Hvordan fortæller man svigerforældrene det?

Visninger: 517   Svar: 11

Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd

5. juni 2013

Anonym

ja sidst vi egentlig gerne ville giftes det blev ikke til noget da min svigermor talte os fra det da hun ikke kunne se hvorfor man skulle giftes i dag man kunne jo bare bo sammen uden at være gift. Men vi gør det for at sikre hinanden og vores børn! Nogle gode råd til at fortælle det? min kæreste frygter det lidt når han skal fortælle det fordi han frygter hun skal tale os fra det igen! Det burde jo ikke være hende men os der bestemmer det

Anmeld Svar

5. juni 2013

Bshizzle

Profilbillede for Bshizzle
79
Lucas fra 2/12/05 & Nicolai 5/10/11 <3

Jeg kan virkelig ikke se hvorfor hun skulle blande sig

I kan da gøre hvad i føler er rigtigt og så ta den der fra.

Lig det klart for hende.. "Vi skal fandme giftes... BUM".

Anmeld Svar

Til salg:
5. juni 2013

Anonym

Bshizzle skriver:

Jeg kan virkelig ikke se hvorfor hun skulle blande sig

I kan da gøre hvad i føler er rigtigt og så ta den der fra.

Lig det klart for hende.. "Vi skal fandme giftes... BUM".

ja tror det bunder ud i at jeg har været ledig noget tid og fra januar får jeg ingen indtægt og det er lige gyldig om vi er gift eller ej når den nye kontant hjælps reform træder i kraft! men har så os allerede taget kontakt til en skole med henblik på at starte uddannelse inden vi bliver gift også har jeg jo en indtægt

Anmeld Svar

5. juni 2013

Bshizzle

Profilbillede for Bshizzle
79
Lucas fra 2/12/05 & Nicolai 5/10/11 <3
Anonym skriver:

ja tror det bunder ud i at jeg har været ledig noget tid og fra januar får jeg ingen indtægt og det er lige gyldig om vi er gift eller ej når den nye kontant hjælps reform træder i kraft! men har så os allerede taget kontakt til en skole med henblik på at starte uddannelse inden vi bliver gift også har jeg jo en indtægt

Men derfor burde hun ikke være istand i at overtale jer til ikke at blive gift..

At blive gift er noget mellem jer 2 kun.. noget I ønsker og kan se en fremtid i.

Men ja, det er da en god ide at ha Økonimien med i billedet og tænke fremad.  

Anmeld Svar

Til salg:
5. juni 2013

Nemesis

Profilbillede for Nemesis
0
kærligheden til mine børn er større end ord kan beskrive
hvad så med at blive hemmeligt gift og så blive velsignet i kirken??

så kan i blive gift og bagefter fortælle hende det..og så evt planlægge en fest efter en kirkelig velsignelse.

Anmeld Svar

5. juni 2013

Anonym

Bshizzle skriver:

Men derfor burde hun ikke være istand i at overtale jer til ikke at blive gift..

At blive gift er noget mellem jer 2 kun.. noget I ønsker og kan se en fremtid i.

Men ja, det er da en god ide at ha Økonimien med i billedet og tænke fremad.  

ja men det må man da sige vi har jeg sørger for at få en indtægt inden vi bliver gift da jeg skal starte uddannelse som varer de næste 4 år  og vi elsker hinanden højt og ved vi kommer til at være ham og mig forhåbentlig livet ud

Anmeld Svar

5. juni 2013

Anonym

Nemesis skriver:

hvad så med at blive hemmeligt gift og så blive velsignet i kirken??

så kan i blive gift og bagefter fortælle hende det..og så evt planlægge en fest efter en kirkelig velsignelse.

det er ikke lige os  vi vil jo gerne have familien og vores venner rundt om os på vores store dag

Anmeld Svar

5. juni 2013

Nemesis

Profilbillede for Nemesis
0
kærligheden til mine børn er større end ord kan beskrive
Anonym skriver:

det er ikke lige os  vi vil jo gerne have familien og vores venner rundt om os på vores store dag

vi har to store dage .-) der hvor vi blev gift og der hvor vi blev velsignet i kirken og efterfølgende fest.

Ellers så er det at planlægge, invitere til fx fødselsdag (hvis jeres dato er tæt på sådan en) når så folk kommer så henvises de til kirken eller samles i en bus der kører derhen. Så er det hemmeligt men i har hele familien samlet omkring jer.

Anmeld Svar

5. juni 2013

Anonym

Nemesis skriver:

vi har to store dage .-) der hvor vi blev gift og der hvor vi blev velsignet i kirken og efterfølgende fest.

Ellers så er det at planlægge, invitere til fx fødselsdag (hvis jeres dato er tæt på sådan en) når så folk kommer så henvises de til kirken eller samles i en bus der kører derhen. Så er det hemmeligt men i har hele familien samlet omkring jer.

ja men der er ingen af os der har lyst til det  vi vil kun giftes en gang sammen med de nærmeste

Anmeld Svar

5. juni 2013

Stivdie

Profilbillede for Stivdie
15
Mor til en prinsesse på snart 11 måneder
Anonym skriver:

ja sidst vi egentlig gerne ville giftes det blev ikke til noget da min svigermor talte os fra det da hun ikke kunne se hvorfor man skulle giftes i dag man kunne jo bare bo sammen uden at være gift. Men vi gør det for at sikre hinanden og vores børn! Nogle gode råd til at fortælle det? min kæreste frygter det lidt når han skal fortælle det fordi han frygter hun skal tale os fra det igen! Det burde jo ikke være hende men os der bestemmer det

Hvis I VÉD, det er det I vil (og er 100% enige), så får I da bare ordnet papirerne og booker kirken. Når der så er helt styr på dét, så sender I invitationer (om bryllup eller evt fødselsdag, hvis I virkelig er bange for svigermors indblanden) ud til hele familien.
På den måde er beslutningen jo taget, og når så svigermor begynder sin "det er en dårlig idé"-tale, så skal I bare med det samme sige, at der ikke er grund til at snakke om det, for I HAR taget beslutningen og det BLIVER sådan!

Hvis hun mangler "beviser" så prøv at Google "Fordele ved at blive gift". Jeg har tidligere fundet en række forskellige dokumenter opstillet af advokater om alle fordele/ulemper ved at blive gift, når man er samlevende. Og ja, efter 1. Januar er der stort set ingen ulemper tilbage

Anmeld Svar

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.