Stavefejl -

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2013

Muffin_girl

pussekat skriver:

hejsa
ja men jeg bliv nok sur over folk kan svin folk til men så må i jo lave en så folk kan Stave her en folk alle ord kom ud så alle kan læse det vi dum ikke kan skriv

Jeg tror du misforstår mig. Det var ikke ondt ment.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

Christina74

pussekat skriver:

hejsa
ja men jeg bliv nok sur over folk kan svin folk til men så må i jo lave en så folk kan Stave her en folk alle ord kom ud så alle kan læse det vi dum ikke kan skriv

Ro på :-)

Lad være med at hoppe med på børnehave stadiet ;-)

Det får du ikke andres respekt af.

Anmeld

19. maj 2013

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk nu den gode tone. Selvom I ikke er enige, skal tonen stadig være ordentlig.

VH

Staff

Anmeld

19. maj 2013

Faith

Albertsen92 skriver:

Jeg synes faktisk det er ret irriterende, og som mange andre "dømmer" jeg også folk og kan tænke, at de er mindre intelligente.
Fx kunne jeg aldrig have en kæreste, der staver dårligt. Og så er jeg ligeglad med, om han er skraldemand eller direktør i et stort firma. Bare han kan stave.

Det mest irriterende er: når folk ikke kan finde ud af nutids r, skriver selvskab i stedet for selskab, enlig i stedet for egentlig. Der er meget andet.
Får sikkert hug for det, men jeg ser desværre folk, som ikke staver ordentligt som mindre intelligente, selvom de jo helt sikkert er rigtig gode til noget andet.

Og det irriterer mig bare så meget, fordi jeg selv synes det er så let. Og fordi jeg tænker folk jo sikkert har fået at vide 1000 gange, hvordan man staver til ordet, og har set ordet skrevet rigtigt SÅ mange gange og stadig staver det forkert. Så får jeg lidt den opfattelse, at folk er dovne.

Du lyder super overfladisk. Sorry to say

Anmeld

19. maj 2013

bøllen

Albertsen92 skriver:

Jeg synes faktisk det er ret irriterende, og som mange andre "dømmer" jeg også folk og kan tænke, at de er mindre intelligente.
Fx kunne jeg aldrig have en kæreste, der staver dårligt. Og så er jeg ligeglad med, om han er skraldemand eller direktør i et stort firma. Bare han kan stave.

Det mest irriterende er: når folk ikke kan finde ud af nutids r, skriver selvskab i stedet for selskab, enlig i stedet for egentlig. Der er meget andet.
Får sikkert hug for det, men jeg ser desværre folk, som ikke staver ordentligt som mindre intelligente, selvom de jo helt sikkert er rigtig gode til noget andet.

Og det irriterer mig bare så meget, fordi jeg selv synes det er så let. Og fordi jeg tænker folk jo sikkert har fået at vide 1000 gange, hvordan man staver til ordet, og har set ordet skrevet rigtigt SÅ mange gange og stadig staver det forkert. Så får jeg lidt den opfattelse, at folk er dovne.

Sorry  Men øv .... bliver godt nok øv på de folks vegne som måske ikke staver specialt godt. Er overrasker overden for for fordomme.

Anmeld

19. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Er det i opgaveskrivning så irriterer det mig, at man ikke har læst korrektur fx i gruppesamarbejde. (selvfølgelig er det helt okay, hvis man er orblind eller lignende)

Men i det her debatforum er jeg bedøvende ligeglad. Jeg kender ikke de mennesker der gemmer sig bag profilerne og ved derfor ikke hvorfor de staver dårligt. Er egentlig også ligeglad. 

Jeg må også indrømme jeg ikke gider læse egne indlæg igennem for stavefejl/tastefejl. Skriver hvad jeg tænker og trykker på send

Anmeld

19. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Albertsen92 skriver:

Der må jeg så sige, at jeg godt kan komme til at dømme folk med sådan et menneskesyn som mindre intelligente eller i det mindste uvidende. John Lennon, Jamie Oliver, Albert Einstein og Selma Lagerlöf er ret gode eksempler på, at intelligens og super stavefærdigheder ikke nødvendigvis hænger sammen. 

Tænk at gå glip af den dejligste mand i verden, fordi han staver d i gjort - eller skriver "i" med lille,når det er det personlige stedord... 

Anmeld

19. maj 2013

VIPpigen

Jeg går slet ikke op i stavning... Ejer en iPad, og er du vimmer nogen stavemåder den kan spytte ud... Så efter jeg fik den staver jeg som shit.... Og det ikk en gang løvn......

nå. Jeg er tilfreds hvis jeg selv kan læse det, kan jeg ikke, springer jeg det nok over, eller spørger pænt ind til det...

snakker vi formelle papir, så er vi på et helt andet stadie, men det er stadig volapyk for mig når jeg modtager noget fra lægen, eller kommunen... Jeg aner ikke det halve af ordene i min sagsmappe hvis jeg ikke spurgte ind til det... 

Om der er endelser på ordet i et forum som dette er for mig hip som hap... Om jeg skal sætte endelser på dør jeg ikke af. En skriver vil, men der skulle stå vilLE... Ej, jeg dør ikke af lidt øvelse til hjernen ud på de sene nattetimer

Anmeld

20. maj 2013

grinny

Sådan helt ærligt så synes jeg det er værre at skrive knuzzz, qnuz, zez osv osv.. Dog ikke at sige at jeg ikke kan lide de personer der skriver sådan, men jeg mener det er "værre" at kende stavemåden på ordet knus og lave det om til knuzz end det er at ordblinde skriver enlig i stedet for egentlig.

Men alt i alt er jeg fuldstændig ligeglad med hvordan folk skriver og staver. Jeg må dog indrømme at hvis det er en besked jeg ikke kan tyde svarer jeg på en mere kortfattet måde, men det er fordi jeg ikke "tør"/bryder mig om at spørge om en forklaring i frygt for om personen tror, at jeg ser ned på denne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.