Stavefejl -

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2013

LilleChelle

Christina 1974 skriver:

Nu hved jeg jo ikke hvordan du spørger ind, til de spørgsmål du har, når der er noget du ikke kan læse.

Men når  du gør det, så husk at det kan være at du rammer, et meget ømt sted hos den der ikke kan stave.

Hvad skal man ellers gøre, hvis ikke man forstår hvad der bliver skrevet? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

Christina74

LilleChelle skriver:

Du skal da spørge.

Jeg siger bare at med denne tråd i baghoved, kan det være at spørgsmålet kan blive stillet i en noget krænkende tone. Det skal man nok undgå :-)

Anmeld

19. maj 2013

pussekat

LilleChelle skriver:

hejsa
nej men synde du det er sjov for os som ikke er super godt til at høre på det hele tid

Anmeld

19. maj 2013

Faith

Hvis man skulle dømme folk på om de enten ikke kunne stave eller lægge 2 og 2 sammen, så ville jeg blive stemplet som værende totalt idiot!

Jeg fatter seriøst ikke matematik og har aldrig gjort det! Det siger mig intet og jeg har fået 03 lige så længe jeg kan huske. Til gengæld er jeg rigtig godt til at læse og stave.

Alle er god til noget og synes det er komplet latterligt at dømme folk på deres evne til at stave. Det gør da ikke folk til mindre intelligente at de ikke kan stave.

Anmeld

19. maj 2013

pussekat

Jeg synes faktisk det er ret irriterende, og som mange andre "dømmer" jeg også folk og kan tænke, at de er mindre intelligente.
Fx kunne jeg aldrig have en kæreste, der staver dårligt. Og så er jeg ligeglad med, om han er skraldemand eller direktør i et stort firma. Bare han kan stave.

Det mest irriterende er: når folk ikke kan finde ud af nutids r, skriver selvskab i stedet for selskab, enlig i stedet for egentlig. Der er meget andet.
Får sikkert hug for det, men jeg ser desværre folk, som ikke staver ordentligt som mindre intelligente, selvom de jo helt sikkert er rigtig gode til noget andet.

Og det irriterer mig bare så meget, fordi jeg selv synes det er så let. Og fordi jeg tænker folk jo sikkert har fået at vide 1000 gange, hvordan man staver til ordet, og har set ordet skrevet rigtigt SÅ mange gange og stadig staver det forkert. Så får jeg lidt den opfattelse, at folk er dovne.

hejsa
ja nu kan det godt være jeg bliv lige sur med det du skriv med doven skab ??? men når du kan skriv det pis her du skulle prøve at være det så og bliv drille med det hele liv og ikke kan liv med en som ikke er god nok til så må du jo ikke elsker ham nok i min hoved da og skulle sige fra min mand at du skulle have vaske din mund med sæbe når du svin folk til

tak for en børnehave der er her ind

Anmeld

19. maj 2013

Muffin_girl

pussekat skriver:

hejsa
ja nu kan det godt være jeg bliv lige sur med det du skriv med doven skab ??? men når du kan skriv det pis her du skulle prøve at være det så og bliv drille med det hele liv og ikke kan liv med en som ikke er god nok til så må du jo ikke elsker ham nok i min hoved da og skulle sige fra min mand at du skulle have vaske din mund med sæbe når du svin folk til

tak for en børnehave der er her ind

Vil bare give dig et godt råd.. 

Selvom du bliver stødt over svarene, så slå koldt vand i blodet .. 

Kan godt forstå du bliver såret.. Men det er bedre at give et konstruktivt svar, end at svare i en rigtigt sur tone. Selvom ens følelser sidder uden på tøjet 

Anmeld

19. maj 2013

aarhusmor

Christina 1974 skriver:

Nu hved jeg jo ikke hvordan du spørger ind, til de spørgsmål du har, når der er noget du ikke kan læse.

Men når  du gør det, så husk at det kan være at du rammer, et meget ømt sted hos den der ikke kan stave.

ja det er rigtigt. Men jeg prøver generelt være høflig og sætte mig i andres sted

Anmeld

19. maj 2013

pussekat

AalborgPigen skriver:

Vil bare give dig et godt råd.. 

Selvom du bliver stødt over svarene, så slå koldt vand i blodet .. 

Kan godt forstå du bliver såret.. Men det er bedre at give et konstruktivt svar, end at svare i en rigtigt sur tone. Selvom ens følelser sidder uden på tøjet 

hejsa
jeg skriv det på min må og vis jeg ikke må det så er det ikke her jeg skal være mere da tak for kaffe og et stor børnehave

Anmeld

19. maj 2013

Muffin_girl

pussekat skriver:

hejsa
jeg skriv det på min må og vis jeg ikke må det så er det ikke her jeg skal være mere da tak for kaffe og et stor børnehave

Du må hjertens gerne skrive det på din egen måde. Det var bare et godt råd, så du ikke skulle blive alt for såret og ked af det .. 

Men beklager jeg blandede mig, og gav dig et god råd.

Hav en god aften  

Anmeld

19. maj 2013

pussekat

AalborgPigen skriver:

Du må hjertens gerne skrive det på din egen måde. Det var bare et godt råd, så du ikke skulle blive alt for såret og ked af det .. 

Men beklager jeg blandede mig, og gav dig et god råd.

Hav en god aften  

hejsa
ja men jeg bliv nok sur over folk kan svin folk til men så må i jo lave en så folk kan Stave her en folk alle ord kom ud så alle kan læse det vi dum ikke kan skriv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.