Eksperthjælp: 5 måneder, hård mave og er hævet ved mellemkødet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.827 visninger
2 svar
1 synes godt om
4. september 2013

Lisbeth Jess

"5 måneder, hård mave og er hævet ved mellemkødet. "

Hej Lisbeth!
Min søn på 5 måneder døjer med hård mave, og får lactulose, og har fået det i over 2 måneder nu, uden den bedste effekt.
I dag da jeg skiftede ble på ham lagde jeg mærke til, at ligesom har en "tråd" i mellemkødet, den har altid været der, men den er hævet helt nede ved endetarmsåbningen - er det en hæmoride der er på vej?
I så fald, vil du så ikke mene jeg skal søge læge med ham, så vi kan få noget andet til den dumme mave?
Han får desuden også grød med svesker i, som han heldigvis spiser med velbehag, men heller ikke det giver den store effekt, udover, hvis jeg undlader det en dag, så har han SÅ ondt i maven..

Håber du kan rådgive mig lidt

Hilsen en bekymret mor

Lisbeths svar

Hej !
Deter også meget ubehageligt og smertefuldt for en lille baby når der er så hård mave.
Når laktulosen ikke virker, så skal dosis øges, indtil afføringen er normal.
Tråden ved mellemkødet er helt normal. Nogle børn`s kan næsten ikke ses, andre har en større og kraftigere tråd.
Når der er afføring ,der presser, udspiles mellemkødet og der kommer en hævelse med rødme,p.gr.a iriitation.
Det er mest almindeligt, der kan komme en lille rift i endetarmen, hos de små.Den heler op igen, alligvel kan det gøre rigtig ondt.
Du skal have fat i din læge,lade ham se på ham, og give dig et kompetent råd til at få ordentlig gang i maven. Der skal måske gives Movicol. Hård mave i to måneder er ikke o.k.
Den skal nok komme igang,og med kosten kan du hjælpe godt til.Sveskerne skal du lægge i blød natten over, så han både får vandet og sveskerne. Hvis han får MME kan du skifte mærke. Få også fat i din sundhedsplejerske, det kan hun forhåbentlig hjælpe dig rigtig godt med.

Håber han snart får den rigtige hjælp.Fortsat held og lykke med ham.

Varme hilsne r
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

AnthonsMor

lisbeth jess skriver:

Hej Lisbeth!
Min søn på 5 måneder døjer med hård mave, og får lactulose, og har fået det i over 2 måneder nu, uden den bedste effekt.
I dag da jeg skiftede ble på ham lagde jeg mærke til, at ligesom har en "tråd" i mellemkødet, den har altid været der, men den er hævet helt nede ved endetarmsåbningen - er det en hæmoride der er på vej?
I så fald, vil du så ikke mene jeg skal søge læge med ham, så vi kan få noget andet til den dumme mave?
Han får desuden også grød med svesker i, som han heldigvis spiser med velbehag, men heller ikke det giver den store effekt, udover, hvis jeg undlader det en dag, så har han SÅ ondt i maven..

Håber du kan rådgive mig lidt

Hilsen en bekymret mor

Hej !
Deter også meget ubehageligt og smertefuldt for en lille baby når der er så hård mave.
Når laktulosen ikke virker, så skal dosis øges, indtil afføringen er normal.
Tråden ved mellemkødet er helt normal. Nogle børn`s kan næsten ikke ses, andre har en større og kraftigere tråd.
Når der er afføring ,der presser, udspiles mellemkødet og der kommer en hævelse med rødme,p.gr.a iriitation.
Det er mest almindeligt, der kan komme en lille rift i endetarmen, hos de små.Den heler op igen, alligvel kan det gøre rigtig ondt.
Du skal have fat i din læge,lade ham se på ham, og give dig et kompetent råd til at få ordentlig gang i maven. Der skal måske gives Movicol. Hård mave i to måneder er ikke o.k.
Den skal nok komme igang,og med kosten kan du hjælpe godt til.Sveskerne skal du lægge i blød natten over, så han både får vandet og sveskerne. Hvis han får MME kan du skifte mærke. Få også fat i din sundhedsplejerske, det kan hun forhåbentlig hjælpe dig rigtig godt med.

Håber han snart får den rigtige hjælp.Fortsat held og lykke med ham.

Varme hilsne r
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Tak Lisbeth, men er det ikke korrekt at han max må få 6 ml Lactulose i døgnet? Det får han allerede, og svesker og mavemassage..

Vi må en tur til lægen

Igen tak!

Anmeld

4. september 2013

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

nej han må gerne få op til 10 ml når han er 5 måneder. Det kommer også an på hans vægt.

Få du dig en god snak med din læge og få hjælp til maven.

held og lykke med det.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.