogle smerter som sidder lige under det nederste ribben i højre side af kroppen. 

Der er smerte både et sted på forsiden (ca under brystet) og et sted på bagsiden (næsten ved rygsøjlen).

Ribbenene hænger jo sammen, og det passer med at det er den side hvalpen har lagt i til scanninger, og den side jeg mærker ham/hende mest osv.

Smerten i ryggen kommer ved at jeg har stået/gået/siddet for længe, og lindres hvis jeg ligger ned. Smerten under brystet bliver forværret hvis jeg bukker mig frem - føles som om jeg klemmer det.

Men kan h*n være ved at "skubbe" ribbenene op/ud og derfor de smerter?

Er "kun" i uge 26, så synes det virker lidt vildt allerede?

Er der andre der har haft lign. smerter? 

Ja, jeg har haft præcis de smerter! Og f*ck hvor gjorde det nas!! 

Tror jeg var lidt længere henne da jeg havde de smerter... Fik det vidst aldrig undersøgt (i så fald kan jeg ikke huske det), men tror det kan have noget at gøre med, at baby ligger lige nede under og pladsen bliver træng. Giver det nogen mening?

Anmeld Svar

6. oktober 2013

CroQuis

liten-mamma skriver:

Ja, jeg har haft præcis de smerter! Og f*ck hvor gjorde det nas!! 

Tror jeg var lidt længere henne da jeg havde de smerter... Fik det vidst aldrig undersøgt (i så fald kan jeg ikke huske det), men tror det kan have noget at gøre med, at baby ligger lige nede under og pladsen bliver træng. Giver det nogen mening?

Ja det lyder jo logisk nok  Men ville bare tro at h*n ville bevæge sig mere ind i midten og både trykke i højre og venstre side, i stedet for kun den side.. 

Men ja, f*ck det er smertefuldt

Fandt du evt nogle godt ligge/sovestillinger, eller udstrækninger der hjalp? For kunne da forestille mig at smerten bliver værre og værre eftersom h*n vokser?? 

Anmeld Svar

6. oktober 2013

RGN

Jeg har de smerter og har haft dem længe.

Min jordemoder sagde det nok bare var luft der kunne stå omkring ribbenene, hvilket var meget normalt anden gang.

Nu har jeg stadig ondt og det skyldes vist baby. (er 35+6)

Anmeld Svar

6. oktober 2013

CroQuis

RGN skriver:

Jeg har de smerter og har haft dem længe.

Min jordemoder sagde det nok bare var luft der kunne stå omkring ribbenene, hvilket var meget normalt anden gang.

Nu har jeg stadig ondt og det skyldes vist baby. (er 35+6)

Tænk at luft kan være så smertefuldt.. Men hvordan kommer den lige ind i kroppen?

Har hørt om det i forbindelse med operation osv.. Men ikke lige graviditet..  Er også kun 1. gangs..

Anmeld Svar

6. oktober 2013

RGN

CroQuis skriver:

Tænk at luft kan være så smertefuldt.. Men hvordan kommer den lige ind i kroppen?

Har hørt om det i forbindelse med operation osv.. Men ikke lige graviditet..  Er også kun 1. gangs..

Det er et godt spørgsmål, som jeg ikke fik stillet.

Jeg er i hvert fald godt træt af det og kan kun lette trykket ved at ligge mig ned.

Anmeld Svar

6. oktober 2013

CroQuis

RGN skriver:

Det er et godt spørgsmål, som jeg ikke fik stillet.

Jeg er i hvert fald godt træt af det og kan kun lette trykket ved at ligge mig ned.

Det er netop også det eneste der hjælper her 

Anmeld Svar

6. oktober 2013

liten-mamma

CroQuis skriver:

Ja det lyder jo logisk nok  Men ville bare tro at h*n ville bevæge sig mere ind i midten og både trykke i højre og venstre side, i stedet for kun den side.. 

Men ja, f*ck det er smertefuldt

Fandt du evt nogle godt ligge/sovestillinger, eller udstrækninger der hjalp? For kunne da forestille mig at smerten bliver værre og værre eftersom h*n vokser?? 

Puha det kan jeg desværre ikke huske, det er efterhånden et stykke tid siden jeg var gravid.. Men kan forestille mig, at det må være dejligt at ligge helt fladt på ryggen, så man på den måde strækker ud i ribbene

Anmeld Svar

7. oktober 2013

CroQuis

liten-mamma skriver:

Puha det kan jeg desværre ikke huske, det er efterhånden et stykke tid siden jeg var gravid.. Men kan forestille mig, at det må være dejligt at ligge helt fladt på ryggen, så man på den måde strækker ud i ribbene

Ja det er også det der hjælper på mig lige nu 

Anmeld Svar

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+