Deprimerede fædre får ikke hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.664 visninger
9 svar
10 synes godt om
21. maj 2013

Baby.dk

Fra dr.dk

Mange nybagte fædre får fødselsdepressioner. Men der er ingen hjælp at hente.

Det kan være svært pludseligt at stå med et lille spædbarn i armene. Mange mænd bliver ramt af en regulær fødselsdepression.

Men de kan ikke blive behandlet ordentligt. Der er nemlig ikke nok kapacitet til at sørge for alle.

Det skriver avisen 24timer.

Rigshospitalet i København får så mange henvendelser fra deprimerede fædre, at de må afvise langt de fleste.

- Vi har så mange, der henvender sig, at vi er nødt til at afvise hovedparten. Det er bestemt ikke rart.

Det siger Svend Aage Madsen. Han er chefpsykolog ved Rigshospitalet.

500 fædre får fødselsdepression

På Rigshospitalet i København bliver der hvert år født 7000 børn.

Foredraget koster kun 20 kr., og billetter kan printes ud via Billetlugen:

http://www.billetlugen.dk/andet/29841/naar-far-gaar-ned-med-flaget/

Klik her for at læse resten »

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

Amagerpigen

Caroline86 skriver:

Fra dr.dk

Det kan være svært pludseligt at stå med et lille spædbarn i armene. Mange mænd bliver ramt af en regulær fødselsdepression.

Men de kan ikke blive behandlet ordentligt. Der er nemlig ikke nok kapacitet til at sørge for alle.

Rigshospitalet i København får så mange henvendelser fra deprimerede fædre, at de må afvise langt de fleste.

- Vi har så mange, der henvender sig, at vi er nødt til at afvise hovedparten. Det er bestemt ikke rart.

Hej !

Vil lige give mit besyv med ang. mænds fødselsdepressioner. Jeg har ved gud aldrig hørt noget lignende, man skulle tro det efterhånden er mænd som går gennem et svangerskab og fødsel værre end det vi kvinder bliver udsat for.

Min mening er den, at mænd er en flok egoister, tror de lider mere end kvinder og problemet med mænd er, at når kvinden har født, så optager babyen så meget af kvindens tid, så ikke der er overskud til mænds sex, det er i bund og grund det det handler om for de stakler.

Mvh.

Anmeld

29. maj 2013

gonefishing

Caroline86 skriver:

Fra dr.dk

ENDELIG!!

Min mand fik en fødselsreaktion efter at han blev efterlagt helt alene med vores datter i 3 dage, da jeg var indlagt med massive problemer efter fødselen.

Han fik hallucinationer og hver nat vågnede jeg ved at han troede vores datter f.eks. var inde i dynebetrækket eller lå et eller andet underligt sted. Jeg fandt ham engang rende rundt om natten og vugge en pude, som han var sikker på var vores datter.

På trods af vi var ærlige omkring det til kommunen, sundhedsplejersken osv. så var der ingen hjælp at hente!!!

Anmeld

29. maj 2013

janne1986

Mænd står udenfor gennem hele forløbet, kvinden mærker liv, føler det hele... Efter 9 mdr BANG så er han pludselig FAR.... 

Nogle føler et KÆMPE forsørger ansvar, som kan presse.... 

Det ku jo også være en grund til depression...

Anmeld

29. maj 2013

gonefishing

Amagerpigen skriver:

Hej !

Vil lige give mit besyv med ang. mænds fødselsdepressioner. Jeg har ved gud aldrig hørt noget lignende, man skulle tro det efterhånden er mænd som går gennem et svangerskab og fødsel værre end det vi kvinder bliver udsat for.

Min mening er den, at mænd er en flok egoister, tror de lider mere end kvinder og problemet med mænd er, at når kvinden har født, så optager babyen så meget af kvindens tid, så ikke der er overskud til mænds sex, det er i bund og grund det det handler om for de stakler.

Mvh.

Rødstrømpe?

Synes godt nok det er noget af det værste gang bræk jeg længe har hørt om!

Jeg synes du skulle tage ud i verden og se at folk er forskellige og ikke alle mænd er som du beskriver, men jo - selvfølgelig er der også et par af dem du beskriver...

Men come on... det der lyder mere som noget feministisk pis

Anmeld

29. maj 2013

Aagaard

Hej !

Mvh.

DET er den største gang pis jeg i mit liv har hørt! Mænd er lige så meget mennesker som kvinder er det! - selv følgelig kan mænd også reagerer på at deres verden bliver vendt på hovedet!

Ja undskyld - men jeg bliver simpelthen så vred altså!

Anmeld

29. maj 2013

Laulund87

Amagerpigen skriver:

Hej !

Mvh.

Det er nok det dummeste jeg har set nogen skrive

Anmeld

5. juni 2013

Amagerpigen

Aagaard skriver:

DET er den største gang pis jeg i mit liv har hørt! Mænd er lige så meget mennesker som kvinder er det! - selv følgelig kan mænd også reagerer på at deres verden bliver vendt på hovedet!

Ja undskyld - men jeg bliver simpelthen så vred altså!

Du kan ikke kalde dig selv som rødstrømpe, så ville du tænke mere som mig, men ja, så nok mig selv som rødstrømpe da jeg var yngre. Jeg er idag oppe i årene og med tiden ser man anderledes på tingene end man gør som ung, og man kan sige at man bliver klogere på livet, men lad det nu ligge. Min mor kæmpede kvindernes kamp for ligeløn og ligeberettigelse indenfor den fucking mandeverden vi stadig lever i idag og det kan I kvinder måske idag have en form for glæde af. Mænd er blevet edre til at være fælles om at opdrage vores fælles børn og tage del i det det vil sige at være forældre. Vær glad for I ikke voksede op i den mandeverden som var førhen, hvor kvinder var fucking afhængige af mænds indtægt. Heldigvis idag ser vi at kvinder har bedre uddannelse end mænd og fedt for det, men mænd går da virkelig ned, når de finder en kvinde som er stærkere end dem selv. Thats Life, believe or Not.

Mvh.

Anmeld

5. juni 2013

Amagerpigen

janne1986 skriver:

Mænd står udenfor gennem hele forløbet, kvinden mærker liv, føler det hele... Efter 9 mdr BANG så er han pludselig FAR.... 

Nogle føler et KÆMPE forsørger ansvar, som kan presse.... 

Det ku jo også være en grund til depression...

Im Sorry, men problemet er, at det er os kvinder som tager det største læs derhjemme, og ja, vi elsker at føle os uundværlige. Mænd er sku som små børn, de er stadig ikke vokset fra ders mor. De er fuldstændig lost hvis vi kvinder ikke er der til at tage læsset. Nogle mænd før i tiden kunne ikke engang koge en kedel vand når konen bortgik i døden. Tænk lige over den.

Men heldigvis er mænd blevet bedre til at delagtiggøre sig i hele det at være en familie. Før i tiden var det manden domæne derude og kvinden klarede resten på hjemmefronten til trods for de på den tid havde både 10-15 unger, jo det var et 24 timers job at være kvinde på den tid.

Min mor sagde mange gange, at hvis mænd var dem som skulle føde børnene, så havde der ikke været mange børn til. Mænd er virkelig nogle tøsedrenge, se dem når de går til lægen, de tør ikke engang kikke på nålen når de skal have taget blodprøver, jo vi kvinder er sku godt hjulpet med de tøsedrenge. Vil lige sige, jeg er ikke lesbisk, men lever i et 40 årigt ægteskab, hvor jeg klart har kæmpet mine kampe for ligestillingen mellem os mænd og kvinder. Men piger tænk ved mine ord, måske I vil sige det samme, når I bliver lige så gammel som mig.

Bare et kvindesynspunkt. Tak.

Mvh.

Anmeld

6. juni 2013

Aagaard

Amagerpigen skriver:

Du kan ikke kalde dig selv som rødstrømpe, så ville du tænke mere som mig, men ja, så nok mig selv som rødstrømpe da jeg var yngre. Jeg er idag oppe i årene og med tiden ser man anderledes på tingene end man gør som ung, og man kan sige at man bliver klogere på livet, men lad det nu ligge. Min mor kæmpede kvindernes kamp for ligeløn og ligeberettigelse indenfor den fucking mandeverden vi stadig lever i idag og det kan I kvinder måske idag have en form for glæde af. Mænd er blevet edre til at være fælles om at opdrage vores fælles børn og tage del i det det vil sige at være forældre. Vær glad for I ikke voksede op i den mandeverden som var førhen, hvor kvinder var fucking afhængige af mænds indtægt. Heldigvis idag ser vi at kvinder har bedre uddannelse end mænd og fedt for det, men mænd går da virkelig ned, når de finder en kvinde som er stærkere end dem selv. Thats Life, believe or Not.

Mvh.

Det kunne jeg heller aldrig finde på  - kalde mig rødstrømpe altså.

Jeg mener at jeg bliver set som menneske og kvinde, i den rækkefølge. Sådan ser jeg også alle andre. Som mennesker, lige gyldigt køn.
Unge kvinder har også oftest unge mænd - der er vokset op med rødstrømpemødre og derfor er de mænd nogle vatnisser der er bange for de stærke kvinder, som de stærke kvinder i rødstrømpebevægelsen har opdraget deres dørte til at være.
Mænd og kvinder er nødt til at blive set som mennesker før deres køn og opdraget som mennesker til at bruge de fordele og ulemper deres krop nu engang er udstyret med, om de så være sig han eller hun køn, ellers bliver vores samfund helt skævvredet i sidste ende.
Jeg gør mit bedste for at vise min datter at det der er inde i hendes hoved er vigtigere end hendes udseende og præcis det samme skal en evt. søn også have fra mig - jeg mener at det er meget vigtigt at både mænd og kvinder er stærke og tror på sig selv og deres meninger og holdninger, og tør at agumenterer godt for sig - lige meget om man er udstyret med pik eller patter.

(Fed diskusion fra et - mener jeg - nederen oplæg)

Mvh Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.