"e cigaretter og graviditet, skadeligt?"
Hej Lisbeth
Phu, jeg er gravid i 22. uge, jeg har siden vi forsøgte at blive gravide, stoppet med at ryge, MEN jeg har en ufattelig stor trang til at ryge!!! Og det slider enormt på min mand og vores øvrige børn. Jeg har altid elsket at ryge og savner det som sagt enormt meget, tror ikke det er nikotinen jeg savner, men mere "røgen" og fornemmelsen af at ryge
Jeg har så denne E-cigaret liggende, vel og mærke uden nikotin og andre tilsætningsstoffer, men jeg kan ikke finde noget om, om selve dampen er skadelige for baby i maven?
På forhånd mange tak
/Sun
Lisbeths svar
Hej!
Jeg har læst om e cigaretten og i følge sundhedsstyrelsen anbefaler de gravide at holde sig fra at bruge den. både med og uden nikotin.
De opløsninger der findes i patronerne, og som du inhalerer er ikke testet grundigt nok for evt skader.deter det jeg forstår ved at læse om det.
Mon deter dine pauser du savner, når du beskriver du savner røgen.?
Jeg vil anbfale dig at få hjælp til et rygestopkursus via egen læge, apotek, jordemoder eller andre.
Du kan også bruge hypnose, det har mange meget glæde af.
beslut dig for at røgen ikke skal styre dig. Du venter barn. glæd dig over du er røgfri og nyd graviditeten, din familie og alt det andet gode der sikkert er i dit liv.
held og lykke med graviditeten og dit fravalg af cigaretter .
Varme hilsne r
Lisbeth Jess
.
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld