Anonym skriver:
Hvis i havde råd økonomisk til at du som mor kunne gå hjemme, og passe jeres to børn, og manden gik på arbejde
Ville du så vælge og sige dit job op, for at være hjemme med børnene indtil den skulle starte i skole
Eller ville du sende dem i pasning og beholde dit job?
JEP!!
Jeg tog selv valget for ca 9 år siden, da jeg ventede vores nr 4.
Jeg gik hjemme i knap 7 år, og vi fik nr 5 imens. Har ikke fortrudt et eneste sekund at jeg valgte, som jeg gjore. Det er nogle år der er super godt givet ud. Jeg opsagde en fast stilling, som jeg var ekstrem glad for, og hvor jeg havde arbejdet i 10 år. Faktisk var jeg på vej op af karriestigen, da jeg traf beslutningen, hvilket selvfølgelig hænger sammen med en priotereing iforhold til børn og job.
Mit job bestod af mange skæve vagter på alle tider af døgnet og en hel del hjemmearbejde da jeg også fungerede som praktikvejleder. Men kors hvor jeg elskede den arbejdsplads og mine kollegaer. Har stadig kontakt dertil i dag.
For 2 år siden valgte jeg dog at springe ind på arbejdsmarket igen. Vores yngste var 4 på det tidspunkt. Jeg var bare kommet til et punkt hvor jeg følte at jeg ingen identitet havde. Jeg var/er AAAALLLLTTTT for meget MOAR.
Jeg savnede at nogle satte pris på min indsats og at jeg fik en anden status, noget mere modspil.
Og trods omstændighederne på arbejdsmarket var jeg så utrolig heldig at finde et job der ikke lå langt fra det jeg opsagde, så i dag føler jeg at jeg har givet børnene den bedste opstart i deres liv, og den bedste pause i mit. Og derfor vil jeg gerne betegne mig selv som den lykkelige husmor.....Jeg føler jeg har truffet de helt rigtige valg på de helt rigtige tidspunkter i mit liv.......og jeg ville til enhver tid gøre det igen.

Anmeld