købe hus på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.539 visninger
80 svar
90 synes godt om
24. maj 2013

helle85

vi har længe snakket om at købe det hus som vi bor i da vi har lejet det med forkøbsret, og kan få det billigt hvis vi køber det. men min mor har snakket om at hvis vi køber huset mens jeg er på kontanthjælp så få jeg ikke oget udbetalt

nogen der ved noget omkring det??

jeg ved at for en 8 år tid siden der måtte man godt men man måtte bare ikke selv have til udbetalingen osv. men skulle låne til det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

Helloo

helle85 skriver:

vi har længe snakket om at købe det hus som vi bor i da vi har lejet det med forkøbsret, og kan få det billigt hvis vi køber det. men min mor har snakket om at hvis vi køber huset mens jeg er på kontanthjælp så få jeg ikke oget udbetalt

jeg ved at for en 8 år tid siden der måtte man godt men man måtte bare ikke selv have til udbetalingen osv. men skulle låne til det hele

Det korrekt du må ikke eje noget på kontant hjælp 

Anmeld

24. maj 2013

helle85

Louise6551 skriver:

Det korrekt du må ikke eje noget på kontant hjælp 

heller ikke selvom man låner til det hele?

det er sådan set min man der skal stå på huset, men nå de nye regler kommer så må han jo heller ikke da han jo så skal forsørge mig??

Anmeld

24. maj 2013

Helloo

helle85 skriver:

heller ikke selvom man låner til det hele?

det er sådan set min man der skal stå på huset, men nå de nye regler kommer så må han jo heller ikke da han jo så skal forsørge mig??

Pyh det faktisk i tvivl om.. 

Men tror ikke du ka låne til det hvis du er på kh. 

Anmeld

24. maj 2013

Nemesis

på kontanthjælp må du have formue op til 10.000 kr. Så indtil jeres friværdi er 10.000 kr må du gerne eje et hus.

MEN uanset om i køber hus eller ej, så vil din mand jo skulle forsørge dig uanset om han ejer et hus eller ej, hvis han har et arbejde, når de nye regler træder i kraft.

Om i så kan blive godkendt er jo en anden sag.

Anmeld

24. maj 2013

LilleChelle

Du må ikke eje noget med friværdi på over 10.000 kr. 

Men hvorfor bevidst købe hus når man bliver forsørget af samfundet? 

Anmeld

24. maj 2013

**Ønskebabyen

helle85 skriver:

Jeg tror desværre ikke der er nogen banker i dag, der vil låne penge til et hus, når man er på kontanthjælp.

Anmeld

24. maj 2013

aarhusmor

I må have en opsparing på 10000 kr. pr. person og de penge må I gerne bruge til en udbetaling.

Jeg tror det bliver svært at få lån til et hus, når man er på kontanthjælp. Men I kan prøve at snakke med banken, hvis de kender jer og kender jer som gode betalere, så kan det jo være de vil hjælpe jer.

Anmeld

24. maj 2013

helle85

Louise6551 skriver:

Pyh det faktisk i tvivl om.. 

Men tror ikke du ka låne til det hvis du er på kh. 

det ved jeg men min husejer vil prøve at se om han kan kautionere ellers gør vi det på en anden måde, kan ikke lige forklare hvordan det var han sagde,

Anmeld

24. maj 2013

effie

med mindre din mand har en me et høj indkomst og kan forsøge dig og købe hus så er det nok ikke en muglighed,

og jeg tror banken sidder en stopper for det, 

for at låne til et hus skal i havde et fribeløb på x antal kr pr person og pr barn.

mener det ca ligger på 14000kr efter afdragene og de husfaste udgifter er betalt er betalt, med 2 børn og 2 voksende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.