janne1986 skriver:
Mænd står udenfor gennem hele forløbet, kvinden mærker liv, føler det hele... Efter 9 mdr BANG så er han pludselig FAR....
Nogle føler et KÆMPE forsørger ansvar, som kan presse....
Det ku jo også være en grund til depression...
Im Sorry, men problemet er, at det er os kvinder som tager det største læs derhjemme, og ja, vi elsker at føle os uundværlige. Mænd er sku som små børn, de er stadig ikke vokset fra ders mor. De er fuldstændig lost hvis vi kvinder ikke er der til at tage læsset. Nogle mænd før i tiden kunne ikke engang koge en kedel vand når konen bortgik i døden. Tænk lige over den.
Men heldigvis er mænd blevet bedre til at delagtiggøre sig i hele det at være en familie. Før i tiden var det manden domæne derude og kvinden klarede resten på hjemmefronten til trods for de på den tid havde både 10-15 unger, jo det var et 24 timers job at være kvinde på den tid.
Min mor sagde mange gange, at hvis mænd var dem som skulle føde børnene, så havde der ikke været mange børn til. Mænd er virkelig nogle tøsedrenge, se dem når de går til lægen, de tør ikke engang kikke på nålen når de skal have taget blodprøver, jo vi kvinder er sku godt hjulpet med de tøsedrenge. Vil lige sige, jeg er ikke lesbisk, men lever i et 40 årigt ægteskab, hvor jeg klart har kæmpet mine kampe for ligestillingen mellem os mænd og kvinder. Men piger tænk ved mine ord, måske I vil sige det samme, når I bliver lige så gammel som mig.
Bare et kvindesynspunkt. Tak.
Mvh.
Anmeld