Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Det gør jeg Hvilken dialekt skulle det komme fra?
Jeg er fra vestjylland
Janne T. skriver: Ved du hvad en halsedisse er? Jeg sagde til L at sådan en skulle vi have til Rose, og han anede ikke hvad det var. Det er åbenbart et dialekt-ord
Ved du hvad en halsedisse er? Jeg sagde til L at sådan en skulle vi have til Rose, og han anede ikke hvad det var. Det er åbenbart et dialekt-ord
Ja, men jeg er også pædagog i en bh
Hvilken dialekt skulle det stamme fra i så fald? Jeg selv er sønderjyde, har (bl.a.) boet i nordjylland og bor nu på Fyn. Jeg tror da, at det har været brugt alle de steder, jeg har boet Jeg har i hvertfald aldrig tænkt over det
/ Taco78
Jeg vidste det, men min mand gjorde ikke. Vi er begge fra sjælland.
wamse skriver: Det gør jeg Hvilken dialekt skulle det komme fra? Jeg er fra vestjylland
Ja, men jeg er også pædagog i en bh Hvilken dialekt skulle det stamme fra i så fald? Jeg selv er sønderjyde, har (bl.a.) boet i nordjylland og bor nu på Fyn. Jeg tror da, at det har været brugt alle de steder, jeg har boet Jeg har i hvertfald aldrig tænkt over det
Der står lidt her http://sproget.dk/raad-og-regler/artikler-mv/svarb ase/SV00001042
Edit: Hov, det er så vist ikke dialekt, bare ikke i ordbogen på det tidspunkt
Ja og har strikket en del af dem
twinny skriver: Jeg vidste det, men min mand gjorde ikke. Vi er begge fra sjælland.
Jeg tror nok mere det er mænd, der ikke ved hvad det er. Eller ihvertfald mange mænd. Hehe.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128