Hvad ville du vælge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.139 visninger
28 svar
12 synes godt om
21. maj 2013

Anonym trådstarter

Hvis i havde råd økonomisk til at du som mor kunne gå hjemme, og passe jeres to børn, og manden gik på arbejde

Ville du så vælge og sige dit job op, for at være hjemme med børnene indtil den skulle starte i skole

Eller ville du sende dem i pasning og beholde dit job?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

kriknu

Anonym skriver:

Hvis i havde råd økonomisk til at du som mor kunne gå hjemme, og passe jeres to børn, og manden gik på arbejde

Ville du så vælge og sige dit job op, for at være hjemme med børnene indtil den skulle starte i skole

Jeg ville elske at gå hjemme med dem, men samtidig så synes jeg også det ville være synd hvis ikke de havde mulighed for at lege med nogle i området i løbet af dagen - men hvis de havde det.. Så ville jeg uden tvivl blive hjemme med dem! 

Anmeld

21. maj 2013

(august)

Hvis vi havde råd ville jeg nok gå ned på en 20 timer om ugen, så jeg kunne være sammen med andre voksne og de kunne være sammen med andre børn.

Anmeld

21. maj 2013

LilleChelle

Nej, det ville jeg ikke.

Barnet har godt af at lege med nogle andre på deres alder, ligeledes har man som voksen godt af at komme ud blandt andre mennesker. 

Anmeld

21. maj 2013

nielsen80

Anonym skriver:

Jeg ville ikke sige mit arbejde op. Jeg er rigtig glad for mit arbejde, og jeg får en masse energi og input igennem det. Energi som jeg kan bruge på min familie, når jeg kommer hjem. Hvis jeg havde muligheden, ville jeg heller gå på nedsat tid, da jeg godt kan synes, det kan give mit barn nogle lange dage - tror faktisk, jeg ville få det rigtig dårlig af at gå hjemme i så mange år, og ikke få de sociale og intellektuelle input, som mit arbejde giver mig.

Men vi er jo alle forskellige, jeg har dyb respekt for hjemmegående mødre! Jeg tror ikke, jeg personligt kunne holde til det, og jeg ville ærlig talt blive en lidt træls kæreste og mor, hvis jeg skulle gøre det.

Anmeld

21. maj 2013

Team Putte

Anonym skriver:

jeg ville gå ned i tid men stadig arbejde

Anmeld

21. maj 2013

Lunae

Anonym skriver:

Mit drømmescenarie er at vi får råd til at jeg kan arbejde 20-25 timer om ugen og derved have mere tid, både morgen og eftermiddag med vores børn!

Synes dog at institutionen gør et stykke arbejde i forhold til sociale relationer, som jeg ville være nervøs for om jeg kunne varetage ordentligt!

Anmeld

21. maj 2013

Nemesis

jeg ville vælge nedsat tid, således at jeg stadig fik noget input og kom ud og alligevel fik tid til hus og børn.

Anmeld

21. maj 2013

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

JEP!!

Jeg tog selv valget for ca 9 år siden, da jeg ventede vores nr 4.

Jeg gik hjemme i knap 7 år, og vi fik nr 5 imens. Har ikke fortrudt et eneste sekund at jeg valgte, som jeg gjore. Det er nogle år der er super godt givet ud. Jeg opsagde en fast stilling, som jeg var ekstrem glad for, og hvor jeg havde arbejdet i 10 år. Faktisk var jeg på vej op af karriestigen, da jeg traf beslutningen, hvilket selvfølgelig hænger sammen med en priotereing iforhold til børn og job.

Mit job bestod af mange skæve vagter på alle tider af døgnet og en hel del hjemmearbejde da jeg også fungerede som praktikvejleder. Men kors hvor jeg elskede den arbejdsplads og mine kollegaer. Har stadig kontakt dertil i dag.

For 2 år siden valgte jeg dog at springe ind på arbejdsmarket igen. Vores yngste var 4 på det tidspunkt. Jeg var bare kommet til et punkt hvor jeg følte at jeg ingen identitet havde. Jeg var/er AAAALLLLTTTT for meget MOAR.

Jeg savnede at nogle satte pris på min indsats og at jeg fik en anden status, noget mere modspil.

Og trods omstændighederne på arbejdsmarket var jeg så utrolig heldig at finde et job der ikke lå langt fra det jeg opsagde, så i dag føler jeg at jeg har givet børnene den bedste opstart i deres liv, og den bedste pause i mit. Og derfor vil jeg gerne betegne mig selv som den lykkelige husmor.....Jeg føler jeg har truffet de helt rigtige valg på de helt rigtige tidspunkter i mit liv.......og jeg ville til enhver tid gøre det igen.

Anmeld

21. maj 2013

Asta&Alfred

Anonym skriver:

Min mor gik hjemme da var små og begyndte så at arbejde igen, da vi blev større. Det var super hyggeligt og skønt som barn at have sin mor hjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.