Det er ikke min hat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.174 visninger
0 svar
0 synes godt om
17. juni 2013

Baby.dk

Ny billedbog for børn

Det er ikke min hat

»Det er ikke min hat. Jeg har lige stjålet den. / Jeg stjal den fra en stor fisk. / Mens den sov. / Og den vågner sikkert først om lang tid.« Sådan lyder i al sin enkelhed starten på Jon Klassens plaskende thriller om en lille tyvagtig fisk (og vi kan da godt røbe, at den store fisk vågner lige om lidt). Det er visuel svømmende humor for fuld skrue. Jon Klassens fortællinger om dyr og deres begær efter hatte (jvf. sidste års udgivelse  Har du set min hat) går deres sejrsgang verden over – og det er helt fortjent.

Jon Klasssen er fra Canada, i dag bosat i Los Angeles. Har virket som illustrator på bl.a. animationsfilmen  Coraline. I Danmark udkom sidste år hans børnebogsdebut, bestselleren  Hvor er min hat, som har høstet stor anerkendelse, bl.a. af New York Times valgt som årets børnebog 2011 med ordene: »En vidunderlig bog – i den sande mening af ordet ’vid’. Den er forunderlig og forbløffende. Den slags bog, som får barnet til at grine og den voksne til at klukke – og begge smiler af glæde.«

http://www.youtube.com/watch?v=IhbYyEdYWY8

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.