Ung mor bliver til ung mand...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.830 visninger
32 svar
24 synes godt om
24. september 2013

Elgaard73

På Kanal 4 i aften. Skal I se det? 

Jeg har absolut ikke noget imod folk som skifter køn, men jeg er lidt nysgerrig efter hvilke tanker hun/han har gjort sig i forbindelse med hendes/hans søn (Er det ikke en søn hun/han har?)

Jeg kan ikke lade være med at tænke at drengen jo faktisk mister sin mor. Altså hun/han vil jo stadig være der, men hvad med alt det kvindelige som en mor nu engang repræsentere. De bløde former, barmen, den bløde stemme, duften OSV. Alt det han har kendt indtil nu. Alt det forsvinder jo, efterhånden som operationerne skrider fremad og hormonerne begynder at virke.

Jeg syntes at det er lidt sørgelig på en eller anden måde. I hvertefald indtil vidre. Det kan jo være at programmet giver mig en helt anden indsigt.

Hvad tænker I? Og hvordan tror I at jeres børn ville reagere hvis Mor besluttede sig for at blive til Far?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

asff

Elgaard73 skriver:

Jeg har absolut ikke noget imod folk som skifter køn, men jeg er lidt nysgerrig efter hvilke tanker hun/han har gjort sig i forbindelse med hendes/hans søn (Er det ikke en søn hun/han har?)

Jeg kan ikke lade være med at tænke at drengen jo faktisk mister sin mor. Altså hun/han vil jo stadig være der, men hvad med alt det kvindelige som en mor nu engang repræsentere. De bløde former, barmen, den bløde stemme, duften OSV. Alt det han har kendt indtil nu. Alt det forsvinder jo, efterhånden som operationerne skrider fremad og hormonerne begynder at virke.

Jeg syntes at det er lidt sørgelig på en eller anden måde. I hvertefald indtil vidre. Det kan jo være at programmet giver mig en helt anden indsigt.

Hvad tænker I? Og hvordan tror I at jeres børn ville reagere hvis Mor besluttede sig for at blive til Far?

Jeg er meget enig i det du skriver. Synes det er helt okay; men sønnens kendte, bliver jo ukendt.

Anmeld

24. september 2013

Louise H.

Nu har jeg læst lidt af Esbens blog og der fortæller han at Aksel faktisk har taget det rigtig pænt Han bestemmer selv og han vil kalde sin mor for mor eller for Esben. Det gør ingen forskel for Esben

Jeg synes også selv at det er en meget "uvirkelig" verden for mig, eller i hvert fald en verden jeg ikke kender særlig godt. Så jeg glæder mig til at se programmet i aften og håber da på at få lidt mere indsigt i Esbens tanker

Anmeld

24. september 2013

esioul

Elgaard73 skriver:

Jeg tror nu ikke sønnen vil se anderledes på ham ;O)))

han var jo meget maskulin allerede i forvejen, så ummidelbart tror jeg ikke det gør den vilde forskel.

Anmeld

24. september 2013

Elgaard73

asff skriver:

Jeg er meget enig i det du skriver. Synes det er helt okay; men sønnens kendte, bliver jo ukendt.

Ja lige netop. Altså,jeg ved jo godt at det sker gradvist, og ikke "over night", men alligevel... så er det jo et tab.

Anmeld

24. september 2013

A&F

Hvad tid er det? 

Anmeld

24. september 2013

Faith

Ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om det. Men tænker lidt at hendes/hans kærlighed til sin søn jo ikke vil ændre sig. Og er det ikke det vigtigste?

Anmeld

24. september 2013

Elgaard73

Jeg tror nu ikke sønnen vil se anderledes på ham ;O)))

han var jo meget maskulin allerede i forvejen, så ummidelbart tror jeg ikke det gør den vilde forskel.

Nej, men alligevel... Ved godt at hun/han var/er meget maskuline, men vil jo f.eks stadig have en kvindlig duft og den forsvinder jo. F.eks er et af min stærkeste minder omkring min Mor ( hun døde af kræft for 5 år siden) lige netop hendes duft. Og hendes stemme. Altså kvinde tingene.

Ja, jeg ved det ikke... 

Anmeld

24. september 2013

BigHope13

A&F skriver:

Hvad tid er det? 

kl 21 på kanal 4

Anmeld

24. september 2013

Elgaard73

A&F skriver:

Hvad tid er det? 

Kl 21....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.