Advare du andre om fartkontrol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.649 visninger
78 svar
128 synes godt om
13. september 2013

MyLove E

I går da jeg var på arbejde blev chefen ringet op af en medarbejder at hun havde set at politiet var på gaden og tjekkede både kørekort, mobilsnak fart ja faktisk alt.

En af mine andre kolleger siger så at vi da skal ringe til ***** for hvis hun ikke vidste det, ville hun helt sikkert ryge i fælden.

Jeg synes faktisk det er forkert, for hvis hun køre for stærkt eller snakker i telefonen ja men så gør hun jo noget ulovligt og så skal hun vel ha sin "straf" eller hvad?

Hvad synes i? Advare i andre ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2013

Pcokate

Tauf skriver:

I går da jeg var på arbejde blev chefen ringet op af en medarbejder at hun havde set at politiet var på gaden og tjekkede både kørekort, mobilsnak fart ja faktisk alt.

En af mine andre kolleger siger så at vi da skal ringe til ***** for hvis hun ikke vidste det, ville hun helt sikkert ryge i fælden.

Jeg synes faktisk det er forkert, for hvis hun køre for stærkt eller snakker i telefonen ja men så gør hun jo noget ulovligt og så skal hun vel ha sin "straf" eller hvad?

moralsk set vil jeg sige nej. Bryder folk loven må de tage konsekvensen. Praktisk set har vi allerede på ture advaret familien bag os hvis vi ser kontrol

dobbelt moralsk af h...... til

Anmeld

13. september 2013

stjernehimmel

Nej det gør jeg ikke, hvis folk er gamle nok til at køre for stærkt osv så må de os tag konsekvencerne af det...

har lidt den indstilling til det at vil man ikke høre så må man føle...på penge pungen

Anmeld

13. september 2013

Masig

Tauf skriver:

Tja både og... Er helt enig med dig i at folk skal tage sin straf hvis de bryder loven, men omvendt, bliver der advaret, så sænker folk jo farten/dropper mobilen m.m. og mindsker derved risikoen for ulykker den dag i hvert fald... Forestil dig hvis man ikke havde advaret og folk havde drønet afsted med alt for høj fart og ramt en fodgænger på vejen.. Det kunne måske være undgået hvis man lige havde advaret...

Så der er mange aspekter i det synes jeg... 

Anmeld

13. september 2013

MomInTheMaking

Tauf skriver:

Jeg synes det er fuldstændig latterligt. Og hver gang der er nogen der gør det på facebook bliver jeg irriteret og får Lyst til at kommentere på det. Det er lidt som om folk der gør det har sådan en 'det er os mod dem' holdning.. Som om det handler om at politiet ikke skal snuppe dem eller nogen de kender.

Hvor jeg ligesom synes det er helt hen i vejret, for det er jo fandme ikke det, det handler om. Det handler om at redde liv og hvis dem man kender køre for stærkt så skal de sgu have et rap over nallerne for det.
(En bøde)

Synes faktisk at det er helt usmageligt at advare om.
Og ja der kom jeg lige op af stolen, for har tænkt over det SÅ mange gange. XD

Anmeld

13. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Tja... Effekten er jo den samme. Der vil ikke blive kørt for stærkt (ihvertfald ikke på den strækning). 

Personen har ikke begået forbrydelsen så at sige, så der er ikke noget at straffe

Anmeld

13. september 2013

MorDk

NEJ! Det gør jeg ikke! Folk kan sgu bare overholde reglerne!!

Anmeld

13. september 2013

MyLove E

Pcokate skriver:

r

moralsk set vil jeg sige nej. Bryder folk loven må de tage konsekvensen. Praktisk set har vi allerede på ture advaret familien bag os hvis vi ser kontrol

dobbelt moralsk af h...... til

Sådan har jeg det også. Og skulle jeg opdagede at det er et sted hvor min skal til at køre så vil jeg måske advarer ham. For det er jo også mine penge det går ud over..

Så jeg er også dobbelt moralsk. Men kunne aldrig finde på at blinke med lygterne til andre. .

Anmeld

13. september 2013

Kløver

Nej jeg advarer ikke, synes folk bare burde køre ordentligt og køre bil når man kører bil, og ikke lave 1000 andre ting
Hvis folk koncentrede sig lige så meget om at køre bil, som i at dele og holde øje med fartfælder, kontrol osv, skete der ikke så mange ulykker

Anmeld

13. september 2013

MyLove E

Masig skriver:

Tja både og... Er helt enig med dig i at folk skal tage sin straf hvis de bryder loven, men omvendt, bliver der advaret, så sænker folk jo farten/dropper mobilen m.m. og mindsker derved risikoen for ulykker den dag i hvert fald... Forestil dig hvis man ikke havde advaret og folk havde drønet afsted med alt for høj fart og ramt en fodgænger på vejen.. Det kunne måske være undgået hvis man lige havde advaret...

Så der er mange aspekter i det synes jeg... 

Men er det en som altid køre for stærk ja så vil de helt sikkert sætte faryen op når de er kommet forbi det sted hvor de står og så kan de jo så ramme en fodgængere der!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.