Efterfødselskursus - er det pengene værd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
11 svar
7 synes godt om
24. maj 2013

Jupiter

Hej kloge baby-mennesker 

Jeg sidder her 12 dage efter min fødsel og overvejer at tilmelde mig et efterfødselskursus, så jeg kan komme igang med mig selv igen.

Jeg synes bare priserne er helt vildt høje (770,- for 12 gange af 1½ time!)....

Så før jeg springer ud i det, vil jeg da lige høre om nogle af jer har erfaring med noget lignende, og hvad i syntes om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

Giraffen

Jupiter skriver:

Hej kloge baby-mennesker 

Jeg sidder her 12 dage efter min fødsel og overvejer at tilmelde mig et efterfødselskursus, så jeg kan komme igang med mig selv igen.

Så før jeg springer ud i det, vil jeg da lige høre om nogle af jer har erfaring med noget lignende, og hvad i syntes om det?

hvis du tænker ift motion er det noget billigere fx i fitness world hvor de mange steder har mor/baby hold og så ka du også komme afsted og bruge abonementet uden baby

Anmeld

24. maj 2013

Jupiter

Giraffen skriver:

hvis du tænker ift motion er det noget billigere fx i fitness world hvor de mange steder har mor/baby hold og så ka du også komme afsted og bruge abonementet uden baby

Jeg er allerede medlem af FW, men desværre har de ikke mor/barn hold i mit område... 

Ellers var det helt sikkert min første prioritet 

Men synes ikke jeg vil tage den lille med ned til høj musik, aircondition og sved 

Anmeld

24. maj 2013

Maja88

Det er helt klart det værd... fik ks og harmeget bedre mavemuskler end før min grsviditet på trods af  jeg trænede meget

Anmeld

24. maj 2013

Mumto3

JA!!! Det er super godt.

Anmeld

24. maj 2013

Chevro

Jupiter skriver:

Hej kloge baby-mennesker 

Må ærligt sige jeg intet aner om det! Ved ikke engang hvad det er kender ingen der har været til det? :/ på trods af at hele vores omgangskreds får børn i stride strømme

Tror alt det der, er lidt en moderne måde at få penge ud af folk (; ej, men du må jo ikke rigtig dyrke sport eller være i vand de første 8 uger, + / - ... Men seriøst - hvad er det? (:

Anmeld

24. maj 2013

(august)

Hej

Jeg synes selv det var rigtig godt begge gange. Man kommer som sagt i gang med sig selv og får på de kurser jeg har været trænet bækkenbunden op igen. Det er også rart at man møder nogle andre mødre end dem man er i mødregruppe med hvis ikke lige man har en vennekreds der spytter børn ud samtidig 

Anmeld

24. maj 2013

Giraffen

Jupiter skriver:

Jeg er allerede medlem af FW, men desværre har de ikke mor/barn hold i mit område... 

Ellers var det helt sikkert min første prioritet 

Men synes ikke jeg vil tage den lille med ned til høj musik, aircondition og sved 

jeg havde tit min datter med til ikke-baby hold, som regel er der steder længere væk fra højttaleren (ellers er der mulighed for fx pilates eller andet hvor der ikke er så højt musik) - og hvis hun sover i længere tid af gangen så er det heller ikke noget problem  

Det vigtigste når man lige har født er at knibe op i bækkenbunden og så mener jeg ikke man må squatte i starten fordi bækkenet lige skal ha lov og komme på plads - ellers er det bare at starte stille og roligt ud

Anmeld

24. maj 2013

Jupiter

Chevro skriver:

Må ærligt sige jeg intet aner om det! Ved ikke engang hvad det er kender ingen der har været til det? :/ på trods af at hele vores omgangskreds får børn i stride strømme

Tror alt det der, er lidt en moderne måde at få penge ud af folk (; ej, men du må jo ikke rigtig dyrke sport eller være i vand de første 8 uger, + / - ... Men seriøst - hvad er det? (:

Jamen jeg kender heller ikke nogen som har været til det, men har bare læst og hørt meget godt om de kurser 

Her er fx et link til noget af det der findes i mit område:

http://varde.lof.dk/kurser/dofo/sundhed/sub/efterfoedsels/hold/131125

Anmeld

24. maj 2013

Jupiter

Giraffen skriver:

jeg havde tit min datter med til ikke-baby hold, som regel er der steder længere væk fra højttaleren (ellers er der mulighed for fx pilates eller andet hvor der ikke er så højt musik) - og hvis hun sover i længere tid af gangen så er det heller ikke noget problem  

Det vigtigste når man lige har født er at knibe op i bækkenbunden og så mener jeg ikke man må squatte i starten fordi bækkenet lige skal ha lov og komme på plads - ellers er det bare at starte stille og roligt ud

De to centre jeg har i nærheden er ikke helt så børnevenlige hvad angår musikken - efter min mening. De spiller højt og ofte er det bare larm 

Det er både på holdene og ude i resten af centrene.

Lige nu sover hun mellem 2-4½ time, og der er ikke så meget rytme i det, så tror også jeg ville få stress af at prøve at få det til at passe med et bestemt hold  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.